| Hősünk világra jön | 5 |
| A nagyapa, az apa, az anya és a nagymama | 9 |
| Rigai reggeli | 15 |
| Szerjozsa visszaemlékezései | 17 |
| Karácsonyfa és könyvek | 20 |
| Hétköznapok és ünnepek | 22 |
| Az összehasonlítható életírásról | 27 |
| Előbb szétköltözés, aztán válás | 33 |
| Levelek a mamához | 39 |
| Közeledik az új | 42 |
| Az ősi Russza - Az ősi Rusz | 42 |
| A háború és Riga | 50 |
| Vállpántos egyetemisták | 53 |
| A forradalom | 56 |
| Sir Gay | 56 |
| Nemcsak megismerni: látni is tudni kell | 66 |
| Utak, naplók, idézetek és kételyek. Néhány szó Eizenstein magánügyeiről | 71 |
| Útban az új világ felé. Vityebszk | 79 |
| Város félhomályban | 82 |
| A díszlettervező munkába áll, de a jövőt nem sejti | 84 |
| Emlékezés Mejerholdra | 89 |
| A Gvirm | 90 |
| A Prolekult színháza | 96 |
| A Mexikói | 99 |
| A legnagyobb bölcsesség és barátság Szergej Tretyakovval | 101 |
| A legnagyobb bölcsesség sikerének okai | 104 |
| A legnagyobb bölcsesség és az új dráma | 107 |
| Csaknem hiteles történet 1920. decemberének egy napjáról | 109 |
| A sztárjk | 116 |
| Mit neveztek különböző időszakokban "Szüzsének"? | 119 |
| A sztrájk szüzséje, konfliktusa és montázsa | 126 |
| A "Kulesov-féle effektus" és a montázs lépcsőfokai | 135 |
| A motívumok megszervezésének törvényei | 138 |
| Emlékeim néhai barátomról, pályályáról és művészete sokrétűségéről, néhány szó az orosz művészet jelentőségéről | 142 |
| A Patyomkin páncélos | 145 |
| "Az 1905-os év" forgatókönyv | 147 |
| A győzelem | 159 |
| Douglas Fairbanks és Mary Pickford Moszkvában | 163 |
| A montázs. Általános eszmefuttatás | 170 |
| Eizenstein és Vertov | 177 |
| Eizenstein 1934 áprilisában megjelent cikkéről | 181 |
| Film és irodalom | 185 |
| Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij figyelmeztet a tárgyak veszedelmes természetére, Zola megírja a győzelmünk kezdetét | 188 |
| Eljött az október | 192 |
| A fővonal. Káin és Ábel viszályának okai | 199 |
| A régi összeütközése az újjal | 201 |
| Hogyan készült a fővonal? | 206 |
| Az átmenetek nélküli játékról | 210 |
| A tücsökről, a tűzhelyről és arról, hogy ez a tűzhely folyvást mozgásban volt | 214 |
| Párizs és a Sorbonne | 217 |
| Kulesov és az "Ágy és dívány" | 222 |
| Pera Ataseva | 226 |
| Közeledik Amerika | 228 |
| Griffith | 230 |
| Fogadás Los Angelesben | 231 |
| Chaplin Premier Plánban | 235 |
| Az első menet: "Sutter Aranya" A színhely: Hollywood | 239 |
| A második menet: Az "Amerikai Tragédia" | 242 |
| Harmadik menet: Mexikó | 246 |
| Hazatérés | 256 |
| 1935. A szovjet filmművészeti dolgozók konferenciája | 264 |
| A Csapajev szüzséjéről, a gondolati konstrukciók montázsáról | 269 |
| Az érthetőségről: Nagy viták, hatalmas hibák | 271 |
| Hogyan értjük kortársainkat | 281 |
| A témakeresésről | 287 |
| A Bezsin rétje | 292 |
| A jégmezők lovagja | 301 |
| A Rettegett Iván forgatókönyvéről | 310 |
| Kazany bevételéről | 316 |
| A vörös térről. A cár fiatalságáról | 319 |
| Iván Vasziljevics és Moszkva | 325 |
| Bevezetés a forgatókönyv elemzéséhez | 327 |
| Rövid fejezet az Opricsnyikokról: Nagy totálban | 329 |
| Hogyan jelenik meg a forgatókönyvben a nép? Hogyan bukkan fel Maljuta a forgatókönyvben és a történelemben? | 331 |
| Maljuta halála | 334 |
| A háború | 336 |
| Még néhány szó Chaplinről | 337 |
| A Coksz | 339 |
| A Rettegett Iván alma-atában | 346 |
| A színről és a szín jelentéséről | 347 |
| Idézem Dosztojevszkij véleményét Rettegett Ivánról | 353 |
| Puskinról | 357 |
| Eizenstein utolsó lakása | 363 |
| A Zelnicemeggy | 367 |