kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pedagógusok Szakszervezete |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 340 oldal |
Sorozatcím: | Oktatásügyi dolgozók munkaügyi kiskönyvtára |
Kötetszám: | 15 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával, 1 lap színes melléklettel illusztrálva. |
Bevezető | 3 |
A mentálhigiéne szerepe a pedagógiai munkában (Dr. Bálint István) | 7 |
A mentálhigiéne fogalma, feladata | 7 |
A pedagógusok idegrendszeri terhelése | 13 |
A személyiség funkciója a terheléshez való alkalmazkodásban | 25 |
A pedagógus személyisége | 25 |
Személyiség és magatartás | 26 |
Személyiség és alkalmazkodás | 26 |
Erkölcsi tudat, jellem | 29 |
Intelligencia | 33 |
Hajlam, rátermettség, érdeklődés | 35 |
Képesség | 39 |
Manuális képesség | 41 |
A képesség és az intelligencia | 42 |
Hivatásszeretet, mesterségbeli tudás | 43 |
A pedagógus etikai problémái | 44 |
A tanulók véleményalkotása | 45 |
A pedagógus értékelő-osztályozó munkája | 48 |
A pedagógus felelőssége | 49 |
A mentálhigiénés prevenció elvi lehetőségeinek rövid összefoglalása | 50 |
Irodalom | 53 |
Környezet és mentálhigéne (Dr. Róna Borbála) | 55 |
Az iskolaépítkezés fejlődése | 56 |
Egészséges iskolai könryezet | 60 |
Az iskola telepítése | 60 |
Az iskolaudvar helyes kiképzése | 61 |
Az iskola épülete | 63 |
Az iskolaépületek tájolása | 71 |
Általános egészségügyi követelmények | 71 |
Az iskolák helyiségrendje | 83 |
A jövő iskolája | 102 |
Irodalom | 110 |
A színdinamika jelentősége az iskolai munkában (Dr. Rókusfalvy Pál) | 112 |
A mentálhigiéne és a színdinamika összefüggései | 112 |
Színlélektani és színdinamikai alapfogalmak | 115 |
Az egyes embercsoportok színigényei és az azokat meghatározó tényezők | 116 |
Színélettani, színlélektani és színdinamikai alapfogalmak és alapelvek | 116 |
Reflexióviszonyok | 121 |
Megvilágítási viszonyok | 12 |
Fénysűrűségi viszonyok | 124 |
Színkontrasztok | 124 |
Színdinamikai problémák és megoldásuk az iskolában | 126 |
A tantermek színkondicionálása | 126 |
A színek és színkontrasztok egészségvédelmi szerepe | 128 |
Biztosító és rendfenntartó színezés | 131 |
Javaslatok az iskolai helyiségek színes térkialakítására | 132 |
Irodalom | 134 |
Az ergonómia feladata és szerepe az iskolai oktatók munkájában (Vaszkó Mihály) | 136 |
A munka oktatása | 137 |
A munkatanulás alaptényezői | 137 |
A tanulási folyamat szakaszai | 138 |
A tanulási folyamat időtartama | 139 |
A munkatanulás sikerét befolyásoló tényezők | 139 |
A tanulás mértékegységei | 140 |
A tanulás alapvető módszerei | 140 |
A felejtés folyamata | 140 |
A tudás megszerzését befolyásoló tényezők | 141 |
A gyakorlás és a pihenés aránya | 142 |
Az elméleti oktatás jelentősége | 144 |
Az emlékezés, felidézés | 145 |
A transzfer (átvitel, alkalmazás) | 146 |
A motivációk és ösztönzők | 148 |
A tanulásra ható ösztönző tényezők | 149 |
A munkatevékenység ergonómiai elemzése | 152 |
A munkafolyamat pszichikus elemei | 153 |
A munkafolyamat tényezőinek elemzése | 165 |
A munkahely ergonómiai elrendezése | 172 |
Az információ fajtái | 172 |
A munkahely téri elemzése és tervezése | 177 |
A vezérlési mozgásokhoz alkalmazott erők | 182 |
Munkaasztalok | 184 |
Munkaszékek | 185 |
Irodalom | 185 |
A személyi tényezők jelentősége a pedagógiai munkában (Dr. Szabó Pál) | 186 |
A testi, fizikai alkalmasság vizsgálata | 186 |
A pszichikai alkalmasság vizsgálata | 187 |
A pedagógusi munka pályatükre | 188 |
Külső elvárások | 190 |
Belső elvárások | 191 |
Elvárások az oktatómunkával kapcsolatban | 193 |
A pedagógus érzelmi élete | 195 |
Az akarat szerepe a pedagógiai munkában | 196 |
Speciális pedagógiai képességek | 196 |
Különböző pedagógustípusok | 196 |
A pedagógus önnevelésének hatása a személyi tényezőkre | 199 |
A különböző pedagógiai területek speciális követelményei | 200 |
A pedagógus és a tanuló kapcsolata | 216 |
A pedagógus és a szülők kapcsolata | 217 |
Irodalom | 218 |
A szervezési tényezők jelentősége a pedagógiai munkában (Dr. Bálint István) | 219 |
Munka és elfáradás | 219 |
Munkaszervezés és elfáradás | 223 |
Egy tanítási óra | 224 |
Az óraközi szünet | 224 |
Felkészülés az egyes órákra | 225 |
Folyamatos felkészülés | 227 |
Egyéb teendők | 227 |
Órabeosztás | 228 |
Az órák osztályozása | 229 |
Az órarend | 231 |
Órakezdés | 233 |
Az óra befejezése | 233 |
A mindennapi élet problémái | 234 |
A szabad idő eltöltésének alapelvei | 247 |
Az alvás | 248 |
A napi szabad idő célszerű felhasználása | 252 |
A hétvégi pihenő eltöltése | 259 |
Irodalom | 266 |
Csoportlélektani tényezők hatása az iskolai mentálhigiénére (Murányi Mihály) | 267 |
A pszichikus atmoszféra jellemzői | 268 |
A pszichés atmoszféra zavarainak forrása | 270 |
A pszichés atmoszféra optimalizálásának feltételei | 272 |
A vezetők és beosztottak kapcsolata | 273 |
A vezetővel szembeni követelmények | 281 |
Vezetési stílusok | 284 |
A beosztottak vezetővel szembeni elvárásai | 288 |
A vezető csoportformáló hatása | 290 |
A vezető és beosztottjai kapcsolatának fejlődése | 294 |
A beosztottak egymás közti kapcsolata | 299 |
A közösség munkastílusa | 302 |
A kollektíva és a társadalom | 304 |
Személyek közti kapcsolatok | 305 |
A személyek közti kapcsolatokat zavaró tényezők | 308 |
A tantestület és a technikai személyzet kapcsolata | 311 |
Irodalom | 312 |
Szellemi munka - biztonságérzet - biztosítás (Magyar Lajos) | 313 |
Név- és tárgymutató | 327 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.