1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasúthistória évkönyv 1999

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Vasúthistória Évkönyv sorozat ezen kötetével már a tizenkettediket veheti kézbe az igen tisztelt Olvasó. Ez a kötetünk nemcsak a hazai, hanem a külföldi vasúttörténet egy-egy fejezetét is... Tovább

Előszó

A Vasúthistória Évkönyv sorozat ezen kötetével már a tizenkettediket veheti kézbe az igen tisztelt Olvasó. Ez a kötetünk nemcsak a hazai, hanem a külföldi vasúttörténet egy-egy fejezetét is tartalmazza. Az 50 Hz-es váltakozó áramú villamosítási rendszer elterjedésével ismert Kandó Kálmán tevékenysége. Az Évkönyv egyik tanulmánya részletes áttekintést ad ezen villamosítási rendszer európai elterjedéséről. A vasúti kompközlekedés hazánkban nem volt számottevő, de Európában és számos más földrészen még napjainkban is nélkülözhetetlen, amint azt az Évkönyvből megismerhetjük. A hazai nagyvasúti villamos vontatás bölcsője volt a Vác-Budapest-Gödöllő helyiérdekű villamosvasút, amelynek története a hazai vasúti múlt egyik figyelemreméltó fejezete. Napjainkban még kevésbé feltártak az 1956-os forradalom vasúti vonatkozásai. Az Évkönyvben közzétett tanulmányból bepillanthatunk abba, hogy mi is történt a MÁV Vezérigazgatóságánál a forradalom alatt. Reméljük, hogy nemcsak a felsoroltak, hanem az Évkönyv többi tanulmányai is hasznosak és érdekesek lesznek mindazok számára akik érdeklődnek a vasúttörténet iránt. Köszönet szerzőinknek, akik feltárták és hozzáférhetővé tették a vasúttörténet egy-egy fejezetét. Ezúton is köszönjük mindazok közreműködését, akik lehetővé tették a Vasúthistória Évkönyv 1999. évi kötetének megjelenését. Vissza

Tartalom

Előszó.............................................................5
Busch Károly - Dr. Horváth Ferenc: A Magyar-Dalmát Vasút építése
(1912-1925) .........................7
Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második
3 éves terv időszakában (1958-1960)....................... 55
Szécsey István: A MÁV és a GySEV 5-tengelyes Ganz és Ganz-MÁVAG
dízelmotorkocsijai (1956-1959) ......................... 100
Martinovich István: Fejezetek az európai nagyvasutak egyfázisú, 50 Hz periódusszámú váltakozó áramú villamosításának történetéből...................................... 133
dr. Kubinszky Mihály: Adatok az Alföld-Fiumei Vasút által épített
magasépítményekhez ............................ 166
Varga Károly: Újabb adatok a magyar vasúti járműjavító műhelyek történetéhez 175
Dr. Molnár Erzsébet - Varga Zoltán: A MÁV kertészetek rövid története.....201
Dr. Zakariás Zoltán: Milyen körülmények közé is kerülhet egy vasútépítő század
parancsnoka.....................................219
dr. Kubinszky Mihály - Villányi György: A Borsa-Priszlop-Jakobeny
katonai vasút (1915-1918).........225
Dr. Bacsa Gábor: Mozzanatok a MÁV történetéből 1921-1923 ............. 233
Lovas Gyula: A Budapest-Gödöllő-Vác helyi érdekű villamosvasút.........240
Pammer László: A vasúti kompközlekedés másfél évszázada 1850-2000 ..... 289
Frisnyák Zsuzsa: A MÁV Vezérigazgatósága az 1956-os forradalomban......332
Id. Buskó András: Családunk a MÁV szolgálatában ......................356
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv