A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vitorlázó repülőgépek

Szerző
Lektor

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 285 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-10-1711-7
Megjegyzés: 210 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 41 625. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
Bevezetés11
A motor nélküli repülőgép12
A motor nélküli repülés lehetősége14
Repülés függőleges légáramlatokban20
Hogyan válik a motor nélküli repülőgép vitorlázó repülőgéppé:21
A vitorlázó repülőgép és a vitorlázórepülés26
A vitorlázó repülőgép története31
1920 előtt32
1920-tól a második világháborúig38
Mai vitorlázó repülőgépeink ősei49
A termikus távrepülés új igényeket támaszt55
Merre tart a vitorlázó repülőgépek fejlődése?69
A vitorlázó repülőgépek kialakításának elméleti alapjai73
A vitorlázó repülőgép aerodinamikája73
A folyadéksúrlódás és a határréteg76
A testek ellenállása 77
A végtelen terjedtségűnek tekintett szárny körüli áramlás jelenségei80
A szárnyra ható erők és nyomatékuk80
A szárnyszelvények aerodinamikai tulajdonságai85
A kormányfelületek aerodinamikája91
A véges terjedtségű szárny94
A felhajtóerő fesztávolság menti eloszlása és az indukált ellenállás94
A repülőgép polárgörbéje99
A vitorlázó repülőgép jellemző teljesítményadatai100
A vitorlázó repülőgép repülési tulajdonságai101
A vitorlázó repülőgép stabilitása102
A statikus hossz-stabilitás103
A szárny nyomatéka. A vízszintes farokfelület szerepe104
A vízszintes farokfelület méretei, elhelyezése és beállítási szöge106
A hossz-stabilitás mértéke. Az egyensúlyi helyzet megváltoztatása109
A közepes aerodinamikai húr és az egyenértékű szárny111
A súlypontvándorlás megengedhető határai112
A dinamikus hossz-stabilitás114
A repülőgép iránystabilitása116
A szélzászló-stabilitás. A függőleges farokfelület és a szárny V állásának szerepe117
A törzs alakjának szerepe a repülőgép iránystabilitásában. Mekkora legyen a függőleges farokfelület?119
A repülőgép oldalstabilitása120
A szárny csillapítása orsózó mozgásban122
A dinamikus oldalstabilitás problémái123
A vitorlázó repülőgép kormányzása és kormányozhatósága124
A kormányzás elve és hatásossága125
A magassági és az oldalkormány125
A pillangókormányban egyesített magassági és oldalkormány127
A repülőgép hossztengely körüli kormányzása. A csűrőkormány128
A kormányszerveken a kormányok kiterítésekor kifejtendő erők131
A csuklónyomaték131
A kormányerők összhangja és a kormányerők csökkentésének módjai132
Az elengedett kormánnyal mutatott stabilitás és a kormányerő összefüggései134
Két különleges repülési fázis: az átesés és a dugóhúzó136
A repülőgép repülési tulajdonságai kis sebességekkel. Az átesés136
A dugóhúzó138
A korszerű vitorlázó repülőgépek141
Teljesítmény-vitorlázógépek141
Az átlagsebesség mint teljesítménymérce143
A repülőgépvezető képességeinek és a temik emelkedési sebességének hatása az átlagsebességre144
A vitorlázó repülőgép jósági fokát meghatározó tényezők az átlagsebesség szemszögéből145
A szárny kialakításának szempontjai147
A felületi terhelés nagyságának hatása147
A korszerű szárnyszelvények jellegzetességei148
Az oldalviszony és a fesztávolság hatása152
A szárny alaprajzi alakja és az elcsavarás153
A szárnyvégek kialakítása és az ellenállás kapcsolata155
A szárnyfelület simaságának hatása a polárgörbe alakulására156
Felhajtóerőt növelő szerkezetek. Változtatható alakú szárnyak159
A törzs kialakítása162
A szárny és a törzs közötti átmenet kialakítása167
Féklapok170
Hogyan érvényesülnek a korszerű vitorlázórepülés elvei a teljesítmény-repülőgépek kialakításában?171
Az M-30 Fergeteg171
Az OE-01173
A Beatty-johl BJ-3, egy különleges időjárási területre tervezett vitorlázó repülőgép175
A Sigma 1 kísérleti vitorlázó repülőgép177
Iskola-vitorlázógépek179
Különleges vitorlázó repülőgépek183
Farok nélküli és csupaszárny vitorlázó repülőgépek183
Az önmagában repülő szárny problémái184
Néhány megépült farok nélküli és csupaszárny vitorlázó repülőgép191
Kacsa-elrendezésű repülőgépek194
A vitorlázó repülőgépek szilárdsága196
A légerőkből származó terhelések197
A földi erőkből származó terhelések205
Egyéb terhelések207
A vitorlázó repülőgép terheléseinek változása műrepülés közben208
A vitorlázó repülőgépek építésére és légialkalmasságának feltételeire vonatkozó előírások211
A vitolázó repülőgépek részeinek szilárdsági igénybevételei217
A szárny szilárdsági igéynbevételei217
A farokfelület szilárdsági igénybevételei225
A törzs szilárdsági igénybevételei226
A vitorlázó repülőgépek szerkezetének merevsége és rezgésmentessége229
Néhány szó a rezgőrendszerekről234
A vitorlázó repülőgép szerkezeti részei mint önálló rezgőrendszerek235
A szárny235
A törzs és a vitorlázó repülőgép egyéb részeinek rezgései238
A repülőgép általános rezgései239
A rezgéseket gerjesztő erőhatások240
A hajlító és csavarórezgések kapcsolódása242
A vitorlázó repülőgépek szerkezete245
A vitorlázó repülőgépek szerkezetének általános elrendezése és osztályozása246
Építési anyagok250
Faanyagok250
Fémek253
Műanyagok254
faszerkezetű vitorlázó repülőgépek256
Két különleges szerkezetű vitorlázó repülőgép259
Fémépítésű vitorlázó repülőgépek262
Üvegszálerősítésű műanyagból készült vitorlázó repülőgépek267
Üvegszálerősítésű műanyag repülőgépszerkezetek szilárdsági problémái267
Az üvegszálerősítésű műanyag vitorlázó repülőgép szerkezete és gyártása272
Irodalom277
Név- és tárgymutató279

Jereb Gábor

Jereb Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jereb Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vitorlázó repülőgépek Vitorlázó repülőgépek
Állapot:
3.440 Ft
2.580,-Ft 25
28 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv