1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alternatív pedagógiák

Szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előszó Ezzel a gyűjteménnyel a pedagógusjelöltek és a gyakorló pedagógusok régi igénye teljesül. Anyagát abból a célból válogattuk össze, hogy segítséget adjunk a megújuló iskolák tartalmi... Tovább

Előszó

Előszó Ezzel a gyűjteménnyel a pedagógusjelöltek és a gyakorló pedagógusok régi igénye teljesül. Anyagát abból a célból válogattuk össze, hogy segítséget adjunk a megújuló iskolák tartalmi munkájához.
Az összeállítás során elsősorban az alábbi szempontokat vettük figyelembe:
- tartalmilag kapcsolódjon az integrált pedagógiai felkészítés elméletéhez,
- a hallgatók gyakorlati felkészítését színesebbé és gazdagabbá tegye,
- fejlődjön a hallgatók és a gyakorló pedagógusok metodikai kultúrája.
Reméljük, hogy a viszonylag tág merítés segít egyfajta szemléletmódot kialakítani az alternatív pedagógiákról, s hozzájárul a pedagógus legfontosabb munkaeszközének, saját személyiségének a fejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

Előszó 4
Mihály Ottó: Az alternativitás pedagógiai és iskolai kérdései 5
A reformpedagógiákról
Németh András: A nevelés "kopernikuszi fordulata" 14
Szeszler Anna: Haladó nevelési mozgalmak és az iskola Európában 31
A Waldorf-iskola
Rudolf Steiner: Milyen szempontok szerint jött létre a Waldorf-iskola? 42
Vekerdy Tamás: A Waldorf-iskola első néhány éve 55
Vekerdy Tamás: Waldorf-óvoda, Waldorf-iskola - Solymáron 73
A Montessori-pedagógia
B. Méhes Vera: Maria Montessori pedagógiai rendszeréről 79
Buchard-Bélaváry Erzsébet: A gyakorlati munkák jelentősége a Montessori-rendszerű nevelésben 89
B. Méhes Vera: Milyen a Montessori-pedagógia? 94
A Freinet-pedagógia
Merklin Tímea: Szabadság és motiváció 99
Reformpedagógiai irányzatok
Németh András: Iskola, melyben nincsenek osztályok 123
Horváth Attila: Jenaplan - egy humánus alternatíva 129
Evelyn Deweiy: A Dalton-féle laboratóriumi módszer 134
Sebestyén Kálmán: A Dalton-féle tanításmód alapelvei 144
Alkotó életmód
Varga Imre: Játék, művészet és vallás 150
Ranschburg Ágnes - Fehér József András: Katarzislehetőségek a nevelés
hétköznapjaiban 156
Mihály Ottó: A 4 H-program Magyarországon 176
A gyermekek iskolája
Balogh László Gábor - Miruné Kittler Júlia - Nanszákné Cserfalvi Ilona - Orosz Gábor - Tuza Tibor: Személyiségfejlesztő iskolakísérlet (esettanulmány) 181
Tuza Tibor: Utóirat a szintézis-változathoz 195
Források 196
Ajánlott irodalom 598
A címlapon: Tegdes László: Grafika 860606
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv