kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 192 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér térképekkel illusztrált. |
| Földrajzi alapfogalmak | |
| Földrajz fogalma és tagozódása | 5 |
| Földrajzi fokhálózat | 7 |
| Időszámítás | 8 |
| Magyarország éghajlata | 11 |
| A közlekedés ágazatai | 13 |
| Vasuti rendszerek | 13 |
| Vasutak osztályozása rendeltetésük szerint | 15 |
| Vasutak osztályozása jelentőségük szerint | 16 |
| Vasutvonalak osztályozása egymáshoz való helyzetük szerint | 17 |
| Vasutvonalak osztályozása forgalmi, műszaki, fejlesztési és felépítményi szempontból | 18 |
| Vasuti állomások | 20 |
| Vasuti térkép | 23 |
| Magyarország közigazgatási beosztása | 25 |
| Ellenőrző kérdések | 27 |
| A vasuti közlekedés története | |
| A vasuti sínpályák és járművek fejlődése | 29 |
| Sínpályák | 29 |
| Vonóerő | 30 |
| Szállító járművek | 32 |
| Vasutak kialakulása és fejlődése | 33 |
| A magyar vasutak története az 1867-i kiegyezésig | 35 |
| A magyar vasutak története 1867-től az első világháboru befejezéséig | 38 |
| Vasuthálózatunk a trianoni békeszerződéstől a második világháboru végéig | 40 |
| A magyar vasuti közlekedés fejlődése a második világháboru után | 41 |
| Vasuti törvény (1968. évi IV. tv.) | 45 |
| Ellenőrző kérdések | 49 |
| Magyarország vasuti hálózata | |
| A vasutvonalak általános jellemzése | 51 |
| Hidak, alagutak | 52 |
| Kettősvágányu vonalak | 53 |
| Villamosított vonalak | 54 |
| Magyarország Vasuti fővonalai | 56 |
| Budapest-Nyugati-Szob oh. fővonal | 59 |
| /Budapest-Nyugati/- Rákosrendező pu.-Budapest-Angyalföld-Óbuda-Dorog-Esztergom fővonal | 61 |
| Rákospalota-Ujpest-Veresegyház-Vácrátót-Vác vonal | 63 |
| Aszód-Galgamácsa-Vácrátót-Vác fővonal | 63 |
| Vác-Drégelypalánk-Balassagyarmat vonal | 64 |
| Budapest-Keleti-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaujhely oh. fővonal | 66 |
| Aszód-Galgamácsa-Vácrátót-Vác fővonal | 70 |
| Aszód-Balassagyarmat-Ipolytarnóc oh. vonal | 70 |
| /Budapest-Keleti/-Hatvan-Salgótartján-Somoskőujfalu oh. fővonal | 71 |
| Hatvan-Ujszász-/Szolnok/ fővonal | 73 |
| Vámosgyörk-Gyöngyös szárnyvonal | 73 |
| Vámosgyörk-Ujszász vonal | 73 |
| Kál-Kápolna-Kisterenye vonal | 74 |
| Kál-Kápolna-Kisujszállás vonal | 74 |
| Füzesabony-Eger-Putnok vonal | 74 |
| Füzesabony-Debrecen vonal | 75 |
| Nyékládháza-Helyőkeresztur-Leninváros fővonal | 75 |
| Miskolc-Tiszai-Bánréve-Ózd fővonal | 76 |
| Miskolc-Tiszai-Diósgyőr-Vasgyár fővonal | 77 |
| /Budapest-Keleti/- Felsőzsolca-Hidasnémeti oh. fővonal | 77 |
| Szerencs-Hidasnémeti vonal | 78 |
| /Szerencs-/-Mezőzombor-Nyíregyháza-Záhony oh. fővonal | 78 |
| Budapest-Nyugati-Cegléd-Nyíregyháza-Záhony oh. fővonal | 85 |
| /Budapest-Nyugati/-Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét vonal | 85 |
| /Budapest-Nyugati/-Cegléd-Szeged fővonal | 85 |
| Cegléd-Hantháza szárnyvonal | 89 |
| Szolnok-Lakitelek-Kiskunfélegyháza vonal | 89 |
| Kál-Kápolna-Kisujszállás vonal | 89 |
| Karcag-Tiszafüreg vonal | 89 |
| Püspökladány-Szeghalom vonal | 90 |
| /Budapest-Nyugati/-Püspökladány-Biharkeresztes oh. fővonal | 90 |
| Debrecen-Ohát-Pusztakócs-Tiszafüred-Füzesabony vonal | 90 |
| Debrecen-Tiszalök vonal | 91 |
| Debrecen-Nyírábrány oh. fővonal | 92 |
| Debrecen-Sáránd-Nagykereki vonal | 92 |
| /Debrecen/-Apafa-Nyíradony-Nyírbátor-/Mátészalka/ vonal | 92 |
| /Szerencs/-Mezőzombor-Nyíregyháza fővonal | 93 |
| Nyíregyháza-Nagykálló-Mátészalka-Csenger vonal | 93 |
| Nyíregyháza-Vásárosnamény | 93 |
| Záhony-Vásárosnamény-Mátészalka-Ágerdőmajor vonal | 93 |
| Budapest-Keleti-Rákos-Ujszász-Szolnok-Szajol-Lökösháza oh. fővonal | 94 |
| /Szolnok/-Tiszatenyő-Kunszentmárton-Szentes-Hódmezővásárhely-Makó vonal | 99 |
| Mezőtur-Szarvas-Orosháza vonal | 99 |
| Mezőtur-Turkeve szárnyvonal | 100 |
| Gyoma-Szeghalom-Vésztő-Kőrösnagyharsány vonal | 100 |
| Murony-Békés szárnyvonal | 100 |
| /Békéscsaba/-Kétegyháza-Mezőhegyes-Makó-Ujszeged vonal | 100 |
| Budapest-Keleti-Kiskunhalas-Kelebia oh. fővonal | 101 |
| Taksony-Szigetszentmiklós-Gyártelep BKV összekötő vonal | 104 |
| Kunszentmiklós-Tass-Dunapataj szárnyvonal | 104 |
| Fülöpszállás-Kecskemét vonal | 105 |
| Kiskőrös-Kalocsa szárnyvonal | 105 |
| Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza fővonal | 107 |
| Budapest-Déli-Dombovár-Gyékényes oh. fővonal | 107 |
| /Budapest-Déli/-Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán-Tapolca fővonal | 111 |
| Pusztaszabolcs-Dunaujváros-Mezőfalva-Dunaföldvár-Paks vonal | 114 |
| Sárbogárd-Börgönd-Székesfehérvár fővonal | 115 |
| Mezőfalva-Rétszilas fővonal | 115 |
| Rétszilas-Szekszárd-Bátaszék vonal | 116 |
| Keszőhidegkut-Gyönk-Tamási vonal | 116 |
| /Budapest-Déli/-Dombovár-Szentlőrinc-Pécs-Villány-Magyarboly oh. fővonal | 116 |
| Dombovár-Tamási-Lepsény-Csajág-Hajmáskér-/Veszprém/ vonal | 120 |
| Kaposvár-Tab-Siófok vonal | 120 |
| Kaposvár-Fonyód vonal | 121 |
| Kaposvár-Szigetvár vonal | 121 |
| Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonal | 121 |
| Somogyszob-Barcs vonal | 121 |
| Budapest-Déli-Székesfehérvár-Nagykanizsa-Murakeresztur oh. fővonal | 123 |
| Bicske-Székesfehérvár vonal | 127 |
| Székesfehérvár-Komárom fővonal | 127 |
| Székesfehérvár-Hajmáskér-Veszprém-Boba-Celldömölk fővonal | 128 |
| Sárbogárd-Börgönd-Székesfehérvár fővonal | 131 |
| Kaposvár-Tab-Siófok vonal | 131 |
| Kaposvár-Fonyód vonal | 131 |
| Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonal | 131 |
| Balatonszentgyörgy-Keszthely-Tapolca fővonal | 131 |
| Budapest-Keleti-Budapest-Kelenföld-Győr-Hegyeshalom oh. fővonal | 132 |
| Bicske-Székesfehérvár vonal | 137 |
| Tatabánya-alsó-Környe-Kisbér-Veszprém-Varsány-Pápa vonal | 137 |
| Esztergom-Tokod-Almásfüzítő-/Komárom/ vonal | 138 |
| Székesfehérvár-Komárom fővonal | 139 |
| Győr-Celldömölk-Szombathely-Szentgotthárd oh. fővonal | 139 |
| Hegyeshalom-Rajka-oh. fővonal | 142 |
| Hegyeshalom-Csorna-Répcelak-Porpác-/Szombathely/ vonal | 143 |
| Győr-Sopron-Ebenfurt Vasut vonal | 144 |
| Ágfalva-oh.-Sopron-Szombathely-Nagykanizsa átlós fővonal | 147 |
| Murakeresztur oh.-Gyékényes-Barcs-Középrigóc-Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs átlós fővonal | 149 |
| Dombovár-Baja-Kiskunhalas átlós fővonal | 151 |
| Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba-Kötegyén átlós fővonal | 153 |
| Budapesti Körvasut | 155 |
| A Budapest Közlekedési Vállalat /BKV/ vonalhálózata | 162 |
| Batthyány-tér-Filatorigát-Szentendre vonal | 162 |
| Budapest-Örs vezér tér-Cinkota-Gödöllő vonal | 164 |
| Budapest-Vágóhíd-Ráckeve vonal | 165 |
| Budapest-Borárostér-Csepel gyorsvasut | 166 |
| A MÁV Keskeny-nyomtávu vasutvonalai | 168 |
| MÁV Kecskeméti Kisvasut | 168 |
| MÁV Szegedi Kisvasut | 169 |
| MÁV Debreceni Kisvasut | 169 |
| MÁV Nyírbodrogi Kisvasut | 169 |
| MÁV Széchenyi-hegyi Uttörővasut | 170 |
| Ellenőrző kérdések | 171 |
| Nemzetközi vasuti összeköttetések | |
| Magyarország helyzete a nemzetközi forgalomban | 173 |
| A MÁV legfontosabb tranzit vonalai | 173 |
| Vámhatár állomások | 174 |
| Fontosabb nemzetközi vonatok és utvonalaik | 175 |
| Ellenőrző kérdések | 182 |
| 1. sz. melléklet | 183 |
| Ábrajegyzék | 185 |
| Felhasznált forrásmunkák | 186 |
| Tartalomjegyzék | 187 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.