1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szabolcs-Szatmár megyei gyógypedagógiai tanulmányok

Szerző

Kiadó: Szabolcs megyei Lapkiadó Vállalat
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Újabb kötettel gazdagodik megyei kiadványaink sorozata a „Szabolcs-Szatmár megyei gyógypedagógiai tanulmányok" című munkával. A tanköteles korúaknak kb. 1,2%-a értelmi fogyatékos. Az iskoláztatási... Tovább

Előszó

Újabb kötettel gazdagodik megyei kiadványaink sorozata a „Szabolcs-Szatmár megyei gyógypedagógiai tanulmányok" című munkával. A tanköteles korúaknak kb. 1,2%-a értelmi fogyatékos. Az iskoláztatási kötelezettség rájuk is vonatkozik, a gyógypedagógiai oktatás szerves része alsófokú oktatási rendszerünknek, örömmel tapasztaljuk, hogy egyre szaporodik a kisegítő osztályok száma, s így mind több értelmi fogyatékos gyermek kerül beiskolázásra. Jelentős eredmény ez a gyermek, a család s az általános iskola szempontjából is. Az előrehaladás ellenére azt tapasztaljuk, hogy sem a szülők, de sokszor az oktatási szakemberek sem értékelik jelentőségének megfelelően az értelmi fogyatékos gyermekek oktatását, nevelését. Ezért vonakodnak, idegenkednek a szülők a kisegítő iskolai oktatástól, s ezért nincs biztosítva sokszor az oktatás minimális feltétele sem a kisegítő osztályokban. Az irányító szervek az elmúlt években kiemelten foglalkoztak a gyógypedagógiai oktatás helyzetével, problémáival s intézkedéseket foganatosítottak a beiskolázás, az oktatás feltételeinek javítása iránt. Ez a kiadvány is ilyen törekvések egyikének a megvalósítója, hogy ezzel is és más módon is könnyítsünk a gyógypedagógiai oktatás nehézségein. Tudjuk, mindez "csepp" a pedagógia tengerében. Azokat a tanulmányokat fogtuk csokorba e kötetben, amelyekkel véleményünk szerint segítséget adhatunk a gyógypedagógiai, a kisegítő iskolai osztályokban - egymástól szétszórtan - tanító nevelőknek. Vagyis segédanyagnak szánjuk az értelmi fogyatékos gyermekek oktatásával, nevelésével foglalkozók számára. Dr. Bárczy Gusztáv utal arra, hogy a gyógypedagógia szánt a pedagógia legkeményebb ugarán. Valóban. Hányszor tapasztaljuk, hogy nincs türelme a szülőnek gyermekével foglalkozni, - még az egészséges fejlődésű gyermekek is sok-sok gondot jelentenek szülőknek, nevelőknek. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
TARNAI OTTÓNÉ: Szabolcs-Szatmár megye gyógypedagógiai intézményeinek kialakulása és fejlődése 7
VASS JÁNOS: A kisegítő iskolai tanulók családi környezete 30
DR. ÁRKOSY FERENCNÉ: A történelemtanítás korszerű szemléltetése a kisegítő iskolában 53
TARNAI OTTÓ: A súlyos értelmi fogyatékos gyermekek önállóságra és folyamatos munkavégzésre való neveléséről 64
DR. SZATMÁRY GYÖRGY: A fülészeti szűrővizsgálatok jelentősége értelmi fogyatékos tanulóknál 76
KRIVECZKY BÉLÁNÉ: A bábozás - mint a beszédhibajavítás és a beszédfejlesztés egyik eszköze a kisegítő iskolában 84
DR. FAZEKAS ÁRPÁD - DR. BODNÁR LÓRÁNT: A Down-kór jelentősége Szabolcs-Szatmár megye 10 éves szülészeti anyagában 91
MOLNÁR BÁLINTNÉ: A megismerő tevékenység fejlesztése az értelmi fogyatékosoknál 97
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv