kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | JATEPress |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 310 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 500 példányszámban jelent meg. Tankönyvi szám: 50/2004. |
| Előszó | 5 |
| Balogh Katalin: "Szentélyek és próféták" | 7 |
| A próféta és a prófétaság | 7 |
| Az izraeli próféták és szentélyek | 12 |
| Sámuel, Nátán, Gád és Ámosz | 14 |
| Összegzés | 16 |
| Benyik György: A közösségszemlélet formálódása a bibliában | 19 |
| A törzsi korszak | 20 |
| A honfoglaló közösség jellemzői | 21 |
| A királyság | 22 |
| A próféták | 23 |
| Reformmozgalmak | 24 |
| A babiloni fogság | 24 |
| A második templom | 25 |
| Az újszövetségi "koinónia" | 26 |
| Az evangéliumok és Jézus elképzelése a közösségről | 27 |
| Az ApCsel és az új közösség eszméje | 29 |
| Pál elképzelése "Krisztus testéről" | 29 |
| A közösség mint "Koinonia" a késői páli levelekben | 31 |
| A vándorló közösség a nem Páli levelekben | 32 |
| Kitekintés | 34 |
| Bissoli, Cesare SDB: Az ószövetség a közösség életében | 37 |
| Milyen víz fakad a forrásból? - vagyis az ÓSz jelenléte az olasz egyházban | 38 |
| A kommunikációs csatornák | 38 |
| Értékelés | 40 |
| Az okok | 41 |
| Azért, hogy a forrásból merítsük az ÓSz vizét (kritériumok az ÓSz megfelelő közelítéséhez a keresztény közösségben) | 42 |
| A "felismerések" | 42 |
| Utak | 46 |
| Következtetés | 48 |
| Összegzés | 48 |
| Irodalom | 48 |
| Boros István: Diakónus az ókeresztény közösségben | 51 |
| Diakóniusok | 52 |
| Diakónus az egyházban | 55 |
| A diakónus szolgálata | 59 |
| Karitatív szolgálat | 59 |
| Liturgikus szolgálat | 60 |
| Lelkipásztori, tanítói szolgálat | 60 |
| Brachet, Jean-Yves: A tizenkettő misszióba küldése a Márk 6,6-13-ban | 63 |
| A szövegválasztás indoklása | 63 |
| A szövegrész helye az Evangéliumban | 63 |
| A szöveg rövid vizsgálata | 64 |
| Alkalmazás és kiterjesztés az Egyház életére és növekedésére | 69 |
| Konklúzió | 70 |
| Jaroslav Broz: A karizmatikus személyiség és az egyházi közösség kölcsönhatása a páli misszióban | 73 |
| Bevezetés | 73 |
| Az antióchiai közösség példája (ApCsel 13,1-3) | 74 |
| A közösségek kapcsolata | 76 |
| Együttműködés a karizmákkal | 77 |
| Pál munkatársainak típusai | 78 |
| Pál munkatársainak együttműködése a közösségek és a misszió javára | 80 |
| Befejezés | 82 |
| Összefoglalás | 83 |
| Ioan Chirila: A Qumrani közösség és kapcsolata Jeruzsálemmel | 85 |
| A qumrani közösség az egyházi-szerzetesi közösség modellje | 85 |
| A közösség megjelenését meghatározó okok | 86 |
| Az esszénusok története | 88 |
| Szerkezet és életelvek | 88 |
| Teológiai szintézis | 91 |
| A szövetség | 91 |
| Fröhlich Ida: Világi hatalom és vallási közösségek a makkabeus-felkelés után | 95 |
| Gaál Endre: Világi társadalom és vallási közösségkonfliktusok és megoldások a példabeszédek könyvében | 107 |
| Bevezető: világi társadalom és a vallási közösség | 107 |
| A bölcsességi gondolkodás és a "laicitás" | 108 |
| A Példabeszédek könyve és a társadalomkritika | 109 |
| Egyéb kritikai témák a Példabeszédek könyvében | 112 |
| Kiértékelés | 113 |
| Gémes István: "Nem vagytok többé idegenek és jövevények..."? (Ef 2,11-22) | 115 |
| Ad 1. Ef 2,11-36 | 116 |
| Ad 2. Idegenből-családtag | 118 |
| Ad 3. A gyülekezet összetétele | 118 |
| Ad 4. A menekült-befogadás formái | 119 |
| Ad 5. Az idegen közösségek kezelése az egyházban | 120 |
| Ad 6. Emigráns magatartás változatai | 121 |
| Ad 7. Stuttgarti modell | 121 |
| Geréb Zsolt: A kívülállók iránt tisztességesen viselkedjetek (Az 1 Tessz 4,9-12 etikai üzenete) | 123 |
| Joachim Gnilka: A jeruzsálem ősgyülekezet | 135 |
| Jutta Hausmann: "Keressétek a város javát" - Gondolatok Jeremiás 29-hez | 145 |
| Herczeg Pál: Szolgaság, rabszolgaság (jog, humanizmus és biblia szemléletmód) | 153 |
| Jakab Attila: A pasztoriális levelek egyházszervezeti modellje. Társadalom- és intézménytörténet megfontolások | 165 |
| A «pasztoriális levelek» | 167 |
| Belső szerveződés és a társadalomhoz való viszony | 169 |
| Társadalom- és intézménytörténeti megfontolások | 175 |
| Kodácsy Tamás: Irenaeus egyházképe | 177 |
| Egyetemesség Irenaeus egyházképében | 178 |
| Folytonosság Irenaeus egyházképében | 184 |
| Nyilvánosság Irenaeus egyházképében | 186 |
| Összefoglalás | 188 |
| Marjovszky Tibor: Megjegyzések a rabbinikus irodalom császár-képéhez | 189 |
| Néró | 189 |
| Titus | 190 |
| Titus és a Templom | 191 |
| Hazatérése és halála | 192 |
| Utódainak sorsa | 193 |
| Hadrianus | 194 |
| Pásztor János: Vallási konfliktusok Izraelben | 197 |
| Peres Imre: Eszkatológiai motívumok az apostoli misszióban | 211 |
| Bevezetés | 211 |
| Az apostoli misszió általános teológiai/kérügmatikus motívumai | 212 |
| Az eddig definiálható koncepciók | 212 |
| Az eszkhatológiai misszióelmélet | 213 |
| A környezeti specifikációk | 214 |
| A tipikusan eszkathológiai motívumok | 215 |
| Krisztológiai, ill. üdvtörténeti jellegű motívumok | 216 |
| Emberi sorsú, azaz individuális és kollektív eszkhatológia | 216 |
| A kozmikus eszkhatológia | 217 |
| A környezet fogadókészsége és/vagy botránkozása | 218 |
| A participáció lehetőségei és feltételei | 219 |
| A környezet kontroverz reakciói | 220 |
| Az eszkhatológiailag orientált misszió gátló tényezői | 220 |
| Az eszkhatológia jelentősége az apostoli misszió számára | 221 |
| Az apostoli egyház reakciója a missziói konfrontációra | 222 |
| Az eszkhatológia szerepe a mai egyház missziójában | 223 |
| Rokay Zoltán: A világi társadalom elfogadása és elutasítása a vallási közösségben | 225 |
| Hogyan jellemzi Sallustius a rómaiakat? | 226 |
| Mit mond IQpHab a kittimről? | 227 |
| Összegzés | 228 |
| Anna Soumeka: Hogyan válik a világi bölcsesség elfogadottá és ölt vallásos jelleget a példabeszédek könyvében | 231 |
| Bevezetés | 231 |
| A "világi" bölcsesség összevetése a "vallásos" bölcsessége | 232 |
| "Szekuláris" Példázatok | 233 |
| Jahvét félni | 234 |
| A Bölcsesség megszemélyesítése | 235 |
| A világi felfogás teologizálása a Septuagintában | 236 |
| Következtetés | 239 |
| Sulyok Elemér: Ellenségek a zsoltárokban | 241 |
| Ellenségek a panaszdalokban | 242 |
| Panaszdal mint "menedék-keresés" | 244 |
| Szécsi József: Az abortusz az ókori zsidó, római és a korai keresztény forrásokban | 249 |
| Ókori zsidó források az abortuszról | 249 |
| Semót 21,22-25 | 249 |
| Berésít 9,6 | 254 |
| Semót 20,13 | 255 |
| LXX Exodos 21,22-25 | 255 |
| Alexandriai Philón | 257 |
| Josephus Flavius | 257 |
| Óhálót 7,6 | 258 |
| Talmud | 259 |
| Szülési rendellenességek | 260 |
| Immanuel Jakobovits | 261 |
| Baruch Oberlander | 262 |
| A mai izraeli joggyakorlat | 262 |
| Összefoglaló | 263 |
| Ókori római források az abortuszról | 265 |
| A "jus gentium" és a "fetus-anima" | 265 |
| A "paterfamilias" | 266 |
| Az infanticidium | 269 |
| A "Lex Cornelia" | 270 |
| Severus és Antonius rendelete: "Si mulierem" | 272 |
| Korai keresztény források az abortuszról Kr. u. 300-ig | 273 |
| Galata levél 5,20 | 274 |
| Didaché (Duae viae, Via vitaei) | 276 |
| A Pseudo-Barnabás levél (19,5; 20,2) | 276 |
| Athenagoras (Védőbeszéd a keresztényekről 35,1) | 277 |
| Alexandriai Kelemen (Paidagógosz 2,10,84) | 278 |
| Római szent Hippolytus (Philosophumena 9,12) | 278 |
| Tertuallianus | 280 |
| Minucius Felix | 282 |
| Karthágói szent Cyprianus | 282 |
| Lactantius | 283 |
| Caesareai Eusebius | 283 |
| Befejezés | 284 |
| Zamfir Korinna: Jeremiás szolgálata az üdvösségközvetítő intézmények válsága idején | 287 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.