kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 139 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 21 cm |
| ISBN: | 963-401-096-2 |
| Előszó | 1 |
| Az összehasonlítás mint megismerési eljárás | 3 |
| Az összehasonlítás: a megismerés mindennapos eszköze | 3 |
| Az összehasonlítás: a megismerés módszere | 3 |
| Az összehasonlítás: elmélet, metodógia | 4 |
| Az összehasonlítás a tudományban, általában | 4 |
| Az összehasonlítás mint formális logikai művelet | 6 |
| Az összehasonlítás elemei a formális logika szempontjából | 6 |
| A formális logika klasszikus törvényei és az összehasonlítás törvényszerűségei közötti összefüggés | 6 |
| Az összehasonlítás törvényei logikai törvények | 8 |
| Az "összehasonlít" szó jelentései | 9 |
| Az "összehasonlítás" szó jelentéstani értelmezése | 9 |
| Az "összehasonlít" értelmezése a latinban | 9 |
| Az "összehasonlít" értelmezése a modern világnyelvekben | 12 |
| Az "összehasonlít" értelmezése a magyar nyelvben | 13 |
| A szótani áttekintés tanulságai | 14 |
| Összefoglalás | 16 |
| Az összehasonlítás mint társadalomtudományi módszer | 18 |
| Az összehasonlító irodalomkutatás és az összehasonlító irodalomtörténet | 18 |
| Az összehasonlítás a jogtudományokban | 20 |
| Az összehasonlítás a történettudományokban | 23 |
| Az összehasolítás a néprajzban | 25 |
| Az összehasonlítás a zenetudományban | 26 |
| A komparatisztika lehetőségei és korlátai | 28 |
| A kvantifikált összehasonlítások igénye | 28 |
| A társadalomtudományi összehasonlítások más sajátosságai | 35 |
| Különbözőségek a pszichológia, szociológia, pedagógia és statisztika összehasonlítás-felfogásában és -módszereiben | 39 |
| A társadalomtudományi összehasonlítás kátyújából kivezető utak | 42 |
| A komparatisztika a gazdaságtudományban mint az összehasonlítás speciális esete | 45 |
| Összehasonlítás a neveléstudományban és az oktatásügyben | 47 |
| A Pedagógiai Szemle összehasonlító padagógia vitája | 47 |
| A komparatisztika két fő útja és művelésének két fő veszélye | 52 |
| Az összehasonlítás intézményesülése | 55 |
| Az összehasonlító módszer a felsőoktatásban, felsőoktatásügyben | 60 |
| Összegző álláspont az összevetésről | 60 |
| Az összehasonlítás mint mindennapi ténykedés | 60 |
| Az összevetés mint tudományos ténykedés | 60 |
| Az összehasonlítás fázisai, "szintjei" | 63 |
| Az összehasonlítás szintjei az oktatásban, felsőoktatásban | 64 |
| Az összehasonlítás mkódszerei a pedagógiában, pedagógiai kutatásokban | 69 |
| Tapasztalatom néhány komparatisztikában használható módszer, mutató bevezetésében | 71 |
| A tipológiai, rendszerszemléletű felsőoktatásügyi összehasonlítás lehetősége | 77 |
| Kompenzatorikus lehetőségek a szocialista komparatisztika nemzetközi súlyának növelése érdekében | 85 |
| Jegyzetek | 87 |
| Kozma Tamás: Hozzászólás az összehasonlítás módszeréhez | 91 |
| Ajánló bibliográfia | 97 |
| Rezümé | 125 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.