1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a piackutatásba

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 396 oldal
Sorozatcím: Marketing szakkönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-05-9675-6
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.
Müller Kornél,
Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális... Tovább

Fülszöveg

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.
Müller Kornél,
Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak.
Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.
Dr. Törőcsik Mária
egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Vissza

Tartalom

A szerkesztőkről 7
A kötet szerzőiről 9
Előszó 11
I. RÉSZ MARKETINGINFORMÁCIÓK 13
1. fejezet Bevezetés (Kozák-Hoffmann) 15
2. fejezet Szekunder marketinginformációk (Bacher) 25
2.1. A szekunder piackutatások felhasználhatósága 26
2.2. A szekunder kutatások előnyei, hátrányai 27
2.3. A legfontosabb szekunder adatforrások 31
3. fejezet Primer vizsgálatok (Kozák-Hoffmann) 39
3.1. Megkérdezés 41
3.2. Megfigyelés 45
3.3. Kísérlet 47
3.4. A piackutatás folyamata 49
3.5. Panelkutatások 67
3.6. Kvalitatív információgyűjtés 86
3.7. Az online adatfelvétel (Klenovszki) 87
II. RÉSZ MÓDSZEREK 93
4. fejezet A kvalitatív kutatás módszerei (Hoffmann) 95
4.1. Egyéni mélyinterjú 97
4.2. Páros mélyinterjú, háromszög (triád) mélyinterjú 115
4.3. Klasszikus fókuszcsoport 118
4.4. Csoporttechnikák 136
4.5. Márkakutatási technikák a kvalitatív kutatásban 138
4.6. Kiscsoportos interjú (minicsoport) 145
4.7. Kreatív csoport, co-creation 146
4.8. Etnográfia és megfigyelés 149
4.9. Online módszerek 153
4.10. A kvalitatív elemzés 159
4.11. Tartalomelemzés szoftver segítségével (Hargitai) 162
5. fejezet Kvantitatív technikák (Veres) 165
5.1. A minta 157
5.2. Előrejelzések 173
5.3. Attitűd-, preferencia-, és minőségmegítélés-kutatás 178
5.4. Leíró statisztikák (Hargitai) 185
5.5. Beszerzési alternatívák elemzése 194
5.6. Döntési alternatívák a marketingmixben 196
5.7. Termék- és márkaimázs-kutatás 209
5.8. Szegmentálási technikák 211
5.9. Új szerű mérési irányok 217
5.10. A kvantitatív kutatás informatikai háttere (Hargitai) 217
III. rész: ALKALMAZÁSOK 229
6. fejezet Márkakutatás (Falus) 231
6.1. Használat-, és attitűdkutatások 231
6.2. Célcsoport szegmentáció 235
6.3. Koncepció fejlesztése 237
6.4. Koncepciószűrés 239
6.5. Koncepciótesztek
6.6. A várható piaci volumen becslése 243
6.7. A terméktesztek 245
6.8. A csomagolástesztek 251
6.9. Árvizsgálatok 253
6.10. Reklámvizsgálatok 256
6.11. Márkamonitoring 260
7. fejezet Médiakutatás (Bacher) 263
7.1. A közönségkutatások üzleti modellje 264
7.2. Televízió 265
7.3. Rádió 271
7.4. Sajtó 274
7.5. Internet 275
7.6. Közterületi (Out of Home) közönségmérések 278
7.7. Egyéb médiakutatások 279
8. fejezet Kereskedelemkutatás (Kozák) 281
8.1. A kereskedelmi kutatások irányai 281
8.2. A beszállító oldal számára végzett és a kereskedelmi vállalatok marketing
munkáját megalapozó vizsgálatok 287
8.3. A kereskedelemben alkalmazott kutatási eljárások 288
9. fejezet Elégedettség- és lojalitáskutatások (Hlédik) 293
9.1. A vizsgált célcsoport meghatározása 295
9.2. Kutatási módszer és mintanagyság meghatározása 295
9.3. Milyen információkra lehet szükségünk? 297
10. fejezet Társadalomkutatás (Sugatagi) 309
10.1. Fogyasztói bizalomindexek és konjunktúra-barométerek 310
10.2 Értékvizsgálatok, életstílus-tipológiák 312
10.3. Vásárlóerő-osztályozások 316
10.4. Ifjúság- és szeniorkutatás 319
10.5. Trendkutatás 321
10.6. Általános fogyasztói attitűdkutatás 323
10.7. Területi szegmentáció 325
10.8. Fogyasztásszerkezeti elemzések 327
10.9. Politikai közvéleménykutatások 328
11. fejezet Kutatás a szervezeti (B2B) piacokon (Veres) 331
11.1. A business-to-business kutatások meghatározása 332
11.2. A business-to-business kutatások módszerei 332
11.3. A business-to-business piackutatások kutatási célcsoportjai 338
11.4. A business-to-business kutatások típusai 339
IV. RÉSZ: SZEREPLŐK 349
12. fejezet A megbízó és az ügynökség (Hoffmann-Kozák) 351
12.1. A kutatási ajánlatkérés (briefing) 352
12.2. Az ügynökségválasztás 357
12.3. A kutatási feladat végrehajtása 361
12.4. A kutatás eredményeinek bemutatása 367
13. fejezet Piackutatás nemzetközi környezetben (Veres-Hoffmann) 373
13.1. Az ekvivalencia főbb korlátai 373
13.2. Több országra kiterjedő kutatás szervezése 380
Zárszó 389
Források és ajánlott irodalmak 395
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv