1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Visszatérés az orosz piacra?

Stratégiák, esélyek és buktatók

Szerző

Kiadó: ITDH
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím: Kelet-európai füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Hogyan szorultak ki cégeink a szovjet-orosz piacról, milyen mértékű volt a piacvesztés, melyek a dollárelszámolásra történő átkérés ma is érvényes tanulságai, hogyan lehet helytállni az egyre élesedő orosz piaci versenyben? A könyv ezekre és hasonló kérdésekre keresi a választ.
A kötet alapját egy 1997. nyarán-koraőszén elvégzett kutatás képezi. A kutatás keretében több mint 20, az orosz piacon érdekelt magyar közép- és nagyvállalat vezetője mondta el véleményét az orosz piaci munkáról, a 90-es évek megpróbáltatásairól, a talponmaradás lehetséges módjairól, a kínálkozó perspektívákról és még sok minden másról, ami cégeikkel Oroszországban történt az elmúlt években. A könyv három részre tagozódik. Az első szerkezeti egységben a szerzők megismertetik olvasóikat a történések megértéséhez szükséges makrogazdasági háttérrel, s megfogalmazzák prekoncepciójukat. A második rész tartalmazza a kutatás eredményeképpen kapott válaszokat a leszűrt tanulságokkal és következtetésekkel együtt. A... Tovább

Fülszöveg

Hogyan szorultak ki cégeink a szovjet-orosz piacról, milyen mértékű volt a piacvesztés, melyek a dollárelszámolásra történő átkérés ma is érvényes tanulságai, hogyan lehet helytállni az egyre élesedő orosz piaci versenyben? A könyv ezekre és hasonló kérdésekre keresi a választ.
A kötet alapját egy 1997. nyarán-koraőszén elvégzett kutatás képezi. A kutatás keretében több mint 20, az orosz piacon érdekelt magyar közép- és nagyvállalat vezetője mondta el véleményét az orosz piaci munkáról, a 90-es évek megpróbáltatásairól, a talponmaradás lehetséges módjairól, a kínálkozó perspektívákról és még sok minden másról, ami cégeikkel Oroszországban történt az elmúlt években. A könyv három részre tagozódik. Az első szerkezeti egységben a szerzők megismertetik olvasóikat a történések megértéséhez szükséges makrogazdasági háttérrel, s megfogalmazzák prekoncepciójukat. A második rész tartalmazza a kutatás eredményeképpen kapott válaszokat a leszűrt tanulságokkal és következtetésekkel együtt. A kötet zárófejezetében a szerzők összevetik prekoncepciójukat a kutatás eredményeivel, s ezek alapján javaslatokat fogalmaznak meg az államigazgatás és a vállalatok részére.
A kutatás befejezése és jelen könyv megjelenése között több mint egy esztendő eltelt. A szerzők az időközben bekövetkező változásokat a következőképpen kezelték. A makrogazdasági háttér és a javaslatok megfogalmazásakor figyelembe vették az 1998. évi orosz gazdasági válság következményeit, viszont a hitelesség érdekében változatlanul hagyták a kutatásból közvetlenül leszűrt tapasztalatokat.
A kötet különös aktualitását az 1998. nyárvégi oroszországi események adják. Az orosz válság közvetlen és legfontosabb tanulsága az lehet, hogy minden körülmények között meg kell őrizni piaci pozícióinkat, mivel a vállalati interjúk is bizonyítják: könnyű a piacról kivonulni, de nehéz és költséges oda visszatérni. Vissza

Tartalom

Szalavetz Andrea - Réthi Sándor: Bevezető3
Réthi Sándor: Makrogazdasági háttér, előfeltevések, a nem számszerűsíthető tényezők szerepe4
Az orosz gazdaság, magyar-orosz külkereskedelmi forgalom4
Az orosz gazdaság4
A magyar-orosz külkereskedelmi áruforgalom 1992-96-ban9
A kutatás előfeltevései, a nem számszerűsíthető tényezők szerepe14
Állami szerepvállalás14
Áttérés, gazdaságosság, versenyképesség17
A pénzügyi-banki háttér21
Piacismeret23
Értékesítési csatornák25
Perspektíva28
Szalavetz Andrea: Visszatérés az orosz piacra? - Stratégiák, esélyek, buktatók33
Bevezetés33
A minta34
Piacvesztés37
A korábbi üzleti kapcsolatok szétzilálódása38
Áttérés dollárelszámolásra42
Elfordulás a korábbi szállítóktól47
A partnerek fizetőképessége, gazdasági nehézségei48
A hazai cégek gazdasági nehézségei50
A cégek menedzsmentjének megváltozott prioritásai - kivonulás 55
A verseny éleződése - kiszorulás59
Az orosz piac sajátosságai63
A verseny intenzitása65
A piac igényessége67
Kockázat és nyereségesség68
Piacra lépési akadályok74
Exportstratégia, versenyképesség75
Termékpolitika75
Értékesítési csatornák84
Marketingstratégia91
Technológiatranszfer95
Finanszírozás96
Az orosz piac jelentősége98
A kormányzat szerepe103
Réthi Sándor: A szerzők prekoncepciójának összevetése a kutatás eredményeivel109
Állami szerepvállalás109
Áttérés, gazdaságosság, versenyképesség110
A pénzügyi-banki háttér111
Piacismeret112
Értékesítési csatornák113
Perspektíva114
Összefoglaló115
Ajánlások116
Makroszintű javaslatok116
Mikroszintű javaslatok116
Vállalati ajánlások117
Hivatkozások120
Függelék125
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv