1.034.669

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Voltunk, megvolnánk - leszünk?

Nevelés ideológiák kereszttüzében

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Püski Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-8256-88-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ajánlom ezt a munkát mindazoknak, akiknek a gondolkodás örömet okoz, és akik hajlandók és képesek belátásaik szerint cselekedni.
Ajánlom ezt a könyvet különösen a jövőért felelős politikusoknak, ajánlom a nemzet napszámosainak, akiknek egyre nehezebbé válik előkelő nevelési feladataikat ellátni.

Tartalom

1. A könyv célja .......................................................................................................... 7
2. A barlanglakó és a napfénynek tűnő petróleumlámpa...........................12
3. A liberális progresszív társadalompolitika elemei ..................................14
3.1. A „baloldal"...............................................................................................14
3 2. A „liberalizmus"........................................................................................17
3.3. A „progresszivitás"...................................................................................17
3.4. A polgári pártok szerepe...........................................................................18
3.5. Az USA és a szabadosság.........................................................................19
4. A liberális progresszivizmus gyökerei ......................................................23
4.1. A keresztény individualizmus.................................................................23
4.2. A neoindividualizmus és liberalizmus...................................................24
4.2.1. A felvilágosodás jegyében...............................................................24
4.2.1.1. René Descartes....................................................................25
4.2.1.2. Thomas Hobbes..................................................................26
4.2.1.3. John Locke...........................................................................30
4.2.1.4. Voltaire (Francois Marie Arouet)......................................33
4.2.1.5. Jean Jacques Rousseau.......................................................35
4.2.1.6. Charles De Montesquieu...................................................39
4.2.2. Mai szemmel.....................................................................................41
5. A racionalizmus mint világnézet és a tudomány......................................46
5.1. A racionalizmus értékelése.......................................................................46
5.2. Az irracionális és az ember.......................................................................47
5.2.1. Az ember és a létállapot...................................................................47
5.2.2. Intuíció, inspiráció, kreativitás.......................................................49
5.2.3. A szándékolt eredményesség megfordításának a törvénye......51
5.2.4. A gyermek irracionális reakciója....................................................55
5.2.5. Az irracionális kultúra.....................................................................56
5.2.5.1. Az ember és az állat............................................................56
5.2.5.2. Az ember relatíve szabad..................................................56
5.2.5.3. A természet irracionális és racionális oldala..................57
5.2.5.4. Irracionális viselkedési minta és kultúra........................58
5.2.5.5. A kondicionálás irracionális folyamata...........................60
5.2.6. Az irracionálishoz való viszony..........................................62
6. A liberalizmus és a lelki élet ......................................................................65
6.1. A liberalizmus és a liberális progresszivizmus......................................65
6.2. A lelki élet struktúrája ...............................................................................67
6.2.1. A mozgató erő...................................................................................69
6.2.1.1. Az Es az Id-ben...................................................................69
6.2.1.2. Az ösztönpár.......................................................................70
6.2.1.3. Egoizmus, agresszió, élvezet............................................72
6.2.1.4. Az öröm és a realitás elve...................................................
6.2.1.5. Az örömszerzés és a liberális progresszivizmus..........73
6.2.2. A szubjektum...................................................................................80
6.2.2.1. Freud és az Ego..................................................................80
6.2.2.2. Az Én központi szerepe................................................ 81
6.2.2.3. Az Én és a negyedik dimenzió........................................81
6.2.2.4. Az Én és a frusztrációs tolerancia...................................82
6.2.2.5. Az Én védekezési készenléte...........................................82
6.2.2.6. Az Én védekezőmechanizmusai.....................................83
6.2.2.6.1. Az Én konzisztens védekezőmechanizmusai............83
6.2.2.6.1.1. Kanalizált kiélés...........................................................84
6.2.2.6.1.2. Feldolgozás...................................................................85
6.2.2.6.2. Az Én inkonzisztens védekezőmechanizmusai.........85
6.2.2.7. Agresszió, akarat, akaratosság, hit.................................90
6.2.2.7.1. Akaratosság, neurózis és neurotikus reakció.............91
6.2.2.7.2. A hit és a vallás...............................................................92
6.2.3. A norma..................................... ........................................................94
6.3. A lelki élet szisztémája.............................................................................96
7. A gazdaság, a kultúra és a nevelés összefonódása................................. 99
7.1. A merkantilizmustól a monetarizmusig................................................99
7.1.1. Merkantilizmus és klasszikus kapitalizmus...............................99
7.1.2. Üzemvezetés és pedagógia..........................................................102
7.1.3. Szovjet típusú államkapitalizmus...............................................104
7.1.4. Szociális piacgazdaság..................................................................107
7.1.5. Monetarizmus.................................................................................111
7.1.5.1. Milton Friedman...........................................................111
7.1.5.2. Friedrich A. Hayek..........................................................115
7.1.6. A baloldal felébredt.......................................................................118
7.2. A felnőttek viselkedési mintáinak alkalmazása a nevelésben.........122
7.3. Alacsony áldozatvállalási készség........................................................125
7.4. Rövidtávú gondolkodás és technikai fetisizmus...............................126
7.5. Szemfényvesztés.....................................................................................129
7.6. Gazdaság, nevelés, kultúra....................................................................134
7.6.1. Az Európai Unió............................................................................134
7.6.2. A kapóra jött rendszerváltás........................................................137
7.6.3. A dekadens kultúra.......................................................................137
7.6.4. Hol vannak az ideálok?................................................................143
7.6.5. A Nyugat nem csak dekadens.....................................................143
8. Liberális progresszív társadalompolitika napjainkban........................145
8.1. Fogékonyság a liberális progresszív ideológiával szemben.............145
8.2. Demokráciabacilus a pszichológia leple alatt.....................................146
8.3. Pedagógiai elhivatottság és foglalkozás..............................................147
8.4. A tekintélyellenes mozgalom és alibije................................................150
8.5. A magyar és a nyugati pedagógia........................................................152
8.5.1. A nyugati pedagógia...................................................................152
8.5.1.01. Önzésen alapuló naivitás.............................................152
8.5.1.02. Maximalizáció................................................................153
8.5.1.03. A három dimenzióból egy............................................154
8.5.1.04. A manipuláció................................................................157
8.5.1.05. Az éretlenség..................................................................158
8.5.1.06. Szociális szerepzavar.....................................................158
8.5.1.07. Az oltár előtt...................................................................160
8.5.1.08. A hivatalosítás................................................................161
8.5.1.09. A tárgyilagosítás............................................................161
8.5.1.10. Mennyire objektív az „objektív"?...............................163
8.5.1.11. Ki a felelős?.....................................................................166
8.5.1.12. Az individualizmusra hivatkozva..............................168
8.5.1.13. A pazarlásra való nevelés.............................................169
8.5.1.14. Tömegoktatás.................................................................171
8.5.1.15. A stressz ..........................................................................172
8.5.1.16. A számok varázsa..........................................................173
8.5.1.17. Aszociális magatartás....................................................176
8.5.1.18. Iskolaellenesség.............................................................177
8.5.1.19. A deklaráció....................................................................179
8.5.1.20. A pimaszságra való felbujtatás....................................182
8.5.2. Konfliktusok és színvonalcsökkenés..........................................183
8.5.2.01. Ok és okozat...................................................................183
8.5.2.02. A szülők..........................................................................185
8.5.2.03. A gyónás és a pszichoterápia.......................................186
8.5.2.04. A bumeráng....................................................................187
8.5.3. Pro és kontra..................................................................................188
8.5.3.01. Alkalmazkodási készség..............................................188
8.5.3.02. Diákközpontú oktatás...................................................189
8.5.3.03. Magyar pedagógiai tradíció.........................................190
8.5.3.04. Öncsonkítás nem alkalmas nevelésre.........................191
8.5.4. Kiábrándulás és kijózanodás.......................................................194
9. Az arany középút és az új ember..............................................................199
9.1. A két véglet és a neurotikus társadalom.............................................199
9.1.1. A két véglet.....................................................................................199
9.1.2. A komplexpedagógia....................................................................203
9.1.3. A bilinél kezdődik.........................................................................204
9.1.4. A neurotikus társadalom..............................................................206
9.2. A társadalom befolyásolásának lehetőségei........................................212
9.3. A társadalom befolyásolhatóságának feltételei..................................216
9.3.1. Személyi előfeltételek....................................................................217
9.3.2. Anyagi és módszertani előfeltételek...........................................218
9.3.3. Politikai előfeltételek.....................................................................219
10. A tengerimalac és egyebek .....................................................................221
Utószó .............................................................................................................222
Jegyzetek ........................................................................................................231
Irodalom .........................................................................................................243

Menyhay Imre

Menyhay Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Menyhay Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv