A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Vezetéspszichológia

A személyiség megismerésének alapkérdései és módszerei

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: MÉM Mérnök- és Vezetőtovábbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 400 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vezetés feladata az emberi és tárgyi feltételek harmonikus összhangjának biztosítása, A közös munka megköveteli az egyéni tevékenységek összefogását, irányítását és koordinálását. Nemcsak a... Tovább

Előszó

A vezetés feladata az emberi és tárgyi feltételek harmonikus összhangjának biztosítása, A közös munka megköveteli az egyéni tevékenységek összefogását, irányítását és koordinálását. Nemcsak a vezetőtől, hanem a külső és belső tényezőktől, a tárgyi és személyi adottságoktól is függ az irányítás hatékonysága. Miután a vezetés lényege az emberek irányítása - mert a vezető munkája emberek tevékenységén keresztül realizálódik - nem lehet közömbös az, hogy hogyan tudunk hatni a beosztottakra. Az emberek társadalmi céljaink megvalósítására egyformán alkalmasak, de különbözőek és adottságaik kiaknázása különböző módszerekkel lehetséges. Ezért az eredményes vezetés alapja a differenciált bánásmód. Ehhez megfelelő emberismeretre van szükség. A vezetés eredményességének fokozásában, a vezetők kiválasztása, a káderek nevelése az egyik alapvető feladat. Az egyes vállalatok fejlődésében és gazdasági eredményeiben tapasztalható nagyfokú különbségek nem egyszer a vezetési módszerek, a korszerű vezetési szemlélet és az ismeretek eltérő színvonalára vezethetők vissza. "A fejlődés, az előttünk álló feladatok megkívánják, hogy a kádermunka az eddigieknél is nagyobb figyelmet kapjon," - hangsúlyozza pártunk központi bizottságának 1978. áprilisi határozata. Céltudatosabban, tervszerűbben kell foglalkozni a káderek kiválasztásával, az utánpótlás nevelésével és fokozni kell az objektivitást, hogy a vezető munkakörökbe rátermett, a politikai, szakmai magatartásbeli követelményeknek egyaránt megfelelő vezetők kerüljenek. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1, A személyiségpszichológia alapjai 7
1.1 A személyiség fogalma és meghatározása 7
1.2 Egyéniség és jellem 9
1.3 A marxista személyiségfelfogás főbb vonásai 10
1.3.1 A személyi lét összetevői 10
1.3.2 A személyi tudat formai és tartalmi oldala 11
1.4 Statikus és dinamikus személyiség szemlélet 11
2« A fontosabb személyiség-jegyek 13
2.1 A képességek 14
2.1.1 A munkamód és a mozgásügyesség képessége 15
2.1.2 A mentális képességek 15
2.2 Az érdeklődés 17
2.3 Az érzelmi sajátosságok 18
2.4 A motiváció jelentősége 21
2.5 A szükségletek felosztása 21
2.6 A tudás és megértés iránti szükségletek és az esztétikai igények 25
2.7 Motiváció vizsgálati módszerek 26
2.8 A reguláció, a személyiség szabályzó funkciója 32
2.9 Jellembeli tulajdonságok 35
3. Gyakorlati emberismeret 40
3.1 Az ösztönös emberismeret főbb hibaforrásai 40
3.2 Egyéni különbségek és nevelési feladatok 43
3.3 A személyiségvonások összefüggése és a személyiség fejlődését befolyásoló hatások 45
3.4 Típusvonások, domináns tulajdonságok 47
4. Tipológiai rendszerek 50
4.1 Pavlovi idegrendszeri típusok 50
4.2 A magasabbrendű idegműködés különleges típusai 53
4.3 Temperamentum típusok 56
4.3.1 A szangvinikus típus sajátosságai 59
4.3.2 A kolerikus típus sajátosságai 61
4.3.3 A melankolikus típus sajátosságai 63
4.3.4 A flegmatikus típus sajátosságai 66
4.3.5 A temperamentumbeli különbségek megfigyelése 69
4.3.6 A temperamentumtípusok, mint ellentétpárok 72
4.4 A személyiség beállítottságának típusai 74
4.4.1 Az extrovertált típus sajátosságai 74
4.4.2 Az introvertált típus sajátosságai 76
4.5 A testalkat és a lelki sajátosságok összefüggése 78
4f5.1 A ciklotim - piknikus csoport 80
4.5.2 A leptoszom /aszténiás/ - szkizotim típus 81
4.5.3 Atlétikus - viszkózus típus 82
4.5.4 Kisérleti megfigyelések 82
4.6 Jaensch kísérleti típustana 35
4.7 Sheldon korrelációs típustana 37
4.8 Spranger típustana 90
4.9 Eysenck-féle személyiségmodell 92
5. Vezetőkészség és vezetői alkalmasság 94
5.1 A vezetési funkciókkal összefüggő követelmények 94
5.2 A személyi vezetés követelményei 95
5.3 A vezető pszichológiai alkalmassága 97
5.3.1 Az általános erkölcsi karaktertulajdonságok 93
5.3.2 Alkalmasság-indikátorok 99
5.3.3 Emocionális kritériumok 100
5.3.4 Motiváció kritériumok 103
5.3.5 Reguláció kritériumok 104
5.3.6 Képesség kritériumok 106
5.4 Vezetői alkalmasság vizsgálatok 106
5.4.1 A teljesítmény és egyes személyiségjegyek értékelése 109
5.4.2 Az új dolgozók megismerésének szempontjai 114
5.4.3 A vezetők minősítésének komplex módszere /NDK/ 120
5.4.4 A Budapesti Műszaki Egyetem kísérleti értékelési módszere 136
5.4.5 A csoportvita módszere 154
5.4.6 A munkahelyi értékelési eljárás eredményei 158
5.5 Egyéb vizsgálati módszerek 168
5.5.1 Önjellemzés /Lavoegie/ 168
Irodalomjegyzék 176

Kis Zoltán

Kis Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kis Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv