Talán sohasem esett annyi szó az oktatás korszerűsítésének igényéről és szándékáról, mint mostanában. A korszerűsítés alapvető értelme a képzettség emelése. Ez pedig az eredményekben mutatkozik...
Tovább
Előszó
Talán sohasem esett annyi szó az oktatás korszerűsítésének igényéről és szándékáról, mint mostanában. A korszerűsítés alapvető értelme a képzettség emelése. Ez pedig az eredményekben mutatkozik meg. A fő kérdés tehát az eredményesség. Bármennyire is korszerűsítjük a tananyagot - a tudomány mai állása és a politika igénye szerint -, ez a modernizálás mind meddő marad, ha azt a tanulók nem tekintik magukénak, a tanítás nem ragadja meg a fantáziát is beindító érdeklődésüket. Nem tanulják meg az információk megszerzési módját, módjait, nem törekszenek maguk is információkhoz jutni, nem sajátítják el az információk feldolgozásának módszereit, nem születik meg bennük a vágy a következtetésre, ítéletalkotásra, az önálló megismerésre. És mit sem ér az olyan tanár, aki csupán - vagy elsősorban - az információk közvetítését és a tananyag megtanítását tekinti feladatának.
Vissza
Tartalom
Előszó
A múlt és a jelen
Szabolcs Ottó: A történelemtanítás hagyományai Magyarországon
11
Koncz Erzsébet: Múzeumpedagógia tegnap és ma
24
Lovrithy Endre: Ellenőrzés és értékelés a történelemórán
36
A jelen és a jövő
Bánki István: Multimédia eszközök alkalmazása a történelemtanításban
53
Elmélet és tapasztalat
Veresegyházi Béla: Hagyomány és jelen
75
Domokos Zsuzsa: A Nemzeti alaptanterv társadalomtudományos integrációjának lehetőségei
85
Horváth György: A sajtóanyag felhasználási módszerei a történelemtanításban