kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Szépirodalmi Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 469 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-15-0095-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
| Korhűség és korszerűség | |
| A királynőt megölni nem kell félnetek... Előszó helyett | 7 |
| Új dramaturgiák | 21 |
| A kortársi dráma | 40 |
| Mi a baj a színházzal? - Vitairat | 65 |
| A színész védelmében - Vitairat | 74 |
| Értelmezés és tempó, avagy a meghamisított Shakespeare | 92 |
| Korhűség és korszerűség - Moliére a színpadon | 108 |
| A történelmi revü | 117 |
| Shakespeare és a tudományos igazság - Vita Major Tamással a poltitikus színházról | 125 |
| Klasszikusok a színpadon | |
| Dundo Maroje - Reneszánsz komédia | 131 |
| Roninok hűsége - A kabukiról | 135 |
| Gyilkosok a ködben - Angol reneszánsz mester a színpadon | 140 |
| Ben Jonson és a reneszánsz komédia | 144 |
| Shakespeare arcai | |
| V. Henrik, avagy szükségből erény | 151 |
| II. Richárd | 154 |
| Sok hűhó semmiért | 157 |
| Rómeó és Júlia | 160 |
| Shakespeare-Brecht: Coriolanus | 165 |
| Moliére: A fösvény | 170 |
| Goldoni: Mirandolina | 173 |
| Goethe: Tasso | 176 |
| Güchner: Danton halála | 180 |
| Epikus a színpadon | |
| Milton: Az elveszett paradicsom | 187 |
| Tolsztoj: Háború és béke | 192 |
| Gogol: Egy őrült naplója | 198 |
| Dosztojevszkij: A félkegyelmű | 201 |
| Kortársak a színpadon | |
| A modern angol dráma | 209 |
| A szelíd Morus és a dühös fiatalok | 221 |
| Harold Pinter és az irodalomcentrikus színház | 228 |
| T. S. Eliot színpada | 233 |
| Ibsen: John Gabriel Borkman | 239 |
| Shaw három darabjáról | |
| Warrenné mestersége | 241 |
| Caesar és Cleopatra | 244 |
| Szent Johanna | 247 |
| Gorkij: Kispolgárok | 250 |
| Krlezsa: Léda | 254 |
| Bruckner: Angliai Erzsébet | 258 |
| Az epikus színpad költője: Brecht | |
| Egy fő az egy fő | 262 |
| Kurázsi mama | 266 |
| A kaukázusi krétakör | 268 |
| A Galilei életé-ről | 275 |
| Brecht és a színpadi valóság | 275 |
| Babel: Alkony | 277 |
| Stejn: Ember és az ember | 299 |
| Bulgakov két drámája | |
| Iván, a rettentő | 303 |
| Álszentek összeesküvése | 306 |
| Anouilh két darabjáról | |
| Becket | 310 |
| A barlang | 314 |
| Giraudoux: Párizs bolondja | 317 |
| Beckett dármáiról | |
| Godor-ra várva | 320 |
| Ó, azok a szép napok! | 323 |
| Lawler: A tizenhetedik baba nyara | 328 |
| Lawrence-Lee: Aki szelet vet | 332 |
| Levitt: Parancsra tettem | 335 |
| Williams: Amíg összeszoknak | 339 |
| Albbe: Tévedés és telitalálat | |
| Mindent a kertbe! | 342 |
| Érzékeny egyensúly | 345 |
| Inge: Egy éjszaka Kansasban | 350 |
| Karsna: Egy vasárnap New Yorkban | 354 |
| Simon: Plaza Hotel | 357 |
| Wesker: Gyökerek | 362 |
| Nichols: Tojás Joe halálának egy napja | 366 |
| England: Neveletlenek | 370 |
| Luke: VII. Hadrian | 374 |
| Weiss: Marat/Sade drámájáról | 380 |
| Hochhuth: A katonák | 384 |
| A külföld színpadain | |
| Athén: Görög drámai színház | |
| Élektra | 391 |
| Médeia | 393 |
| Milánó | |
| Strehler példája | 396 |
| Róma | |
| Ariosto és Ronconi | 399 |
| Berlin | |
| Brecht színháza: Az anya | 404 |
| A Kis Mahagonny | 406 |
| Deutsches Theater - A Bölcs Náthán | 409 |
| Utóhangok a Tragédia berlini sikeréhez | 412 |
| Schlosspark Theater - Max Frisch: Játék az életrajzzal | 414 |
| Prága | |
| Színház - feketében | 417 |
| Bécs | |
| A zsebszínház | 420 |
| Antidráma | 420 |
| Don Quijote tábornok | 422 |
| Kulcsdráma? | 423 |
| Burgtheater - Az ember tragédiája | 423 |
| Antifesztivál | 426 |
| London | |
| Világszínház | 431 |
| A kritikus mint művész | 434 |
| Edinburgh | |
| Néger dráma | 438 |
| Portrék | |
| A színész arca | 443 |
| Rajkin portréjához | 447 |
| Négyszemközt Maigret felügyelővel | 451 |
| Találkozás Peter Sellersszel | 455 |
| Beszélgetés Eric Porterral | 459 |
| Találkozás Diana Riggel | 463 |