kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 285 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-10-1711-7 |
| Megjegyzés: | 210 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 41 625. Kihajtható melléklettel. |
| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| A motor nélküli repülőgép | 12 |
| A motor nélküli repülés lehetősége | 14 |
| Repülés függőleges légáramlatokban | 20 |
| Hogyan válik a motor nélküli repülőgép vitorlázó repülőgéppé: | 21 |
| A vitorlázó repülőgép és a vitorlázórepülés | 26 |
| A vitorlázó repülőgép története | 31 |
| 1920 előtt | 32 |
| 1920-tól a második világháborúig | 38 |
| Mai vitorlázó repülőgépeink ősei | 49 |
| A termikus távrepülés új igényeket támaszt | 55 |
| Merre tart a vitorlázó repülőgépek fejlődése? | 69 |
| A vitorlázó repülőgépek kialakításának elméleti alapjai | 73 |
| A vitorlázó repülőgép aerodinamikája | 73 |
| A folyadéksúrlódás és a határréteg | 76 |
| A testek ellenállása | 77 |
| A végtelen terjedtségűnek tekintett szárny körüli áramlás jelenségei | 80 |
| A szárnyra ható erők és nyomatékuk | 80 |
| A szárnyszelvények aerodinamikai tulajdonságai | 85 |
| A kormányfelületek aerodinamikája | 91 |
| A véges terjedtségű szárny | 94 |
| A felhajtóerő fesztávolság menti eloszlása és az indukált ellenállás | 94 |
| A repülőgép polárgörbéje | 99 |
| A vitorlázó repülőgép jellemző teljesítményadatai | 100 |
| A vitorlázó repülőgép repülési tulajdonságai | 101 |
| A vitorlázó repülőgép stabilitása | 102 |
| A statikus hossz-stabilitás | 103 |
| A szárny nyomatéka. A vízszintes farokfelület szerepe | 104 |
| A vízszintes farokfelület méretei, elhelyezése és beállítási szöge | 106 |
| A hossz-stabilitás mértéke. Az egyensúlyi helyzet megváltoztatása | 109 |
| A közepes aerodinamikai húr és az egyenértékű szárny | 111 |
| A súlypontvándorlás megengedhető határai | 112 |
| A dinamikus hossz-stabilitás | 114 |
| A repülőgép iránystabilitása | 116 |
| A szélzászló-stabilitás. A függőleges farokfelület és a szárny V állásának szerepe | 117 |
| A törzs alakjának szerepe a repülőgép iránystabilitásában. Mekkora legyen a függőleges farokfelület? | 119 |
| A repülőgép oldalstabilitása | 120 |
| A szárny csillapítása orsózó mozgásban | 122 |
| A dinamikus oldalstabilitás problémái | 123 |
| A vitorlázó repülőgép kormányzása és kormányozhatósága | 124 |
| A kormányzás elve és hatásossága | 125 |
| A magassági és az oldalkormány | 125 |
| A pillangókormányban egyesített magassági és oldalkormány | 127 |
| A repülőgép hossztengely körüli kormányzása. A csűrőkormány | 128 |
| A kormányszerveken a kormányok kiterítésekor kifejtendő erők | 131 |
| A csuklónyomaték | 131 |
| A kormányerők összhangja és a kormányerők csökkentésének módjai | 132 |
| Az elengedett kormánnyal mutatott stabilitás és a kormányerő összefüggései | 134 |
| Két különleges repülési fázis: az átesés és a dugóhúzó | 136 |
| A repülőgép repülési tulajdonságai kis sebességekkel. Az átesés | 136 |
| A dugóhúzó | 138 |
| A korszerű vitorlázó repülőgépek | 141 |
| Teljesítmény-vitorlázógépek | 141 |
| Az átlagsebesség mint teljesítménymérce | 143 |
| A repülőgépvezető képességeinek és a temik emelkedési sebességének hatása az átlagsebességre | 144 |
| A vitorlázó repülőgép jósági fokát meghatározó tényezők az átlagsebesség szemszögéből | 145 |
| A szárny kialakításának szempontjai | 147 |
| A felületi terhelés nagyságának hatása | 147 |
| A korszerű szárnyszelvények jellegzetességei | 148 |
| Az oldalviszony és a fesztávolság hatása | 152 |
| A szárny alaprajzi alakja és az elcsavarás | 153 |
| A szárnyvégek kialakítása és az ellenállás kapcsolata | 155 |
| A szárnyfelület simaságának hatása a polárgörbe alakulására | 156 |
| Felhajtóerőt növelő szerkezetek. Változtatható alakú szárnyak | 159 |
| A törzs kialakítása | 162 |
| A szárny és a törzs közötti átmenet kialakítása | 167 |
| Féklapok | 170 |
| Hogyan érvényesülnek a korszerű vitorlázórepülés elvei a teljesítmény-repülőgépek kialakításában? | 171 |
| Az M-30 Fergeteg | 171 |
| Az OE-01 | 173 |
| A Beatty-johl BJ-3, egy különleges időjárási területre tervezett vitorlázó repülőgép | 175 |
| A Sigma 1 kísérleti vitorlázó repülőgép | 177 |
| Iskola-vitorlázógépek | 179 |
| Különleges vitorlázó repülőgépek | 183 |
| Farok nélküli és csupaszárny vitorlázó repülőgépek | 183 |
| Az önmagában repülő szárny problémái | 184 |
| Néhány megépült farok nélküli és csupaszárny vitorlázó repülőgép | 191 |
| Kacsa-elrendezésű repülőgépek | 194 |
| A vitorlázó repülőgépek szilárdsága | 196 |
| A légerőkből származó terhelések | 197 |
| A földi erőkből származó terhelések | 205 |
| Egyéb terhelések | 207 |
| A vitorlázó repülőgép terheléseinek változása műrepülés közben | 208 |
| A vitorlázó repülőgépek építésére és légialkalmasságának feltételeire vonatkozó előírások | 211 |
| A vitolázó repülőgépek részeinek szilárdsági igénybevételei | 217 |
| A szárny szilárdsági igéynbevételei | 217 |
| A farokfelület szilárdsági igénybevételei | 225 |
| A törzs szilárdsági igénybevételei | 226 |
| A vitorlázó repülőgépek szerkezetének merevsége és rezgésmentessége | 229 |
| Néhány szó a rezgőrendszerekről | 234 |
| A vitorlázó repülőgép szerkezeti részei mint önálló rezgőrendszerek | 235 |
| A szárny | 235 |
| A törzs és a vitorlázó repülőgép egyéb részeinek rezgései | 238 |
| A repülőgép általános rezgései | 239 |
| A rezgéseket gerjesztő erőhatások | 240 |
| A hajlító és csavarórezgések kapcsolódása | 242 |
| A vitorlázó repülőgépek szerkezete | 245 |
| A vitorlázó repülőgépek szerkezetének általános elrendezése és osztályozása | 246 |
| Építési anyagok | 250 |
| Faanyagok | 250 |
| Fémek | 253 |
| Műanyagok | 254 |
| faszerkezetű vitorlázó repülőgépek | 256 |
| Két különleges szerkezetű vitorlázó repülőgép | 259 |
| Fémépítésű vitorlázó repülőgépek | 262 |
| Üvegszálerősítésű műanyagból készült vitorlázó repülőgépek | 267 |
| Üvegszálerősítésű műanyag repülőgépszerkezetek szilárdsági problémái | 267 |
| Az üvegszálerősítésű műanyag vitorlázó repülőgép szerkezete és gyártása | 272 |
| Irodalom | 277 |
| Név- és tárgymutató | 279 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.