A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Didaktika

Áttekintő alap a felsőoktatás és a pedagógus - továbbképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: APC Stúdió
Kiadás helye: Gyula
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 281 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9135-30-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Bevezető gondolatok7
A didaktika kialakulás, fejlődése9
Comenius jelentősége9
Herbart oktatáselméleti rendszere10
A reformpedagógia, új pedagógiai áramlatok11
Napjaink didaktikai törekvései16
Feladatok23
A tanulás fogalma, értelmezése24
Tanulási típusok27
A tanulás hatékonyságát befolyásoló tényezők, felfogások, modellek29
A tanulási módszerek, elvek29
A tanulás pszichológiai-nevelési téynezői32
A tanulási-tanítási modellek, elvek38
Feladatok43
Az oktatás tartalma44
A tudás különböző szintű elemei44
A tudomány fejlődésének üteme45
Az oktatás, a tanítás-tanulás célrendszere47
A nevelésfilozófiai nézetek és az oktatási célok50
Az iskolai tudás fogalma és rétegződése51
A jártasság fogalmának kétféle értelmezése53
Az oktatás taxonómiai szemlélete57
A tanterv fogalma, kialakulása59
Tanterv típusok63
A tantervek változatai, a tantervi műfaj kezdete65
Tantervi szabályozás Európában67
A magyar neveléstörténet néhány kimagasló személyisége tantervfejlesztés terén71
Napjaink korszerűsítési törekvései, a tantervelméletek75
A NAT tantervelméleti kérdései76
A NAT műveltségi területei77
A helyi tanterv78
A NAT és a kerettantervek81
Az Országos Értékelési és Vizsgaközpont86
Feladatok88
Az oktatási folyamat89
Az oktatási folyamat fogalma a didaktikai feladatok szempontjából89
Az oktatási folyamat pszichológiai, ismeretelméleti megközelítése97
Az oktatási folyamat kibernetikai, rendszerszemléletű megközelítése103
Az oktatási folyamat tervezése miatt108
Feladatok115
A hogyan kérdése a pedagógiában116
A módszer értelmezése, megválasztásának szempontjai, felosztása, felhasználásának a lehetőségei116
A szervezeti- és munkaformák134
A tanítási-tanulási stratégiák, tanuláselméletek148
A taneszköz fogalma, felosztása, funkciói150
Feladatok160
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás161
Az ellenőrzés-értékelés-osztályozás mérés fogalma, funkciói163
Problématörténeti visszatekintés166
Az értékelés fogalmának, funkcióinak rendszerszemléletű megközelítése170
Az értékelés módszerei186
Feladatok198
A differenciális oktatás199
A kiemelkedő képességű - tehetséges - tanulók oktatása199
Tanulmányi szempontból hátrányos helyzetűek214
Feladatok219
Az oktatási-pedagógiai munka ellenőrzése, irányítása az iskolában220
Az igazgató ellenőrző tevékenységének módjai229
Az ellenőrzés, tapasztalatcsere lehetőségei az iskolában231
A tanítási óra tervezésének, ellenőrzésének, elemzésének kérdései232
Feladatok236
A gyakorlóiskolai szakvezető tanár feladatai a hallgatók intenzív képzésében237
Színvonalas felkészítés a hallgatók tanítási óráinak megtartására239
Példaértékű vezetőtanári bemutatás241
Mikrotanítási gyakorlatok243
Elméletileg indokolt, igényes óraelemzés246
A vezetőtanár személyiségével szemben támasztott kívánalmak249
Mikrotanítás a gyakorlóiskolában252
Feladatok, megfigyelési szempontok, óravázlati minták a hallgatók intenzív gyakorlati képzéséhez262
Mellékletek, segédanyag a hallgatói feladatokhoz265
Óratípusok265
Tervezet- és óravázlat minta267
Felhasznált irodalom275

Veszprémi László

Veszprémi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Veszprémi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv