A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az iskolai értékelés időszerű kérdései

IX. Tantervelméleti Tanácskozás 1985. május 8.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai értékelésről azt szoktuk mondani, hogy az iskolai élet örökzöld témája, hogy az iskolai élet legneuralgikusabb pontja. Mindkét állítás már közhelynek számít, mert mindkét állítás igaz,... Tovább

Előszó

Az iskolai értékelésről azt szoktuk mondani, hogy az iskolai élet örökzöld témája, hogy az iskolai élet legneuralgikusabb pontja. Mindkét állítás már közhelynek számít, mert mindkét állítás igaz, régóta igaz.
Ennek egyik oka, hogy nap mint nap másfél millió tanulót, másfél százezer tanárt és két-három millió szülőt érintő kérdésről van szó. Azaz, az ország fakóinak a felére naponta hatást gyakorol, közérzetüket befolyásolja az iskolai sikeresség vagy sikertelenség. A másik ok, hogy az értékelés az iskolai élet valamennyi alkotótényezőjével szoros összefüggésben van, s az értékelésben számos, eredetileg nem is értékelési probléma, manifesztálódik. Azt is mondhatnánk, hogy mindazok a problémák, amelyeket a közoktatás, az iskola nem old meg a maga helyén, az értékelésben már megoldhatatlan problémaként, feloldhatatlan ellentmondásként jelenik meg.
Mindkét fenti ok hozzájárul ahhoz, hogy amióta csak létezik iskolai értékelés, azóta folyik, gyakran hevesen fellángol körülötte a vita.
E fentiek már önmagukban elegendőek lennének arra, hogy időnként elővegyük az értékelést és megfelelő korrekciókat hajtsunk végre rajta. Most azonban más okok is közrejátszottak abban, hogy a közoktatás irányitói ismét napirendre tűzték az értékelés korszerűsítését. Itt most két okot emelünk ki. Vissza

Tartalom

Bevezetés /Demeter Katalin/ 7
I. AZ ISKOLAI ÉRTÉKELÉS FEJELSZTÉSÉNEK IRÁNYAI
Báthory Zoltán: Iskolai értékelés - folyamatos korszerűsítés 13
Sáska Géza: Az értékelés és az igazgatás 22
Bakonyi Pál: Ellentmondások iskoláink értékelési rendszerében 29
II. PSZICHOLÓGIAI SZEMPONTOK AZ ISKOLAI ÉRTÉKELÉS FEJLESZTÉSÉHEZ
Demeter Katalin: A hatékony értékelés tanuláspszichológiai feltételei 45
Varga Károly - Varga Károlyné: A teljesítménymotiváció és az önértékelés kifejlesztése és alkalmazása az iskolai teljesítmény értékelésében 57
Kürti Jarmila: Az értékelés és az iskolai eredményesség pszichológiai összefüggései 68
III. ÉRTÉKELÉS A PEDAGÓGIAI GYAKORLATBAN
Golnhofer Erzsébet - M. Nádasi Mária: Pedagógusok az értékelésről 83
Réthy Endréné: A pedagógiai munka önértékelése mint a közbülső értékelés fontos láncszeme 90
Sz. Berki Éva: A tanú 161-tanári együttműködés lehetőségei a tanórai teljesítmények értékelésében 99
Varga Sándorné: A hallgatók tudásának ellenőrzése
és értékelése a tanárképző főiskolán 109
IV. KÍSÉRLETEK AZ ÉRTÉKELÉS FEJLESZTÉSÉRE
Tuza Tibor: Az Intenzív tanítási-tanulási kísérlet értékelési rendszerének gyakorlati tapasztalatai 121
Vastagh Zoltán: Az osztályozást megelőző értékelési rendszer előzetes tapasztalatai 131
Bakó Gyöngyi: Az Iskolakísérletek értékelésének dilemmái 141
V. SPECIÁLIS KÉRDÉSEK AZ ÉRTÉKELÉSBEN
Gönczöl Katalin: Az Iskolai sikerélmény szerepe a fiatalkorú bűnözés megelőzésében 153
Orosz Sándor: összehasonlító vizsgálat a helyesírás másfél évtizedes alakulásának feltárására 158
Zrinszky László: Vélemények és ellenvélemények az iskolai értékelésről Olaszországban 165
ÖSSZEFOGLALÓ 179
SUMMARY 182
ZUSAMENNFASSUNG 185
MELLÉKLETEK 191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv