kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 303 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J8-350. A könyv 285 példányban jelent meg, 114 fekete-fehér ábrával. Kézirat. |
| A város és a közlekedés | 7 |
| A város mint térbeli és időbeli rendszer | 7 |
| A közlekedés szerepe a város kialakulásában és fejlődésében | 9 |
| A gazdasági és társadalmi változások hatása a városra | 11 |
| A nagyvárosi agglomeráció és közlekedése; az ingázás | 12 |
| A gazdasági és társadalmi változások hatása a városi közlekedésre | 14 |
| A forgalom összetételének átalakulása | 15 |
| A városi közlekedés fogalma és néhány jellegzetessége | 16 |
| A városi közlekedéspolitika alapvető célja | 18 |
| A városrendezés és közlekedésfejlesztés kölcsönhatásának alapjai | 19 |
| A település szerkezete és a közlekedés | 21 |
| A településszerkezet értelmezése, alkotóelemei és kialakulásának tényezői | 21 |
| Tényleges és átvitt értelemben elnevezett hálózatok | 22 |
| Az infrastruktúra hálózatainak csoportosítása a településszerkezetre gyakorolt hatások (kölcsönhatások) szempontjából | 23 |
| A hálózatok kialakulása és a területfeltárás alapformái | 23 |
| A közlekedési hálózatok és a település szerkezetének kölcsönhatásai | 25 |
| Úthálózat | 25 |
| Vasúti hálózat | 29 |
| Víziutak | 31 |
| A városi tömegközlekedési hálózat | 32 |
| Településszerkezet és városi forgalom | 33 |
| A forgalomkeltő létesítmények kategorizálása és telepítésük néhány szempontja | 34 |
| A forgalom összetételének sajátosságai és következményei | 36 |
| A forgalom időbeli eloszlása | 37 |
| A forgalom térbeli eloszlása | 37 |
| A forgalom területigénye | 38 |
| A forgalomszabályozás sajátosságai | 39 |
| A településszerkezet értékelése a közlekedés szempontjából | 40 |
| Helyi és helyzeti energiák | 40 |
| Területfelhasználás és közlekedés | 40 |
| A közlekedés szempontjából kedvező településszerkezet | 42 |
| Az úthálózat | 44 |
| A magyar úthálózat osztályozása | 44 |
| Az országok és a helyi úthálózat kapcsolatai | 46 |
| Az átkelési szakaszok és korszerűsítésük, az elkerülő útszakaszok | 51 |
| A korszerű városi út feladatai és a hálózatalkotás szempontjai | 56 |
| A város főúthálózatának fejlesztése | 60 |
| Az úttervezés fizikai és forgalomtechnikai alapjai | 61 |
| Az útpálya és a jármű kölcsönhatásai | 61 |
| Az útpálya | 61 |
| A közúti jármű | 64 |
| Az útpályára jutó erőhatások | 65 |
| Ellenállások az útpályán | 66 |
| A járművek mozgása mint az úttervezés alapja | 68 |
| A megállási úthossz | 68 |
| A gépjármű mozgása íves pályán | 74 |
| Az ívbe forduló gépjármű pályája, az átmeneti ív | 75 |
| A közúti forgalom | 81 |
| Jellegzetes sebességek, a sebességeloszlás | 81 |
| A mértékadó forgalom | 85 |
| A forgalom előrebecslése | 86 |
| Útszakaszok átbocsátóképessége és a megengedett forgalom | 88 |
| Kerékpárutak és gyalogosforgalmi létesítmények átbocsátóképessége | 93 |
| A közúti forgalom szabályozása | 94 |
| A közúti forgalom veszélyessége és környezeti ártalmai | 95 |
| Az utak tervezése | 101 |
| Utak és csomópontok szabályozási terve | 101 |
| A belterületi közutak legfontosabb műszaki jellemzői | 104 |
| Az utak keresztmetszetének kialakítása | 109 |
| A keresztmetszet elemei, az űrszelvények | 109 |
| Útpályák keresztmetszetének tervezése | 112 |
| Zöldfelületek, fásítás | 115 |
| Vízszintes vonalvezetés, helyszínrajz | 115 |
| Általános szempontok | 117 |
| Egyenes szakaszok | 118 |
| Íves szakaszok | 118 |
| Szegélyek lekerekítése | 120 |
| Pályaszélesítés kissugarú ívekben | 124 |
| Gépkocsifordulók | 124 |
| Magassági vonalvezetés, hossz-szelvény | 124 |
| Általános szempontok | 124 |
| A hossz-szelvény adatainak számítása | 125 |
| Városi utak magassági vonalvezetésének néhány szempontja | 128 |
| Néhány esztétikai vonatkozás | 129 |
| Kerékpárutak | 130 |
| A gyalogosforgalom létesítményei | 132 |
| A gyalogosközlekedés hálózatának elemei | 132 |
| A járműforgalmat keresztező gyalogosközlekedés létesítményei | 133 |
| A gyalogosok számára előnyös területek | 136 |
| A csomópontok tervezése | 140 |
| Alapvető összefüggések | 140 |
| Általános tervezési elvek | 141 |
| A csomópontok tervezésének menete | 142 |
| Járművek mozgása csomópontokban | 143 |
| A csomópontok elemeinek tervezése | 143 |
| A csomópontok osztályozása, megoldási módjaik és alkalmazási területük | 150 |
| Egyszintű csomópontok | 151 |
| Csatlakozások, elágazások | 151 |
| Keresztezések | 156 |
| Öt- és többágú csomópontok | 157 |
| Körforgalmú csomópontok | 157 |
| Jelzőlámpás forgalomirányítás | 160 |
| Többszintű csomópontok | 165 |
| Részben keresztezésmentes csomópontok | 165 |
| Keresztezésmentes csomópontok | 166 |
| A közúti közlekedés üzemi létesítményei | 169 |
| Gépjárművek elhelyezése | 169 |
| Az igények megállapítása | 169 |
| A gépjárművek elhelyezése | 171 |
| Parkolás az útpálya mentén | 172 |
| Parkolóterületek | 172 |
| Garázsok | 175 |
| Parkológarázsok | 176 |
| A parkolás szabályozása, a P+R rendszer | 178 |
| Üzemanyagtöltő állomások | 180 |
| Az üzemanyagtöltő állomások osztályozása és telepítésük | 180 |
| Az üzemanyagtöltő állomások kialakítása | 180 |
| Gépjárművek karbantartó és javító létesítményei | 183 |
| A közforgalmú városi közlekedés | 184 |
| A közforgalmú városi tömegközlekedés átfogó jellemzői | 184 |
| Az utazási igények mértékét befolyásoló tényezők | 184 |
| A tömegközlekedési ellátottság tényezői | 185 |
| A közforgalmú tömegközlekedési eszközök és az irántuk támasztott alapvető követelmények | 188 |
| Az útfelszíni tömegközlekedés néhány közös kérdése | 188 |
| Megállóhelyek kiosztása | 188 |
| Viszonylatvezetés | 191 |
| Szállítóképesség | 192 |
| A menetrend időelemei és sebesség-forgalmai; járműszükséglet és férőhelykihasználás | 193 |
| A tarifa | 196 |
| Az autóbusz és a trolibusz | 201 |
| Járműméretek, űrszelvény, pálya-jellemzők | 201 |
| A trolibusz felsővezetéke | 202 |
| Megállóhelyek | 203 |
| Végállomások | 206 |
| A villamosvasút | 207 |
| Járműméretek, űrszelvény | 207 |
| A villamosvasúti pálya és felsővezetéke | 208 |
| Megállóhelyek | 212 |
| Végállomások | 213 |
| A gyorsvasutak | 217 |
| A gyorsvillamos | 219 |
| A városi gyorsvasút (metró) | 219 |
| A városkörnyéki (elővárosi) gyorsvasút | 222 |
| Elővárosi gyorsvasúti közlekedés távolsági vasútvonalakon | 222 |
| A taxi | 223 |
| Újabb városi tömegközlekedési eszközök | 223 |
| A város és környéke közforgalmú közlekedésének egységes rendszere | 228 |
| A távolsági közlekedés és a település | 230 |
| Az autóbuszközlekedés | 230 |
| Az autóbuszközlekedés rendeltetése | 231 |
| Autóbusz megállóhelyek | 231 |
| Autóbusz végállomások | 232 |
| A vasúti közlekedés | 240 |
| A vasútvonalak osztályozása és teljesítőképességük tényezői | 241 |
| A vasút létesítményei | 242 |
| Vasútvonalak és állomások főbb műszaki jellemzői | 245 |
| Megállóhelyek megközelítése, állomások előtere | 246 |
| A vasúti teherforgalom | 249 |
| Vasútüzemi létesítmények | 249 |
| Vasutak és közutak kereszteződései | 252 |
| A légi közlekedés | 252 |
| A repülőtér mérete, telepítése | 252 |
| A repülőtér előtere | 253 |
| A repülőtér és a városi közlekedési hálózat kapcsolatai | 254 |
| A légi közlekedésből eredő korlátozások | 254 |
| A hajózás | 254 |
| Vízi áruszállítás | 254 |
| Személyhajózás | 255 |
| Történeti városok közlekedési nehézségeinek enyhítése | 256 |
| A forgalom, a környezeti ártalmak és a baleseti veszély csökkentése | 257 |
| Az átkelési szakaszok megoldása | 261 |
| Városközpontok (alközpontok) kifejlesztése | 261 |
| Szállításigényes, vagy tömegeket vonzó létesítmények kitelepítése | 262 |
| Vegyes területfelhasználás - lépcsőzetes munkakezdés | 264 |
| A parkolás szabályozása és a közforgalmú közlekedés elsőbbsége | 264 |
| A látogató és a turista-gépjárműforgalom kizárása, a közúti kiszolgálás időbeli és térbeli korlátozása | 266 |
| A kereskedelmi áruszállítással összefüggő forgalom csökkentési lehetőségek | 267 |
| Korszerű hőenergia-ellátás | 269 |
| A közlekedési céljait szolgáló felületek növelése | 270 |
| Elavult beépítésű udvarok kibontása | 270 |
| Árkádosítás | 270 |
| Földalatti rakodóutak | 271 |
| A főúthálózat sűrítése | 271 |
| Alkalmazkodás a történeti-műemléki környezethez | 272 |
| Utak forgalmának egyirányúsítása | 272 |
| Járda- illetve útpálya hossz-szelvényének módosítása | 272 |
| Útpálya keresztszelvényének módosítása | 274 |
| Sebességcsökkentés | 275 |
| Csökkentett műszaki jellemzőjű útpályák, műtárgyak építése | 276 |
| Útburkolat | 278 |
| Közvilágítás | 279 |
| Közforgalmú tömegközlekedés | 279 |
| Néhány alapvető tanulság | 279 |
| Függelék - Az Országos Építésügyi Szabályzat közlekedési vonatkozású előírásai | 283 |
| A közúti közlekedésről szóló törvény területrendezést érintő előírásai | 291 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.