kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 136 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| A vezetéselmélet alapjai | 7 |
| A vezetés fogalma, célja | 7 |
| Rendszerek | 8 |
| A vezetésre ható tényezők | 9 |
| A vezetés funkciói | 11 |
| Vezetési munkamegosztás | 12 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 14 |
| Vezetéselméleti irányzatok | 15 |
| A klasszikus iskola | 15 |
| Az emberi viszonyok iskolája | 17 |
| Az empirikus iskola | 18 |
| Matematikai irányzat | 20 |
| Komplex rendszerek irányzata | 21 |
| Szituációselméleti irányzat | 23 |
| A vezetéselmélet és gyakorlat mai jelenségei | 24 |
| Humanizálódás és demokratizálódás | 24 |
| Teljesítményre orientált vezetés | 25 |
| Egyszerűbb vezetés | 26 |
| Japán vezetési stílus | 27 |
| A vezetési stílus környezete | 27 |
| Vezetési módszerek | 28 |
| A japán és a nyugati vezetési stílus összehasonlítása | 30 |
| A japán vezetési módszerek alkalmazhatósága | 32 |
| Vezetés a jövőben | 33 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 35 |
| Tervezés | 37 |
| A tervezés célja | 37 |
| A tervek típusai, hierarchiája | 38 |
| Célok, célkitűzések | 38 |
| Stratégiák és politikák | 39 |
| Eljárások, szabályok | 42 |
| Programok | 43 |
| Számszerűsített tervek | 44 |
| Döntéshozatal | 45 |
| Az alternatívák meghatározása | 45 |
| Az alternatívák értékelése | 46 |
| A legjobb megoldás kiválasztásának módja | 46 |
| A tervezést megkönnyítő vezetői módszerek | 47 |
| Alkotó (kreatív) módszerek | 47 |
| Matematikai módszerek | 51 |
| A célkitűzésekre összpontosító vezetés | 52 |
| A tervezés hatékonysága | 54 |
| A tervezés feltételeinek biztosítása | 54 |
| A tervezés korlátai | 55 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 56 |
| Szervezés | 57 |
| Szervezési alapfogalmak | 57 |
| Szervezeti felépítés | 59 |
| Hagyományos szemléletű szervezeti alapformák | 59 |
| Gyakorlati szemléletű szervezeti alapformák | 63 |
| A nagyvállalatok szervezeti rendje a 80-as években | 65 |
| Mikor jó egy szervezeti felépítés? | 68 |
| Hatáskör | 69 |
| Szolgálati hatáskör | 69 |
| Munkatársi hatáskör | 69 |
| Funkcionális hatáskör | 70 |
| Hatáskör átruházása, decentralizálása | 71 |
| Átruházás alapelvei | 71 |
| Delegálás a gyakorlatban | 72 |
| Csoportos döntéshozatal | 74 |
| Bizottsági működés elvei | 75 |
| Csoportos vezetés | 76 |
| A szervezés gyakorlati hibái | 77 |
| A szervezet megértetése | 78 |
| Szervezeti ábra | 79 |
| Munkaköri leírás | 79 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 81 |
| Ellenőrzés | 83 |
| Ellenőrzés alapjai | 83 |
| Mércék, szabványok | 84 |
| Kritikus pont | 84 |
| Ellenőrzési módszerek | 85 |
| Visszacsatolásos ellenőrzés | 85 |
| Előrejelző ellenőrzés | 85 |
| A feltételekhez igazodó ellenőrzés | 87 |
| Vezetői ellenőrzés | 88 |
| Belső ellenőrzés | 89 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 92 |
| Irányítás | 93 |
| Irányítás és az emberi tényezők | 93 |
| Motiváció | 94 |
| Motivációs elméletek | 95 |
| A vezetőt motiváló főbb tényezők | 96 |
| Speciális motivációs technikák | 97 |
| Irányítás | 98 |
| Az emberi magatartás-modellek | 99 |
| Irányítás elméletek | 100 |
| Irányítási stílusok | 102 |
| Az irányítók tanult magatartása | 105 |
| Kommunikáció | 106 |
| A kommunikációs folyamat | 106 |
| Kommunikáció a vállalaton belül | 107 |
| A hatékony kommunikáció | 109 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 109 |
| A vezetők | 111 |
| Az emberek alkalmazása | 111 |
| A vezetők kiválasztása | 112 |
| A kiválasztás feltételei | 112 |
| A vezetői pozició betöltésének módjai | 116 |
| A kiválasztás módszerei | 117 |
| A kiválasztás korlátai | 118 |
| Az új vezető bevezetése | 119 |
| A vezetők értékelése | 119 |
| Az értékelés módja | 120 |
| A hagyományos értékelés | 120 |
| A célok teljesítése alapján történő értékelés | 120 |
| A vezetői teljesítmény értékelése | 121 |
| A vezetőképzés | 122 |
| Munkaköri képzés | 124 |
| Oktatás | 125 |
| Szervezeti fejlesztés | 127 |
| A vezetőképzés hatékonysága | 127 |
| A képzéssel és továbbképzéssel kapcsolatos alapelvek | 128 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 129 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.