1.035.066

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Világnézeti kérdések a fizikában

Általános iskola

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-7476-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52930.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A szerkesztő előszava7
A fizika tantárggyal szemben támasztott társadalmi követelmények (dr. Berkes József)13
Történelmi előzmények (Bálint József)16
A felszabadulás előtti fizikaoktatás16
A XX. század első negyede16
Mikola Sándor munkássága18
Öveges József munkássága20
Módszertani folyóirat születik22
A felszabadulástól 1963-ig22
Az 1963-as tanterv24
Az 1978-as tanterv25
A módszertani irodalom a felszabadulás óta26
A modern fizika és a filozófia kapcsolata (Bálint József)28
A filozófia természettudományos alapjai28
A fizikai megismerés sajátosságai és jelentősége29
Dialektikus szemlélet a fogalomalkotásban32
Az objektív dolgok fizikai tulajdonságai33
A minőségi és a mennyiségi változások viszonya34
Lényeg és jelenség35
Az objektív világ fizikai struktúrája36
A világnézeti nevelés lehetőségei fizikaórákon (dr. Berkes József)38
A világ anyagisága38
Anyagfajták38
Az anyag térben és időben létezik39
Az anyag megmaradása40
A korpuszkuláris anyag szerkezete40
Az anyag tulajdonságai41
Az anyag és a mozgás elválaszthatatlan42
A mozgás - kölcsönhatás43
A kölcsönhatások fajtái44
Kiegyenlítődési folyamatok45
A kölcsönhatás - determináció46
A dialektika törvényeinek érvényesülése fizikaórákon50
Mozgás és nyugalom51
A fizikai megismerés útja52
A tudományos és az iskolai ismeretszerzés viszonya53
A fizikai fogalmak, a fogalomalkotás57
A gyakorlat, az alkalmazás szerepe59
A fizikai megismerés módszerei60
A fizikatörténeti események tanításának szerepe63
Az egyes osztályok témaköreinek világnézeti nevelési lehetőségei (dr. Berkes József)66
A 6. osztályos tananyag világnézeti nevelési lehetőségei68
A kölcsönhatás, erő, mozgás69
Az energia, a munka és a hő74
A hőjelenségek82
A 7. osztályos tananyag világnézeti nevelési lehetőségei85
Az elektromos áram85
Egyensúly a folyadékokban és a gázokban89
Az egyszerű gépek és a hőerőgépek90
A 8. osztályos tananyag világnézeti nevelési lehetőségei91
A testek mozgása91
A fényjelenségek94
Az elektromos áram hatásai, az indukció96
Áramkörök elemi szintű tárgyalása a tulajdonság és a funkció alapján (Bálint József)98
Egyszerű áramkörök99
Kapcsolási elemek tulajdonságai100
Az ellenállás determinatív tulajdonságai, funkciói102
Összetett áramkörök105
Alapvető törvények az áramkörökben112
Az elektromágneses indukció122
Az indukció alapjelenségei122
Az indukált áram iránya124
Az egyenáramú elektromotor komplexitása126
Az energia szállítása127
Iskolai tapasztalatok (Bálint József)130
A kísérleti terv130
Felmérő feladatok131
A felmérés eredményének értékelése, tapasztaltok és következtetések137
Dialektikai tapasztalatok143
A világnézeti nevelés eszközei és módszerei a fizikában (dr. Berkes József)146
A fizika tantárgy tanítása kapcsán megvalósítható világnézeti nevelés eszközei146
A fizikaórákon megvalósítható világnézeti nevelés legfontosabb módszerei147
A fizika és más tantárgyak koordinációja148
Utószó (dr. Berkes József)151
Irodalomjegyzék155
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv