1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Foglalkozása: újságíró

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magyar Újságírók Országos Szövetsége-MTA-ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-7115-28-8
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) megbízásából az MTA-ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoportja 2006 nyarán közvélemény-kutatást végzett a magyar újságíró-társadalmat reprezentáló minta tagjainak körében. A kutatás során összesen 940 újságíróval készült kérdőíves interjú. A rendszerváltás után először 1992-ben majd 1997-ben és 2000-ben került sor adatfelvételre, ilyen nagy elemszámú mintát azonban korábban soha nem vizsgáltak. A kutatócsoport munkáját ezúttal is Vásárhelyi Mária vezette.
Az összegző tanulmány bemutatja az elmúlt másfél évtizedben gyökeresen átalakult szakma belső viszonyait, az újságírók munkakörnyezetének, médiafogyasztási szokásainak, értékrendjének változásait A megkérdezettek szerint a szerkesztőségek jórészét rendszeresen éri politikai vagy gazdasági presszió, mi több, ezek a nyomásgyakorlási kísérletek sikerrel is végződnek. A szakmában ma több nő és egyre több fiatal dolgozik. A generációváltás markáns jobbra tolódással jár együtt.

Tartalom

Bevezetés 7
1. Az újságíró-társadalom a kemény változók mentén 10
1.1 Életkor és nemek szerinti összetétel 10
1.2 A társadalmi háttér néhány komponense 21
1.3 Családi háttér 22
1.4 Képzettség 24
1.5 Nyelvtudás 26
1.6 Párkapcsolatok, családi állapot 27
2. Újságírók a munkaerőpiacon 32
2.1 Alkalmazott vagy vállalkozó 32
2.2 Mit hozott és mit vitt az ekhó? 33
2.3 Több munkahely - jobb fizetés 38
2.4 Jövedelmek, egzisztenciális kilátások 40
3. Munkakörülmények, munkahelyi légkör 45
4. Kinek írnak, kire figyelnek az újságírók? 60
5. Az újságírói autonómia 68
5.1 A munkafolyamat befolyásolása 71
5.2 Utólagos korrekció 76
5.3 Döntési hatáskörök 81
5.4 A szerkesztőségek autonómiája 83
5.5 Fenyegetések, zaklatások 86
6. Munkahely változtatási szándék 90
7. A média helyzete és önképe 93
8. Ideológiai orientációk, értékpreferenciák 106
9. Szakmai-etikai normák 118
10. Mit olvasnak, néznek, hallgatnak? 127
10.1 Tévénézés 127
10.2 Rádióhallgatás 132
10.3 Lapolvasás 136
Összefoglalás 153

Vásárhelyi Mária

Vásárhelyi Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vásárhelyi Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv