1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testnevelés

7-8. osztály/Tanári kézikönyv-Általános iskola

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 514 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-180-395-3
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83122. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

I. Rendgyakorlatok
1- A rendgyakorlatok célja
A rendgyakorlatok alaki formaságaiban előtérbe kerülnek a menet közben történő alakzatváltoztatások, „fejlődések", „szakadozások". Ezen... Tovább

Előszó

I. Rendgyakorlatok
1- A rendgyakorlatok célja
A rendgyakorlatok alaki formaságaiban előtérbe kerülnek a menet közben történő alakzatváltoztatások, „fejlődések", „szakadozások". Ezen alakzatváltoztatásoknak a megtanítása fontos mind a zárt, mind a nyitott oszlopok sorainak többszörösére növelésével az órát előkészítő gimnasztikai anyaghoz, illetve a sportünnepélyek alakzatainak kialakításához.
2. Az oktatás tartalma és módszertani feldolgozása a 7-8. osztályban
7. osztály
1.1. ábra: Az egyes oszlopból kettős oszlopba fejlődés kiinduló helyzetében érzékelteti azt, hogy az éltől számított minden második tanuló térközre balra előre lép (menetel, fut).
Fejlődés egyes oszlopból kettős oszlopba.
Vissza

Tartalom

I. Rendgyakorlatok (Varga Sándor) 13
1. A rendgyakorlatok célja 13
2. Az oktatás tartalma és módszertani feldolgozása a 7-8. osztályban 13
3. A tanulók tömeges mozgatása rendgyakorlatokkal 19
4. A rendgyakorlatok oktatásának nevelési feladatai 22
II. Képességfejlesztő gyakorlatok, játékos feladatmegoldások (Dubecz József) 23
1. A képességfejlesztés célja és feladata 23
2. Az oktatás tartalma 7-8. osztályban 24
3. Módszertan 26
3.1. Általános tanítási elvek 26
3.2. A tananyag feldolgozása 31
3.2.1. Gimnasztika 31
3.2.2. Járások, futások 37
3.2.3. Ugrások, szökdelések 38
3.2.4. Dobások 47
3.2.5. Egyensúlygyakorlatok 49
3.2.6. Támasz- és függésgyakorlatok 49
3.2.7. Labdagyakorlatok 52
3.2.8. Játékok, versenyek 53
III. Atlétika (Hortobágyi Tibor) 57
1. Az atlétika oktatásának célja és feladatai a 7-8. osztályban 57
2. Az atlétika oktatásának tartalma a 7-8. osztályban 58
2.1. Futások 58
2.2. Ugrások 60
2.3. Dobások 60
3. Módszertan 60
3.1. Futások 60
3.1.1. Kitartó futás (lassú, közepes iramú és iramfutás) technikája 60
3.1.2. Követelményajánlások és megfigyelési szempontok a 10-14 évesek állóképességének értékeléséhez 64
3.1.3. Rajttechnika (állórajt és térdelőrajt), a vágtafutás és a váltófutás technikája 65
3.1.4. Az állórajt megfigyelési szempontjai és követelményajánlásai 73
3.1.5. A térdelőrajt oktatása 73
3.1.6. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a térdelőrajt értékeléséhez 85
3.1.7. A vágtafutás oktatása 86
3.1.8. A vágtafutás értékelésének követelményajánlásai és megfigyelési szempontjai 99
3.2. Az átlépő és a guruló magasugrás technikája 99
3.2.1. Az átlépő és a guruló magasugrás előkészítő gyakorlatai 99
3.2.2. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások az átlépő magasugrás ellenőrzéséhez 111
3.2.3. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a guruló magasugrás ellenőrzéséhez 111
3.2.4. A flop magasugrás technikája 111
3.2.5. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a flop magasugrás ellenőrzéséhez 124
3.3. A távolugrás technikája 124
3.3.1. „Érintő" ugrások 124
3.3.2. „Lépő távolugrás" 125
3.3.3. A guggoló távolugrás 125
3.3.4. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a guggoló távolugrás értékeléséhez 145
3.4. A kislabdahajítás technikája, oktatása 145
3.4.1. A tanítás gyakorlatanyaga 145
3.4.2. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a kislabdahajítás értékeléséhez 155
3.5. A súlylökés technikája (helyből lökés háttal elállásból) 155
3.5.1. A golyó tartása, alaphelyzet 155
3.5.2. A dobóterpesz elfoglalása 156
3.5.3. A lökés 157
3.5.4. Megfigyelési szempontok és követelményajánlások a súlylökés ellenőrzéséhez (helyből lökés háttal felállásból) 174
IV. Torna (Harmath József) 175
1. Ajánlások a tornagyakorlatok oktatására a 7-8. osztályban 175
1.1. A torna célja és feladata 175
2. Az oktatás tartalma a 7-8. osztályban 176
2.1. A tantervben meghatározott oktatási anyag a 7. osztályban 176
2.2. A tantervben meghatározott oktatási anyag a 8. osztályban 177
2.3. Kiegészítésként javasolt a 7. osztályban 178
2.4. Kiegészítésként javasolt a 8. osztályban 179
3. Módszertan 180
3.1. Talajgyakorlatok 180
3.1.1. Ajánlások a talajgyakorlatok oktatásához 180
3.2. Szekrényugrás 187
3.3. Gyűrű 191
3.3.1. Alacsonygyűrű (fejmagas) 191
3.3.2. Magasgyűrű 193
3.4. Nyújtó 195
3.4.1. Alacsonynyújtó 195
3.4.2. Magasnyújtó (fiúk) 197
3.5. Korlát (fiúk) 198
3.5.1. Alacsonykorlát 198
3.5.2. Magaskorlát 200
3.6. Gerenda (lányok) 201
3.7. Talajgyakorlatok (lányok, fiúk) 204
3.8. Szekrényugrás 209
3.9. Gyűrű (fiúk) 215
3.9.1. Alacsonygyűrű 215
3.9.2. Magasgyűrű 218
3.10. Nyújtó 219
3.10.1. Alacsonynyújtó (fiúk, lányok) 219
3.10.2. Magasnyújtó (fiúk) 223
3.11. Korlát 223
3.11.1. Alacsonykorlát 223
3.11.2. Magaskorlát 225
3.12. Gerenda (lányok) 225
V. Ritmikus sportgimnasztika (Harmath József) 228
1. Ajánlások a ritmikus sportgimnasztika oktatásához 229
2. Módszertan 230
2.1. Kéz- és kartartások 230
2.1.1. Természetes kéztartás 230
2.1.2. Nyújtott Sortartások 230
2.1:.3. Íves kartartások 231
2.1.4. Kéz- és kartartásokat előkészítő gyakorlatok 231
2.2. Lábgyakorlatokat előkészítő gyakorlatok 232
2.2.1. A lábfej kidolgozását mozgékonyságát szolgáló gyakorlatok 232
2.2.2. Térdhajlítást előkészítő gyakorlatok 233
2.2.3. Átlépést előkészítő gyakorlatok 234
2.3. Lábgyakorlatok 234
2.3.1. Hajlított lábemelések 234
2.3.2. Nyújtott lábemelések és lendítések 235
2.4. Járások 235
2.4.1. Táncos alapjárás 235
2.4.2. Érintőjárás 236
2.5. Kötélgyakorlatok 236
2.6. Karikagyakorlatok 237
2.7. Karemelések, -lendítések és vezetések 237
2.8. Testsúlyáthelyezések, hintalépések 238
2.9. Kötélkörzések 240
2.10. Kötéláthajtások 240
2.11. Karikalendítések 240
2.12. Labdagyakorlatok 240
2.13. Karkörzések 241
2.14. Törzsgyakorlatok 241
2.15. A hintalépés 242
2.16. Hármaslépés 242
2.17. Kötéláthajtások 243
2.18. Körzések 243
2.19. Labdadobások, elkapások 243
2.20. Labdaütések 243
2.21. Galoppszökdelés előre 244
2.22. Keringőlépés 245
2.23. Kötélhajtások előre, karkeresztezéssel és kötélhajtás dupla körzéssel 245
2.24. Karikakörzések a kéz körül 245
2.25. Labdagurítás 246
VI. Kézilabdázás (Dubecz József) 247
1. A kézilabdajáték célja és feladata 247
2. Az oktatás tartalma a 7-8. osztályban 248
3. Módszertan 250
3.1. Általános tanítási elvek 250
3.2. A tananyag feldolgozása 252
3.2.1. Kapura lövés, illetve labdaátadás helyből indulva és mozgásból 252
3.2.2. Felugrásos kapura lövés, rövid felkészítéssel 252
3.2.3. A cselezés oktatása 255
3.2.4. Egyéni védekezés 260
3.2.5. Az 1:1 elleni játék gyakorlása 270
3.2.6. A gólveszélyes terület védelme a kapuelőtér vonal elé helyezkedéssel 270
3.2.7. A támadásból a védekezésbe való gyors visszarendeződés 271
3.2.8. A kapuelőtér-vonal előtti terület felosztása, a 6:0-s területvédekezés 274
3.2.9. Résekre helyezkedés betöréshez, illetve átlövéshez 276
3.2.10. Gyors átadás-bejátszás labdaátvételhez, kapura lövés üres helyre befutó játékosnak 278
3.2.11. Támadás egy beálló játékossal 281
3.2.12. Kézilabdajáték szabálykönnyítésekkel 284
3.2.13. Az elé-állásos elzárás 284
3.2.14. A melléállásos elzárás 285
3.2.15. Bejátszás beálló és befutó játékosoknak 286
3.2.16. A 2:2 elleni játék 289
3.2.17. A 3:2 elleni játék 290
3.2.18. A 3:3 elleni játék 290
3.2.19. Védekezés egy zavaró játékossal (5:1-s védekezés) 291
3.2.20. Támadás rendezetlen védelem ellen 293
3.2.21. Emberfogásos védekezés 296
3.2.22. Kézilabdajáték versenyszabályok szerint 296
3.2.23. Módszertani ajánlás a taktikai jellegű feladatok oktatásához 297
VII. Kosárlabdázás (Dubecz József, Kincses Lajos) 304
1. A kosárlabdázás célja és feladata 304
2. Az oktatás tartalma a 7-8. osztályban 305
3. Módszertan 307
3.1. Általános tanítási elvek 307
3.2. A tananyag módszertani feldolgozása 308
3.2.1. Megállás futásból labda nélkül 308
3.2.2. Megállás belépéssel 308
3.2.3. Megállás beugrással 310
3.2.4. Az egyéni védekezés kar- és lábmunkája 311
3.2.5. Egyéni védekezés (emberfogásos) befutó és betörő játékossal szemben 313
3.2.6. A labdát vezető játékos kiszorítása és szerelése 319
3.2.7. Irányváltoztatás, cselezés labda nélkül és labdával 323
3.2.8. Labdavezetés irányváltoztatással 335
3.2.9. Megállás két leütésből 336
3.2.10. Megállás labdavezetésből 336
3.2.11. Megállás szemből kapott labdával 336
3.2.12. Átadások 337
3.2.13. Büntető dobás 341
3.2.14. Kosárra dobás fej fölül egy kézzel 342
3.2.15. Kosárra dobás fej fölül két kézzel 344
3.2.16. Kosárra dobás labdavezetésből és oldalról kapott labdával 346
3.2.17. Elzárások 346
3.2.18. Leválás, elzárás - leválás 352
3.2.19. A lepattanó labda megszerzése 356
3.2.20. Támadás emberfogás ellen helycserékkel 359
3.2.21. Kettős lefutás, kettős lefutás helycserével 359
3.2.22. Hármas lefutás 360
3.2.23. Kettős helycsere 364
-3.2.24. Játék 1:1 ellen 368
3.2.25. Támadás 2:1 ellen 370
3.2.26. Támadás 3:2 ellen 374
3.2.27. Bejátszás a befutó játékosnak 376
3.2.28. Egyszerű helycsere labdaleütés nélkül (hármasnyolcas) 382
3.2.29. A középjátékossal való játék megismertetése 384
VIII. Labdarúgás (Dubecz József) 388
1. A labdarúgás célja és feladata 388
2. Az oktatás tartalma a 7-8. osztályban 389
3. Módszertan 391
3.1. Általános tanítási elvek 391
3.2. A tananyag feldolgozása 392
3.2.1. Átadások mozgó, helyezkedő társnak mozgásból 392
3.2.2. Fejelés talajon homlokkal előre és oldalt 396
3.2.3. Fejelés felugrással 396
3.2 A Toppolás belsővel (földről felpattanó labda átvétele belsővel) 399
3.2.5. A cselezés oktatása 401
3.2.6. A szerelés oktatása 410
3.2.7. Belső csüdrúgás 413
3.2.8. Kapura rúgás teljes csüddel 413
3.2.9. Kiszorítójáték fejeléssel 415
3.2.10. Kétudvaros labdarúgás csererendszerrel 416
3.2.11. Kispályás játék 416
3.2.12. Emberfogás poszt szerint 416
3.2.13. Váltás (a védelemben) 419
3.2.14. A védőjátékos tartós, kaput „fedező" és zavaró tevékenysége 422
3.2.15. A védőjátékos elveszett előnyös pozíciójának visszaszerzése 423
3.2.16. A támadásirányítás és a támadások súlypontjának változtatása rövid és hosszú átadásokkal 423
3.2.17. Játék 4:2 ellen 426
3.2.18. Cserefutball 427
3.2.19. Egyből játék 427
3.2.20. Támadójátékosok összehangolt tevékenysége az eredményesség érdekében 428
3.2.21. Védőjátékosok összehangolt tevékenysége 429
IX. Röplabdázás (Dubecz József - Kincses Lajos) 431
1. A röplabdázás célja és feladata 431
2. Az oktatás tartalma a 7-8. osztályban 432
3. Módszertan 434
3.1. Általános tanítási elvek 434
3.2. A tananyag feldolgozása 434
3.2.1. Felső egyenesnyitás 434
3.2.2. Az egyenes (le)ütés felugrással 438
3.2.3. Az alapérintések tökéletesítése (az irányítás szabályozása) 442
3.3. Feladások 443
3.3.1. Feladás előre 444
3.4. Sáncolás 445
3.4.1. Egyéni sáncolás (egyes sánc) 445
3.4.2. Több játékos közös sáncolása 449
3.5. Sáncolás fedezése, a sáncárnyék figyelembevétele, a játéktér lefedezése 451
3.6. A játékosok alapvető feladatai a védekezésben 458
3.7. Nyitásfogadási alakzatok 459
3.7.1 Gátalakzat 460
3.7.2. Csillagalakzat 460
3.7.3. Támasztott gátalakzat 462
3.8. Miniröplabdázás 463
3.9. Játékelemek gyakorlása csökkentett játéktéren 468
3.10. Játék 9x9 m-es pályán 469
X. A tájékozódási futás (Dr. Vittek Lajos) 470
1. Mi a tájfutás? 470
1.1. Az oktatás menete 471
2. Az oktatás javasolt tartalma 5-8. osztályban 471
2.1. A tanulóktól elvárható ismeretek 472
3. Módszertan 472
3.1. A tájfutás ismeretanyagának feldolgozása 476
3.1.1. A tájfutás oktatását előkészítő alapvető ismeretek 476
3.1.2. Hogyan rajzoljuk a térképet az iskolaudvarról vagy a parkról? 478
3.1.3. Világtájak 479
4. Oktatási feladatok 481
4.1. Az anyagfeldolgozás módszere 481
M
4.2. A térkép tájolása 482
4.3. Kiegészítő, gyakorló feladatok 484
4.3.1. A tájoló használata 485
4.3.2. Kombinált gyakorlatok 488
4.3.3. Térképjelek 493
4.3.4. Hogyan jelöljük térképen a pályát? 495
4.3.5. A versenypálya 495
4.3.6. A versenyző felszerelése 497
4.3.7. A tájékozódó képesség fejlesztése 498
XI. Az oktatástechnológiai szemlélet jelentősége (Dr. Kis Jenő) 503
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv