Fülszöveg
Dante elsődleges célja valóban az volt, hogy az itáliai dialektusok jellemzéséből kiindulva megvilágítsa egy új, Itália minden régiója számára mérvadó költői nyelv (úgy is mondhatjuk, a latin helyett egy új kultúrnyelv) megalkotásának feltételeit. Ezt nevezte volgare illustrénak, kitűnő népnyelvnek, s négy tulajdonságát állapította meg: azt, hogy kiváló, sarkalatos, udvari és hivatalos (illustre, cardinale, aulicum et curiale)
Kelemen János
A vaisnava felfogás szerint Isten nemcsak az Igazság, de egyben minden Szépség forrása is, az Ő hajlékán tehát minden végtelenül gyönyörű. S mivel ott "minden szó egy dal, minden lépés egy táncmozdulat", vagyis a transzcendens világ egyik alapszubsztanciája a művészet, ezért az empíria feletti lelki intuíciónak és esztétikai tapasztalásnak szintén kiemelkedően fontos szerepe lehet Isten "megértésében".
Danka Krisztina
Az a tény, hogy Locke szemlátomást egyetlen hitcikkellyé redukálta a keresztény vallást, ellenfelei szemében magában...
Tovább
Fülszöveg
Dante elsődleges célja valóban az volt, hogy az itáliai dialektusok jellemzéséből kiindulva megvilágítsa egy új, Itália minden régiója számára mérvadó költői nyelv (úgy is mondhatjuk, a latin helyett egy új kultúrnyelv) megalkotásának feltételeit. Ezt nevezte volgare illustrénak, kitűnő népnyelvnek, s négy tulajdonságát állapította meg: azt, hogy kiváló, sarkalatos, udvari és hivatalos (illustre, cardinale, aulicum et curiale)
Kelemen János
A vaisnava felfogás szerint Isten nemcsak az Igazság, de egyben minden Szépség forrása is, az Ő hajlékán tehát minden végtelenül gyönyörű. S mivel ott "minden szó egy dal, minden lépés egy táncmozdulat", vagyis a transzcendens világ egyik alapszubsztanciája a művészet, ezért az empíria feletti lelki intuíciónak és esztétikai tapasztalásnak szintén kiemelkedően fontos szerepe lehet Isten "megértésében".
Danka Krisztina
Az a tény, hogy Locke szemlátomást egyetlen hitcikkellyé redukálta a keresztény vallást, ellenfelei szemében magában foglalta és megjelenítette mindazt a bűnt és erőszakot, amelyet meggyőződésük szerint a Reasonableness névtelen szerzője vallásuk ellen elkövetett. Ha igaz az, hogy e szerző egyetlen tételben összefoglalhatónak véli a kereszténység lényegét, akkor ezzel azt is elismeri, hogy minden más dogmát vagy tanítást esetlegesnek, sőt feleslegesnek tart, amelyek csakis arra jók, hogy a keresztények között ellentétet szítsanak. Ugyanaz a mozdulat tehát, amely a "Jézus a Messiás" állítást a kereszténység legfőbb tanításának méltóságára emeli, minden egyebet - a Szentháromságot, az eredendő bűnt és a többit - lemetsz a kereszténységről, és az elhibázott vélemények szemétdombjára hajít.
Szántó Veronika
Vissza