1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könyv a differenciálásról

Máshonnan-máshogyan-együtt/Kézikönyv az 1-6. évfolyamon tanítók számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Fotózta

Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 341 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-36-5
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mondhatom, hogy rendkívüli élvezettel - és szakmai lelkesedéssel - olvastam végig a mélyen a praxisban gyökerező és a praxisba visszavezető kéziratot. (Ez a praxisközelség sajnálatosan hiánycikk pedagógiai irodalmunkban.)
A szokatlanul széles alapozás - mely a differenciálás problémáját a mai tanítói, tanári szerepből kiindulva közelíti meg, és fontos tudnivalókat közöl a tanári mentálhigiénéről, valamint a tanári viszonyulásról gyerekekhez és szülőkhöz, multikulturális környezetben is, nemcsak kitűnően megoldott, de, mint erre ráébredünk a könyv forgatása, a technikai problémákkal való szembesülés kapcsán, nélkülözhetetlen. Ugyanígy nélkülözhetetlen a gyerek felől induló megközelítés - ki az a gyerek, akit ránk bíztak? -, melyben megismerkedünk a gyerekek közötti csoportdinamikai folyamatokkal, elemezzük saját viszonyunkat a gyerekekhez és megtapasztalhatjuk az elfogadás gyakorlatának "szakmai fogásait".
A szerzők pontosan ismerik a mindennapok tanítói praxisának nehézségeit,... Tovább

Fülszöveg

Mondhatom, hogy rendkívüli élvezettel - és szakmai lelkesedéssel - olvastam végig a mélyen a praxisban gyökerező és a praxisba visszavezető kéziratot. (Ez a praxisközelség sajnálatosan hiánycikk pedagógiai irodalmunkban.)
A szokatlanul széles alapozás - mely a differenciálás problémáját a mai tanítói, tanári szerepből kiindulva közelíti meg, és fontos tudnivalókat közöl a tanári mentálhigiénéről, valamint a tanári viszonyulásról gyerekekhez és szülőkhöz, multikulturális környezetben is, nemcsak kitűnően megoldott, de, mint erre ráébredünk a könyv forgatása, a technikai problémákkal való szembesülés kapcsán, nélkülözhetetlen. Ugyanígy nélkülözhetetlen a gyerek felől induló megközelítés - ki az a gyerek, akit ránk bíztak? -, melyben megismerkedünk a gyerekek közötti csoportdinamikai folyamatokkal, elemezzük saját viszonyunkat a gyerekekhez és megtapasztalhatjuk az elfogadás gyakorlatának "szakmai fogásait".
A szerzők pontosan ismerik a mindennapok tanítói praxisának nehézségeit, jellegzetes buktatóit, előítéleteit és kihívásait - ezeket kitűnően dolgozzák fel és használhatóan kezelik élvezetesen megírt szövegükben. Vissza

Tartalom

Előszó12
Személyiségünk az eszköz; Tanítóként-tanárként, itthon, most (Kereszty Zsuzsa)15
Tanítói-tanári szerep - ma17
Néhány szó a századról, amely mögöttünk van17
Az utolsó fél évszázad itthon18
Mentális egészség21
Több kultúra - együtt26
Több kultúra jelenléte29
Cigány gyerekek az osztályunkban33
Nehézségek35
Személyiségünk karbantartása38
Öntudatra ébredés38
Önreflexió39
Természetesség, spontaneitás41
A tanár viszonya a gyerekhez és a szülőhöz - különös tekintettel a más (szub)kultúrából érkezőkre43
A gyerek és a tanító, a tanár43
A szülők és a tanító, tanár46
Ki az a gyerek, akit ránk bíztak?49
Ki ez a gyerek? Milyen viszonyban vagyok vele? (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa)50
A gyerekek megismerése és fogadása50
A beszélgetőkör53
A tanulók kognitív képességeinek megismerése55
Maga a kapcsolat55
"Erőinek és hiányainak rajza"57
A többszörös intelligencia vizsgálata57
Azok a bizonyos alapképességek61
A megérzés, azaz intuíció65
Gyerekek együtt: a csoportdinamikai folyamatokról (Kereszty Zsuzsa)67
Egyén és csoport67
Ősi örökség67
Az együttes élmény67
Szabályalkotás68
Szabálykövetés69
Ünnepek70
Az elfogadás gyakorlata (Lányi Marietta)72
Az elfogadás mint érték72
Iskolai tapasztalatok72
Hogyan készítsük fel tanítványainkat a személyre szabott tanulásra? (Lányi Marietta)79
Differenciálás a diákok szempontjából79
Differenciálás a pedagógus nézőpontjából80
Az első osztályban83
Optimális terhelés84
Mit tanítsunk?85
A tanítás tartalma; a "tananyag" és a gyerek (Kereszty Zsuzsa)86
Mit tanítsunk az iskolakezdés első éveiben?87
Mit tanítsunk 1-4. osztályban magyar nyelv és irodalomból?89
Mit tanítsunk matematikából?98
Mit tanítsunk természetismeretből?99
Mit tanítsunk társadalomismeretből?100
Mit tanítsunk 5-6. osztályban magyarból?101
Mit tanítsunk 5-6. osztályban matematikából?102
Ahogyan épül: a tananyag differenciált elrendezése (Lányi Marietta)104
A tananyag és a differenciálás (kinek mit?)104
A tananyag differenciálásának főbb szempontjai105
Példák a kulturális alapkészségek kialakításának kezdő lépéseire108
Hogyan tanítsunk?121
Miért differenciáltan, miért együttműködve? (Lányi Marietta)122
Különbözünk123
Differenciált tevékenységek az első osztály első heteiben127
Tanulási stílus127
Előzetes tudás128
Tanulási tempó129
Differenciált tevékenységek második osztályban129
A differenciáló tanítás jellemzői130
Az élményt nyújtó tanulás (Lányi Marietta)136
A cselekvés pedagógiája136
Tanulás, élmény, döntés, felelősség137
Példák egy-egy téma élményt nyújtó megközelítésére138
Tanulási szokások, technikák147
Így látják a gyerekek149
Az úgynevezett munkaformák (Lányi Marietta)151
Tanítványaink tehát különböznek151
Frontális munka152
Kooperatív tanulás (csoport- és páros munka)152
Egyéni, önálló munka166
A tanulás párhuzamos, többszintű szervezése171
Egyéni bánásmód a napköziben (Kereszty Zsuzsa)173
Befogadni173
A szabadban175
Az idő177
A lecke178
Rugalmasnak maradni178
Tervezés, felkészülés a differenciált foglalkozásra (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa)179
Tanterv, tantárgyi programok179
Lényegi kérdések179
Tantárgyi program181
Felkészülés a differenciált foglalkozásra181
Az idő és a tér, amelyben együtt élünk a gyerekekkel (Kereszty Zsuzsa)188
Az iskolában töltött idő188
Ritmus188
Projekt190
Az értékelésről (Kereszty Zsuzsa - Lányi Marietta)199
Az értékelés mint értékkeresés199
Milyen gyakran?199
Osztályzat vagy szöveg?200
Önmagához képest201
Központi mérések, egyéni haladás204
Értékelési rendszerek205
Ki értékeljen?208
Az iskola mint egységes "egész" (Lányi Marietta)211
Közös és sajátos célok, feladatok211
Egységes szemlélet, közös gyerek- és iskolakép212
A tantestület mint szakmai műhely213
Értekezlet213
Együttműködés a pedagógusok között214
Segítő párok a Gyermekek Házában215
Együttműködés a szülőkkel (beengedni, beszélgetni, elfogadni, osztályba behívni)215
Hogyan kezdjünk hozzá? (Kereszty Zsuzsa)218
Tapintat önmagunkkal218
A füzetek218
Kooperatív módszerek219
Nehézségek - megújuló jelenlét219
Függelék. Foglalkozástervek differenciált tanításhoz221
A leírásokban gyakran használt kifejezések értelmezése222
A foglalkozástervekben szereplő kooperatív módszerek bemutatása223
Anyanyelv, 1. osztály. Készítette: Kókayné Lányi Marietta (Gyermekek Háza)227
Anyanyelv, 2. osztály. Készítette: Montay Beáta (Gyermekek Háza)235
Matematika, 3. osztály. Készítette: Ilyés Csilla (Gyermekek Háza)256
Matematika, 4. osztály. Készítette: Szabóné Vajna Kinga (Gyermekek Háza)267
Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros)277
Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros)283
Természetismeret, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros)289
Természetismeret, 5. osztály: Diffferenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Lissai Katalin (Gyermekek Háza)294
Angol nyelv, 5. osztály. Készítette: Barcsa Melinda (Gyermekek Háza)298
Történelem, 5. osztály: Differenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Szenteczkiné Lányi Katalin (Gyermekek Háza)308
Rajz és vizuális kultúra, 5. osztály. Készítette: Varasdy Iván (Gyermekek Háza)312
Magyar nyelv és irodalom, 6. osztály. Készítette: Varga Julianna (Gyermekek Háza)317
Természetismeret, 6. osztály. Készítette: Bernáth Judit (Gyermekek Háza)330
A szerzőkről338
Tárgymutató340
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv