| Kiadó: | Bakonyi Dezső Kísérleti Általános Iskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 205 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Néhány lapon beragasztott táblázat található. |
| A Bakonyi Dezső Kísérleti Általános Iskola | 9 |
| A tanterv | |
| Anyanyelv | 25 |
| Néhány bevezető gondolat | 25 |
| Tantervünk alapelvei, tantárgyunk struktúrája | 27 |
| Célok és feladatok | 31 |
| Módszertani javaslatok | 33 |
| Részlet a 6. osztály programjából | 38 |
| Az anyanyelvhez kapcsolódó tanórán kívüli tevékenységi formák | 42 |
| Népek és kultúrák | 44 |
| Az előzményekről, a tantervkészítés indokairól | 44 |
| A teammunka szükségességéről | 45 |
| Előkészítő szakasz a 3. és 4. évfolyamon | 46 |
| Cél- és feladatrendszer | 47 |
| Személeltformálás, móddszerek | 51 |
| Taneszközök, felszereltség, eszközrendszer | 53 |
| A humán blokk összeépülésének folyamata | 54 |
| Szintézis a két komplex blott között: a mai világunk tantárgy körvonalai | 55 |
| Tanórán és iskolán kívül iszemélyiségformáló tényezők | 56 |
| Vizuális és művészeti ismeretek | 59 |
| Szöveggyűjtemények | 59 |
| Színtani készlet = Tanári-tanulói alapeszköz | 65 |
| A tankönyv | 65 |
| Alkotótábor | 76 |
| Ének-zene | 78 |
| Kodály Zoltán gondolatai | 78 |
| Tantervünk cél-és követelményrendszere | 79 |
| Túl az iskolán | 90 |
| Néptánc | 91 |
| A gyökerek | 91 |
| Néptánc az iskolában | 93 |
| A néptánctanítás programja | 94 |
| Természet- és társadalomkutatás | 99 |
| A tantárgy szemléleti kerete, tartalmi sajátosságai, módzsertani tényezői | 99 |
| A TTK tantárgy általános követelményrendszere és az abból kiépíthető konkrét évfolyamstruktúrák | 105 |
| A TTK órák a gyakorlatban | 113 |
| Az integráció mint a TTK speciális szerkezete | 115 |
| A TTK tárgy az iskolakísérlet keretein belül | 116 |
| Ember és Természet | 119 |
| Bevezetés | 119 |
| A természettudományos nevelés célrendszerének újrafogalmazása | 120 |
| A curriculum fejlesztéséről | 127 |
| A módzserekről | 131 |
| A tanterv bemutatása | 137 |
| Sakk | 144 |
| Sakkot az iskolába? | 144 |
| A sakkoktatás az oktatás-nevelés rendszerében | 145 |
| A problémamegoldó gondolkodás a sakktanításban | 146 |
| A sakkoktatás helyzete iskolánkban | 154 |
| A tanórán kívüli tevékenységek sajátos lehetőségei a kísérleti iskolában | 159 |
| Tanulási formák | 160 |
| A klubok | 164 |
| Nyári táborok | 166 |
| Husztót - erdei iskola | 168 |
| A gazdálkodó-termelő tevékenység | 169 |
| Az iskolakísérlet metodológiai problémái | 174 |
| Irodalomjegyzék | 189 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.