1.035.074

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasúthistória Évkönyv 2008-2009

Szerző

Kiadó: MÁV ZRt. Vezérigazgatóság
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 287 oldal
Sorozatcím: Vasúthistória évkönyv
Kötetszám: 17
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a mű, amelyet ezúton is szeretnénk a t. Olvasók szíves figyelmébe ajánlani, az 1988-tól megjelenő Vasúthistória Évkönyv sorozat 17. kötete. Ebben a könyvben, az előzőekben hasonlóan közre adjuk... Tovább

Előszó

Ez a mű, amelyet ezúton is szeretnénk a t. Olvasók szíves figyelmébe ajánlani, az 1988-tól megjelenő Vasúthistória Évkönyv sorozat 17. kötete. Ebben a könyvben, az előzőekben hasonlóan közre adjuk a hazai vasúttörténet egy-egy fontos és érdekes részét bemutató tanulmányokat. A célunkat jól meghatározzák a dr. Fábry Sándor által irt tanulmány bevezetőjében olvashatók: „(...) a kegyelettel és hálával adózván az előmunkások (elődök - szerk. megj.) érdemei és emléke iránt - megismertetni a vasút keletkezésének, fejlődésének történetét, hogy az arra hivatottak a múltból leszűrt tanulságok alapján irányíthassák jövőbeli munkásságukat. (...) "
A Vasúthistória Évkönyv jelen kötetében több, elkallódástól megmentett kézirat jelenik meg nyomtatásban. A Magyar Királyi Központi Statisztikai Hivatal 1938-ban a Magyar Statisztikai Közlemények sorozatában megjelentette a Magyarország vasutainak állapota az 1937. évben c. kiadványt, amelynek első részét hasonmás formában közöljük. Dr. Fábry Sándor írása bemutatja a történelmi Magyarország egyik legsikeresebb magánvasút társaságának, az Arad és Csanádi Egyesült Vasutaknak a történetét a kezdetektől 1896-ig. Teljes terjedelmében közöljük a hazai szakemberek 1943. évi útijelentését a 16 2/3 periódusú német vasút villamosítási rendszer tanulmányozásáról. A hóeltakarítás a vasút vontatási szolgálatának egyik különleges feladata. A témával kapcsolatos tanulmány - a teljesség igénye nélkül - áttekintést ad a hóeltakarítás elsősorban múltbeli eszközeiről. Reméljük hogy a kötet többi, itt nem említett dolgozata is hasznos és érdekes ismereteket ad a t. Olvasónak. Ezúton is köszönetünket fejezzük ki a tanulmányok szerzőinek, akik fáradtságos kutató munkájukkal hozzájárultak a hazai vasúttörténet egy-egy részének feltárásához és bemutatásához. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Magyarország vasutainak állapota az 1937. évben 7
Keller László: Vasúti közlekedés a hatodik ötéves terv időszakában (1981-1985) 28
Árva Kálmán: A MÁV gazdasági szerkezetének 1989. évi átvilágítása, eredményei és tanulságai 80
Dr. Fábry Sándor: Az Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak keletkezésének és 40 éves fennállásának története 109
Dr. Csiba József - Dr. Károly Imre: A MÁV műszaki intézkedései a 411 sor. gőzmozdonyok üzembe helyezésével és üzemével kapcsolatban 159
Kiss Béla: Forgóváz fejlesztés a Ganz-MÁVAG-ban és utódvállalatainál 1970-től 179
Mezei István: Hazai vasútvillamosítás folytatása 50 Hz helyett 16 2/3 Hz periódussal? 194
Vizi András: Fejezetek a hazai vasutak hóeltakarító eszközeinek történetéből 212
Horváth Lajos Ferenc: A III. sz. magyar páncélvonat harcai és naplója 1918-1919 230
Dr. Horváth Ferenc: Az 1956 és 1957 évek nevezetes eseményei a MÁV-nál 251
Szabó Menyhért: Adatok Szabó Jenő minisztériumi vasúti szakosztályfőnök élettörténetéhez 263
Varga Károly: A vasúti járműjavító műhelyek 100 éves sportegyesületei 276
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv