1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a magyar irodalom tanításához az általános iskolák 7. és 8. osztályában

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91394.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A 7-8. osztály új szakaszt jelent az általános iskolai irodalmi nevelés folyamatában. Továbbra is az irodalomolvasás módszereivel tanítunk, de a tananyag elrendezése itt már nem tematikus, mint az... Tovább

Előszó

A 7-8. osztály új szakaszt jelent az általános iskolai irodalmi nevelés folyamatában. Továbbra is az irodalomolvasás módszereivel tanítunk, de a tananyag elrendezése itt már nem tematikus, mint az előző két osztályban, hanem a tanítandó szemelvények időrendben következnek egymás után. Az 5-6. osztályban elsősorban az volt a feladatunk, hogy a tanulókat - életkoruknak megfelelő színvonalon! - bevezessük az irodalmi alkotások világába. Népköltészeti, népköltészettel érintkező és XIX-XX. századi magyar és világirodalmi szemelvények olvasása alapján megismerték a leggyakrabban előforduló lírai és epikai műfajokat (mese, monda, elbeszélés, ballada, regény, népdal, életkép, leíró költemény, költői levél); az epikai művek szerkezetét (bemutatás, bonyodalom, tetőpont, megoldás; - epizód); az irodalmi hősöket és az írók jellemzési eljárásait (a közvetlen és közvetett jellemzés különféle változatait); az írásművek nyelvének legfontosabb elemeit (a szemléletesség eszközeit), sőt, ezeket (jelző, megszemélyesítés, hasonlat) a tanulóknak használniuk is kell elbeszélő és leíró jellegű fogalmazásaikban - a helyes stílus követelményeinek érvényesítése mellett. A felsorolt ismeretekkel párhuzamosan kialakult bennük az a szemlélet - nagyon alapvető módon, részletezettség és fogalmi rögzítés nélkül! -, hogy az irodalmi művekben mindig valamilyen tartalom fejeződik ki a neki megfelelő képi forma segítségével, képszerűen, s ilyen módon - nagyrészt tanári vezetéssel - a tantervileg előírt verses és prózai alkotásokat meg is tudják közelíteni, tehát alapvető műelemzési képesség is kialakult bennük. A 6. osztály követelményeit azonban nem azonos színvonalon nyújtja minden tanuló a tanév végén. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
7. osztály
Év eleji ismétlés 15
Bevezetés az irodalomolvasásba 21
„Rajtunk török dúl, rajtunk német jár..." 24
„Jelszavaink valának: Haza és haladás!" 38
„A néppel tűzön, vízen át!" 84
Év végi ismétlés 141
8. osztály
Év eleji ismétlés 147
„Jöjj el, szabadság!" 149
„Jövőbe vivő biztos út" 209
„Élni testvérként, élni szabadon ..." 229
Év végi ismétlés 251
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv