| Előszó | 7 |
| Kezdjük szerényen | 9 |
| Az első modellvasút | 9 |
| A modellek különböző építési nagyságokban készülnek | 9 |
| Ajándékkészlet | 11 |
| A vágányzat építése | 11 |
| A hálózati transzformátor csatlakoztatása | 13 |
| Az első vonat | 15 |
| Bővített vonat- és tolatóforgalom | 25 |
| Újabb vágányok kellenek | 25 |
| Rakodó- és kocsitárolóvágányokat építünk | 26 |
| A kitérőket állítani kell | 27 |
| A kibővített berendezés üzemeltetése | 28 |
| Második vonatot vásárolunk | 31 |
| A szerelvény kiválasztása | 31 |
| Kitérővágány szükséges | 32 |
| A kapcsolás változtatása | 32 |
| Ellenirányú vonatforgalom | 34 |
| Rakodóvágányokat építünk | 35 |
| Két vonat egyidejű közlekedése | 36 |
| Második vágány szükséges a vonalon | 36 |
| A megfelelő pálya felépítése | 37 |
| A kombinált pálya üzemeltetése | 39 |
| Berendezésünk alaplapja | 42 |
| A helyhez kötött vágányzat előnyei | 42 |
| A szerelőlap és az alapkeret | 43 |
| Az alaplemez felállítása | 45 |
| A rögzített vágányzat szerelése | 46 |
| A modellvasút huzalozása | 47 |
| Most pedig egy "igazán nagy" modellvasutat építünk | 54 |
| Helyszűke és pályaméret | 55 |
| Az üzem befejeztével eltesszük berendezésünket | 55 |
| Felhajtható berendezések | 57 |
| Pályaudvarok csatlakoztatható vonali szakaszokkal | 59 |
| Asztali berendezések | 64 |
| Dobozpályák | 66 |
| Pályavezetési lehetőségek | 70 |
| Addig nyújtózzunk | 70 |
| Nyitott és zárt vonalvezetés | 71 |
| Nyitott és zárt vonalvezetés kombinációja | 73 |
| Fedett vonalvezetés | 74 |
| Amit az állomásról tudni kell | 83 |
| A megállóhely nem állomás | 83 |
| Állomások osztályozása | 86 |
| Állomások vágányzata | 88 |
| Rendező- és üzemi pályudvarok | 98 |
| Kombinált pályaudvarok | 98 |
| A pályaudvari vágányok hasznos hossza | 100 |
| Vontatási telepek | 105 |
| Melyik vonathoz milyen mozdonyt? | 110 |
| A vontatójárművek típusai | 110 |
| Fő- és mellékvonali vonatok | 111 |
| Személyszállító vonatok | 111 |
| Tehervonatok | 112 |
| Motorkocsik | 112 |
| A vasút és a környezet | 114 |
| A pálya jellege meghatározza a környezetet | 114 |
| Hegyvidéki modellpályák | 115 |
| A pályaszakaszok lejtése | 121 |
| Műtárgyak, helységek, utak | 126 |
| Épületek a pálya mentén | 129 |
| A pálya jellegének megfelelő épületek kiválasztása | 129 |
| Felvételi épületek | 130 |
| Állítóközpontok épületei | 130 |
| Az állomás környéke | 132 |
| Ipari épületek | 133 |
| Gyakorlati terepépítés | 134 |
| Először a vágányokat fektetjük le | 134 |
| Többszintű hegyi pályák | 138 |
| A terepburkolat alátámasztása | 139 |
| Elkészítjük a terepburkolatot | 144 |
| A terepburkolatra növényzetet telepítünk | 145 |
| Utolsó simítások | 146 |
| Jelzők, jelzések | 149 |
| Alapvető tudnivalók | 149 |
| Alakjelzők | 150 |
| Fényjelzők | 153 |
| A jelzők kitűzése | 153 |
| Példák a jelzők elhelyezésére | 154 |
| Fontos "apróságok" | 156 |
| Éjszakai üzem | 156 |
| A berendezés por elleni védelme | 157 |
| A vágányok karbantartása | 158 |
| Vonatszerelvények összeállítása | 158 |
| Néhány megjegyzés zárszóként | 161 |
| Hogyan tovább? | 161 |
| Zárszóként a magunk ügyében | 162 |