1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könyv és nevelés 2000/2.

Új folyam - II. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sajátos kettősséggel találkozhat az olvasó, ha a könyvtári szakirodalomban a tanulók könyvtárhasználati kultúrájáról gyűjt információkat.
Könyvtárpedagógusok, iskolai könyvtárosok tartalmas és... Tovább

Előszó

Sajátos kettősséggel találkozhat az olvasó, ha a könyvtári szakirodalomban a tanulók könyvtárhasználati kultúrájáról gyűjt információkat.
Könyvtárpedagógusok, iskolai könyvtárosok tartalmas és lelkes „munkajelentésekben" számolnak be arról a munkáról, amelyet tanítványaik ez irányú készségének fejlesztéséért végeztek. Egyetemi, főiskolai „szaktársaik" és a közkönyvtárak olvasószolgálati könyvtárosai viszont rendre elégtelen kalkulussal minősítik a közoktatás eme teljesítményét - saját tapasztalataik alapján.
A készség tanításának tantervi szervesüléséről; a könyvtárhasználati készségfejlesztő órák tömegéről olvashatunk amott, a könyvtárban tanácstalanul csellengő „könyvtárhasználati félanalfabéta" főiskolások, egyetemisták csapatairól emitt, akiket a felsőoktatásban kell megtanítani arra is, amit a közoktatásban nem tanítottak meg nekik.
Kinek van vajon igaza?
A válaszhoz kínál érdekes adalékot a Könyvtár rovatban közölt egyik írásunk. Az ELTE BTK végzős könyvtár szakos hallgatója, Dömsödy Andrea Szakdolgozatok hivatkozási kultúrája címet viselő munkájában arra vállalkozott, hogy fölmérje: milyen hatásfokkal működik a felsőoktatási „pótló kurzus".
A könyvtárhasználati kultúra egy szeletét, a szakdolgozatok bibliográfiáit és hivatkozási kultúráját vizsgálva fogalmazza meg elgondolkodtató tapasztalatait a cikk szerzője. Az eredmény elszomorító. Kedvünket pedig még tovább ronthatja, ha eszünkbe jut: leendő tanárokról, könyvtárpedagógusokról szól, akik eddig csak tanulták(?), holnaptól viszont már tanítják(?) a könyvtárhasználati készséget.
A rendszerváltozás óta eltelt évtized tankönyves szakirodalmának bibliometriai elemzését végzi el a Tankönyv rovatban az OPKM-es Csík Tibor - Varga Katalin szerzőpár. (A tankönyvekről szóló szakirodalom bibliometriai elemzése.)
„Merítésük" a pedagógiai szakkönyvtár szakirodalmi adatbázisának (PAD) mintegy 1400 tételére terjed ki, elemzésükhöz összehasonlításul a legnagyobb nemzetközi pedagógiai adatbázis, az angolszász orientációjú ERIC adatait használják föl. Vissza

Tartalom

Balogh Mihály: Mustra 3
OLVASÁSPEDAGÓGIA
Vanyóné Pass Mária:A „Tüskevár" mint nevelési színtér - A gyermekek irodalmi neveléséről 5
Bartók Györgyi: Segített a könyv, a mese. Vallomások életről, irodalomról, olvasásról 15
Varga Domokos: Olvasók, hallgatók, nyertesek 19
Fercsik Erzsébet: Képeskönyv az írás és az olvasás tanításáról 24
Zaharia Etelka: Az olvasás változása és amit az iskola nyújthat 26
TANKÖNYV
Csík Tibor - Varga Katalin: A tankönyvekről szóló szakirodalom bibliometriai elemzése 28
Karlovitz János: Tankönyvi, tankönyvelméleti alapfogalmak 47
Fercsik Erzsébet: Tegezés vagy magázás? 60
Szmolik Anna - Orbókné Irányi Katalin: Az integrált anyanyelvi és irodalmi program 1-8. o.
tankönyvcsomagjának bemutatása 65
KÖNYVTÁR
Dömsödy Andrea: Szakdolgozatok hivatkozási kultúrája 67
Katsányi Sándor: Szabó Ervin publikálatlan tanulmánya az ifjúság könyvtári ellátásáról 78
Kocsis Éva: Könyvtárhasználattan a gyakorlatban 82
Kisfaludi László: Érettségi tételek történelemből 85
Bajtai Mária: Pedagógiai kiadványsorozatok Bács-Kiskun megyében...88
TANESZKÖZ
Szemkeő Judit:Az uniformitástói a pluralizmusig 91
NÁDASI ANDRÁS: WORLDDIDAC'2000 96
IFJÚSÁGI IRODALOM
Komáromi Gabriella:A bölcsek köve és a titkok kamrája, avagy a Harry Potter-jelenség 98
Kraussné Papp Éva - Krauss Péter: Fekete István-napok 104
Csörgő Péter: "Nemzetközi Gyermekkönyv Nap 107
HAGYOMÁNY
Simon Ferenc: Szenei Molnár Albert Bibliája a hódmezővásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnáziumban 109
Kertész Gyula: A hazai iskolai értesítők száz esztendeje 114
Fekete József: Deák Gábor: A magyar gyermektanulmányi mozgalom története 117
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv