1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Városi vasutak és metrók pályafejlesztése

Nemzetközi konferencia Budapest, 1981. november 3-5.


A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Közlekedéstudományi Bizottsága a Közlekedéstudományi Egyesület Vasútépítési és Pályafenntartási Szakosztályával közösen 3 évvel ezelőtt, 1978 októberében rendezett első... Tovább

Előszó

A Magyar Tudományos Akadémia Közlekedéstudományi Bizottsága a Közlekedéstudományi Egyesület Vasútépítési és Pályafenntartási Szakosztályával közösen 3 évvel ezelőtt, 1978 októberében rendezett első ízben nemzetközi konferenciát. Annak témája a vasúti sebesség emelésével összefüggő pályafejlesztési kérdések megtárgyalása volt. Az akkori közös kezdeményezés eredményeit, a konferencia sikerét és kedvező nemzetközi visszhangját figyelembe véve kerül most sor mostani konferenciánk előkészítésére és megrendezésére. Magyar Tudományos Akadémia Közlekedéstudományi Bizottsága és a Közlekedéstudományi Egyesület tagjaiból alakult előkészítő bizottság e konferencia témájául a nagyvárosok tömegközlekedésében döntő szerepet játszó közúti villamosvasutak és földalatti gyorsvasutak pályaszerkezeteinek fejlesztési kérdéseit jelölte ki. A világ nagyvárosainak jelentős részében üzemelnek még a századforduló idején kiépült városi villamosvasutak, melyeknek szerepe - a nagy utasszállító képességük, energiatakarékos üzemük és környezetvédelmi szempontból szembetűnő előnyük folytán - az utóbbi évtizedben egyértelműen növekedett. Feladatuk a nagyvárosok belső magján kívül eső területek, az új lakótelepek, elővárosok, kertvárosok bekapcsolása a tömegközlekedésbe, az utazóközönség ráhordása a metrók állomásaira. Budapesten tervbevették a közeljövőben a Hungária körúton egy új vasút-típus, az úgynevezett gyorsvillamos vonal kiépítését, amely a hagyományos villamos és metró közötti üzemi paraméterekkel a nagyvárosi tömegközlekedés új, korszerű fajtájaként jelentkezik majd. A földalatti gyorsvasutak, a metrók jelentőségét hangsúlyoznom fölösleges. A metró döntő szerepét a nagyvárosok tömegközlekedésében a budapesti metró első vonala megnyitása óta eltelt 11 évi üzem eredményei egyértelműen igazolják. Nem érdektelen megemlíteni, hogy napjainkban a világ 55 nagyvárosában üzemel, és további 24 városban épül metróhálózat. Az említett két városi vasút-típusa pálya fejlesztése szempontjából elméleti és gyakorlati építési, üzemi vonatkozásban számos tudományos szintű problémát vet fel, melyeknek megvitatását tűzte ki ez a konferencia napirendjére. Vissza

Tartalom

Földvári László: Előszó 23
Dr. Polinszky Károly: Bevezető 24
I. TÉMAKÖR: ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK
Dr. Nagy Rudolf: Budapest tömegközlekedésének fejlesztési koncepciója 26
Fáskerti Sándor: A Budapesti közúti és elővárosi vasutak pályaszerkezeteinek fejlődése
Dr. Kerkápoly Endre: A városi és földalatti vasutak pályafejlesztésével kapcsolatos kutatómunka . 59
Dr. Horváth Attila: Új sínleerősítés szerkezeti kialakítása 73
Friedrich Buchsbaum: A városi közlekedési rendszerek korszerűsítésének
üzemi kérdései 88
Hozzászólások
II. TÉMAKÖR: ÚJ PÁLYASZERKEZETEK
Dr. Josef Eisenmann - Dr. Flórian Deischl: Városi és földalatti vasutak felépítménye, különös tekintettel a testhangemisszióra 92
Alfred Schieb: A különböző szerkezetű villamosvasúti, városi vasúti és földalatti vasúti vágányok fenntartásával kapcsolatos építési munkák jellege és mértéke. . 113
Dr. Manfred Zschweigert: A villamosvasúti pályák új szerkezeti megoldásaival kapcsolatos elképzelések 130
Hozzászólások . . . . 143
III. TÉMAKÖR: ÉPÍTÉS ÉS FENNTARTÁS
Bata István: A budapesti metró üzemi és pályaszerkezeti kérdései 154
Blahó Tibor: A budapesti metró felépítményi rendszerei. . . 166
C. F. Bonnett: A londoni földalatti vasút pályafenntartása 170
Dr. Klaus Riessberger: Városi vasúti pályák felépítményfenntartásának gépesítése 181
Günter Neumann: A Traversan-eljárás talpfák és betonaljak javítására 208
Viktor Hofmann: Megfigyelések a sínfelületen 211
Jan Janák: A prágai villamosvasúti vágányhálózat felújításának tapasztalatai 230
Dr. Petr Tyc: A budapesti rendszerű nagypaneles villamosvasúti pályaszerkezeten végzett stabilitásmérések 257
Hozzászólások 265
ÖSSZEFOGLALÁS, AJÁNLÁSOK
Daczó József: összefoglalás 271
Ajánlások 274
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv