| Kiadó: | Cser Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 128 oldal |
| Sorozatcím: | Csináld magad |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-9003-92-1 |
| Megjegyzés: | Színes fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | 6 |
| Hol tudunk víz alatti felvételeket készíteni? | 8 |
| Fotózzunk vagy filmezzünk víz alatt? | 9 |
| Milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki jó búvárfotóssá vagy filmessé akar válni? | 9 |
| Miért más mint a felszínen? | 10 |
| A visszaverődés | 10 |
| A fénytörés és követkeményei | 10 |
| A teljes visszaverődés | 12 |
| A fény gyengülése | 13 |
| A szelektív nyelés | 13 |
| A nyomás | 14 |
| Mit tegyünk, mit tehetünk? | 14 |
| A kameraválasztás általános szempontjai | 17 |
| Rendszerváltás a videotechnikában | 17 |
| Fotókamera-választás | 18 |
| Videokamera választás | 20 |
| Kétéltű fényképezőgépek | 22 |
| A Motormarine II EX rendszer | 22 |
| A Nikonos V rendszer | 26 |
| Fotókamerák víz alatti géptokok | 29 |
| Olympus Camedia 920 gyári géptokban | 30 |
| Az Ikelite géptok | 32 |
| Nikon F60 Subal tokban | 34 |
| Nikon F90 Subal tokban | 36 |
| Nikon F100 Subal tokban | 37 |
| Villanókészülékek és karok | 39 |
| A rendszervakuk | 40 |
| A kétéltű vakuk | 41 |
| A "könnyűsúlyú": Sea & Sea YS-60 | 43 |
| Subtronic macro, kontra Ikelite 200 | 44 |
| Hugystrobe Sirius, kontra Ikelite 400 | 45 |
| Vízhatlan szinkroncsatlakozók | 46 |
| Vakutartó karok | 47 |
| Videokamarák és géptokok | 49 |
| A zsebkamerák | 49 |
| A kézikamerák | 50 |
| A félprofi kézikamerák | 52 |
| A profi minőségű kamerák | 53 |
| Videolámpák és akkumulátorok | 55 |
| A világítóeszközök felépítése | 55 |
| Lámpahelyzet és teljesítmény | 56 |
| Színhőmérséklet és fényáram | 56 |
| A világítóeszközök kiválasztása | 57 |
| Karbantartás és akkutöltés | 58 |
| Alkalmazott fotótechnika | 59 |
| Az objektív | 59 |
| A zár | 61 |
| Film, megvilágítás, kidolgozás | 61 |
| A fényképkészítés alapjai | 66 |
| A kamera előkészítése | 68 |
| Az első felvételek | 69 |
| Kamera merülés után | 73 |
| A megvilágítás "tudománya" | 76 |
| A környezeti fény | 76 |
| A vakufény | 78 |
| Kevertfényes felvételek | 79 |
| Korrigálni tudni kell! | 80 |
| Kettős vakuzás | 83 |
| Természetfényképezés, természetvédelem | 85 |
| A cserkészés trükkjei | 86 |
| Kamerával a kézben | 88 |
| A filmfelvétel technikája | 90 |
| Beállítások felvétele | 90 |
| Közel- és makrofelvételek | 92 |
| Világítás nappal és éjjel | 93 |
| Utómunkálatok | 94 |
| Makrofotók készítése | 96 |
| A nagyítás nehézségei | 97 |
| Az autofókusz (AF) | 98 |
| A bevilágítás | 99 |
| Normál és telemakrók | 99 |
| Nagy látószögű felvételek | 101 |
| Nagy látószögű objektívek | 102 |
| Nagy látószögű képek | 103 |
| Halportrék és modellfelvételek | 106 |
| A halak és az autofókusz | 107 |
| Modellfelvételek | 109 |
| Kreatív felvételi technikák | 112 |
| Fényeffektusok | 113 |
| Effekszűrők és előtétek | 114 |
| Fele-fele felvételek | 115 |
| A kettős expozíció | 116 |
| Kreatív kellékek | 117 |
| Képszerkesztés, képalkotás | 119 |
| Hogyan lehetünk búvárok? | 123 |
| A víz alatti fényképezés és filmezés Magyarországon | 126 |
| Ajánlott irodalom | 128 |