1.036.057

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közlekedés szervezése/Logisztika

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Aula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A jegyzet összeállításakor sok fejtörést okozott annak eldöntése, hogy mely témakörökre kellene koncentrálni, - hiszen a szakterület igen tág teret ad -, legyen-e az anyag általános elméleti vagy... Tovább

Előszó

A jegyzet összeállításakor sok fejtörést okozott annak eldöntése, hogy mely témakörökre kellene koncentrálni, - hiszen a szakterület igen tág teret ad -, legyen-e az anyag általános elméleti vagy vállalati megközelítésű, ill. az utóbbi esetén mely vállalatokat célozzon meg.
Az egyetemi kollégákkal, a gyakorlati szakemberekkel és a hallgatókkal folytatott viták eredményeképpen az a vállalati szemléletet előtérbe helyező felfogás győzött, amely a közlekedést mint termelési funkciót vizsgálja, azaz az újratermelési folyamat komplex áruáramlási rendszerébe beágyazva szemléli. Így, a mikroszemlélet megtartása mellett, az anyag igyekszik elszakadni az egyes közlekedési alágazatoktól ill. a (nagy)fuvarozó vállalatoktól.
Ma már egyre több közlekedési vállalat jut túl azon a szemléleten, amely csak a közlekedés, illetve saját tevékenységének hatékonyságát helyezi előtérbe. Az új szemléletű vezetők stratégiájukat egyre inkább a termelő és szolgáltató szféra (azaz az ipari, mezőgazdasági, kereskedelmi vállalatok) áruáramlási rendszereinek elemzésére, marketing szemléletű optimalizálására alapozzák, mintegy „beépülve" az üzleti folyamatokba.
Különösen fontosnak tartottuk a rendszerszemléletű megközelítést is, annál is inkább, mivel mindvégig hangsúlyozni szeretnénk, hogy a közlekedést komplex módon, egy nagyobb - logisztikai - rendszer alrendszereként kell felfognunk.
Külön kiemelendőnek tartjuk, hogy a hazai közlekedésmanagementben ezen - talán újszerűnek is nevezhető - szemléletmód kialakításában, a jegyzet összeállításában nagy segítségünkre voltak az elmúlt évfolyamok közlekedés-szállítás szakos hallgatói, akik kritikai megjegyzésekkel, fordításokkal, tudományos tevékenységgel segítették munkánkat.
A széles körű szakirodalom feldolgozás során gyakran találkoztunk az egyes szerzők különböző véleményt képviselő álláspontjaival. A szerkesztői munka nem törekedett ezen eltérő álláspontok feltétlen kiszűrésére, ill. egy „optimális" vélemény kialakítására.
Igyekezett viszont az anyagot egységes szemlélet alapján csoportosítani, rendszerezni. Az olvasóra vár annak eldöntése, hogy ez a csoportosítás megállja-e a helyét. Nagy érdeklődéssel várjuk az olvasók észrevételeit, véleményeit, javaslatait. Vissza

Tartalom

1. Bevezető 5
2. A közlekedési rendszerek, rendszerszemléletű megközelítés 6
2.1. A közlekedési rendszerek 6
2.2. A rendszerek csoportosítása 7
23. A közlekedési rendszerelemzés 11
3. A szállítási igények és a szállítási teljesítőképesség
(Kereslet-kínálat) 14
3.1. A szállítási kereslet értelmezése, befolyásoló tényezői 14
3.1.1. A szállításigényesség mai értelmezése 14
3.1.2. Az áruszállítási keresletet indukáló gazdasági tényezők 16
3.1.3. A személyközlekedési kereslet befolyásoló tényezői 20
3.2. A szállítási teljesítőképesség . .23
3.2.1. A teljesítőképesség társadalmilag szükséges mértéke 23
3.2.2. A teljesítőképesség kihasználása 26
4. A közlekedési infrastruktúra szerepe
a kereslet és kínálat alakulásában 27
4.1. Az infrastruktúra kölcsönhatásai 27
4.2. A közlekedéshálózatok felépítése és kölcsönhatásai 30
4.2.1. Városi forgalom 30
4.2.2. Távolsági közlekedés 33
4.3. A közlekedési infrastruktúra elmaradottságából származó
nemzetgazdasági veszteségek 36
4.3.1. Közvetlen veszteségek 37
4.3.2. Közvetett veszteségek 41
5. A közlekedési vállalati marketing-logisztika szervezési szempontjai 43
5.1. A marketing információs alapjai az áruszállításban 43
5.1.1. Marketing, piac és fuvarozói (eladói) piackutatás 44
5.1.2. A fuvaroztatók viselkedésének elemzése 47
5.2. Az áruszállítás terméke és termékpolitikája 48
5.3. A termékskála bővítése . .50
6. Logisztikai szemléletmód a közlekedés szervezésében 52
6.1. Rakodási-szállítási-tárolási (RST) rendszerek szervezése 52
6.1.1. RST-rendszerek az áruelosztásban 53
6.1.2. Az RST-rendszerek összehangolása .58
6.2. A logisztika közlekedéssel szembeni követelményei 58
6.2.1. A logisztikai koncepciók megjelenésének szükségessége 58
6.2.2. A logisztika növekvő jelentősége a gazdaságban 60
6.2.3. A logisztikai célkitűzések érvényesítése a vállalati politikában 61
6.2.4. A szállítás helye a logisztikában 61
7. A Just in Time rendszerek és ezek közlekedési kihatásai 65
7.1. A Just in Time rendszerek megjelenése 65
7.2. A Just in Time rendszerek szállítással szembeni követelményei 66
7.2.1. A készletek szerepe 66
7.2.2. Just in Time - Új fuvarozói igények 67
7.2.3. Az információs rendszer 68
7.3. A Just ín Time kihatásai a közlekedési alágazatokban 69
7.4. Összefoglalás 72
8. A közlekedés stratégiai fejlesztése
(Logisztika-szervezési szempontok a hazai közlekedésünkben) 74
8.1. A szállítási igényesség változása: a komplexitás igénye 74
8.2. A logisztikai rendszerek fejlesztésének akadályai hazánkban 77
8.3. Az akadályok megszüntetésének lehetőségei 79
8.3.1. Ágazati lehetőségek 79
8.3.2. Infrastruktúra fejlesztés 80
8.3.3. A vállalatok lehetőségei és feladatai 81
Mellékletek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv