kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magvető Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 502 oldal |
| Sorozatcím: | Elvek és utak |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 5 |
| A filmművészet társadalmi hivatása | |
| A szintetikus művészet elmélete | 15 |
| A filmművészet forrásai és igényei | 26 |
| A film mint modern művészet | 53 |
| Film és színház | 76 |
| A műnemek és a filmművészet | 103 |
| Szocialista realizmus a filmművészetben | |
| A filmművészet irányítottságának következményeiről | 123 |
| Az irányítottság problémája a szocialista filmiparban s ennek legszembetűnőbb művészi következményei | 131 |
| Az elméleti szerepe a szocialista realista filmben | 144 |
| A szelekció mint a jelenség és lényeg filmbeli dialektikájának alapvető eszköze | 156 |
| A szocialista realista film lélektani meghatározottságáról | 161 |
| A szocialista realista film lélektani meghatározottságainka következménye a film asszociációs rendszerének kidolgozásában | 181 |
| Az új élményvilág nyújtotta lehetőségek és ezek művészi megragadása a szocialista realista filmművészetben | 201 |
| A szovjet filmművészet fejlődésének második nagy fázisa. A humor szerepe a filmművészetben mint népművészetben | 217 |
| A szovjet filmművészet harmadik fázisa. A humor átmenete operettszerűségben és a heroizmusé az álpátoszba | 229 |
| Új eredmények a szovjet filmművészet negyedik korszakában. A heroizmus fogalmának átértékelése. A heroizmus és humor, vagyis a két nagy korszak szintézise | 240 |
| A negyedik korszak szovjet filmművészetének új perspektívái a művészi formaadás tekintetében | 252 |
| A fejlődés általános vonásaitól eltérő filmtendenciák | 258 |
| A Rettegett Iván | 258 |
| Az El nem küldött levél | 272 |
| A szocialista realizmus és a népi demokráciák filmművészete | 278 |
| Visszatekintés | 304 |
| A modern színpad | |
| A modern színpad általános kérdései | 309 |
| A maszk és a gesztus jelentéstana | 327 |
| Játékosság és kettős demaszkírozás a modern színpadon | 362 |
| A színpad sajátos konzevativizmusa és a modernség | 389 |
| A filmszínész játék és a színpadi művészet kölcsönhatása | 404 |
| A szocalista színpad és a polgári színpad viszonya | 420 |
| A szocialista színpad és a színpad aktualitása | 440 |
| A céltudatosság szerepe a szocialista színházban | 459 |
| Összefoglalás arról, hogy mit nevezünk szocialista színpadnak | 477 |
| Új drámai stílus vagy új dráma | 480 |