Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig!

Whistler

James McNeill Whistler

Szerkesztő
Fordító
Grafikus

Kiadó: Ventus Libro Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott keménykötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 24 cm
ISBN: 963-954-656-9
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes reprodukciókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Whistler meteorként robbant be a művészet világába egy olyan pillanatban, amikor döntő változások indultak ott és egy olyan területen, amelynek úttörő képviselője volt- Erősen... Tovább

Előszó

Részlet:
Whistler meteorként robbant be a művészet világába egy olyan pillanatban, amikor döntő változások indultak ott és egy olyan területen, amelynek úttörő képviselője volt- Erősen rokonszenvezett az impresszionistákkal, és hozzájuk hasonlóan a saját eszméit akarta érvényre juttatni. Munkássága négy periódusra osztható. Az elsőben, az útkeresés időszakában Gustave Courbet realizmusa és a japán művészet hatott rá. Eredeti stílusára a Nocturne-ökben és a Cremorne Gardens sorozatában talált rá. Az ezekben alkalmazott megoldásai miatt konfliktusba került az epikus festészetet istenítő akadémikusokkal, akik a műalkotástól azt várták, hogy valamilyen történetet beszéljen el. Édesanyja portréja - a képnek a Kompozíció szürkében és feketében címet adta szimbolikus jelentőségű esztétikai elméletében. A Cremorne Gardens darabjain nem fölismerhető alakokat akart ábrázolni, mint Renoir a hasonló témájú képein, hanem az atmoszférát igyekezett megragadni. Kedvelte a Temze partjai fölött lebegő párát, a sápadt fényeket, a gyárkéményeket, amelyek éjszaka titokzatos minaretekké változtak. Az éj sötétje elmosta a részleteket és átrajzolta a tájat. Ebben az időszakban Whistler egyszerre játszotta az úttörő és a kalandor szerepét. Az absztrakt határát súroló munkái megbotránkoztatták a kortársakat. A harmadik periódust az egész alakos portrék uralják, amelyek meghozták számára a hírnevet. Ezt a hagyományos műfajt is átitatta eredetiségével. A modellek lelkét próbálta megragadni. A természetes környezetükbe helyezte őket, szokatlanul erőteljessé téve jelenlétüket: mintha kisétálnának a képből, hogy közénk vegyüljenek. Az ábrázolt személyek lényének költői szubsztanciáját ragadta meg: mintha médiumokat ábrázolt volna, ahogyan a kortársak fogalmaztak. Oscar Wilde-ot például Whistler képei ihlették a Dorian Gray arcképe című műve megírására. A művész életének vége felé klasszikus hagyományú tájképeket és portrékat kezdett festeni, melyek Velázquez hatását tükrözik. Whistler szüntelenül hangoztatta, hogy a festményei ugyanazt fejezik ki, mint a teóriái. Habozás nélkül nekirontott kora legtekintélyesebb műkritikusainak. Az egész lénye, féktelen kitörései és választékos eleganciája folyamatosan kíváncsiságot és csodálatot ébresztett kortársaiban. Stéphane Mallarmé a közeli barátja, Marcel Proust pedig őszinte csodálója volt; az utóbbi Az eltűnt idő nyomában című regényfolyamában tisztelgett a provokatív dandy, a csípős nyelvű társasági férfiú, az igényes művész és merész újító előtt. Vissza

Tartalom

Képek jegyzéke
1. James A. McNeill Whistler 4
2. Wapping, 1860-1864 6
3. A zongoránál, 1858-1859 9
4. Zöld és rózsaszín harmónia:
A zeneszoba, 1860-1861 10
5. Kék és ezüst: Kék hullám, Biarritz, 1862 13
6. Szimfónia fehérben, 1: A fehér leány, 1862 15
7. Szimfónia fehérben, 2: A fehér kis lány, 1864 16
8. Bíborpiros és rózsaszín:
A Lange Lijzen a Six Marksból, 1864 17
9. Capriccio bíborpirosban és aranyban:
Az arany paraván, 1864 18
10. Rózsaszín és ezüst:
Porcelánország hercegnője, 1863-1864 21
11. Variációk hússzínre és zöldre: A balkon, 1867-1868 22
12. Nocturne kékben és aranyban:
A valparaisói öböl, 1866 25
13. Whistler a műtermében, 1865-1866 26
14. Alkonyat hússzínben és zöldben: Valparaiso, 1866 27
15. Szimfónia fehérben, 3, 1865-1867 28
16. Whistler. Etienne Carjat fényképe. 1864 30
17. Nocturne: Kék és arany 1 A régi Battersea-híd,
1872-1873 30
18. Átirat szürkében és feketében:
A művész anyjának portréja, 1872 31
19. Nocturne kékben és ezüstben:
A Temze Battersea-nél, 1872-1878 32
20. Nocturne feketében és aranyban:
A tűzkerék, 1872-1877 32
21. Annabei Lee, 1870 33
22. Cremorne Gardens, 2, 1872-1877 34
23. Átirat szürkében: A festő portréja, 1871-1873 35
24. Szürke és zöld harmónia:
Miss Cicely Alexander, 1873 36
25. Szimfónia hússzínben és rózsaszínben:
Mrs. Frances Leyland portréja, 1873 37
26. John Ruskin fényképe 38
27. Átirat szürkében és feketében, 2:
Thomas Carlyle portréja, 1872-1873 39
28. Nocturne feketében és aranyban:
Aláhulló rakéta, 1875 40
29. Átirat barnában és feketében: Miss Rosa Corder
portréja, 1875-1878 42
30. Átirat fehérben és feketében:
Maud Franklin portréja, 1876 43
31. Átirat sárgában és szürkében:
Effie Deans, 1876 44
32. Rózsaszín és szürke: Három alak, 1868 45
33. Nocturne kékben és ezüstben:
A velencei lagúna, 1879-1880 47
34. Átirat feketében, 5:
Lady Meux, 1881-1882 48
35. Kis olvasó aktmodell 49
36. Rózsaszín és szürke harmónia:
Lady Meux portréja, 1881-1882 50
37. Átirat feketében: Hölgy sárga félcipőben
- Lady Archibald Campbell portréja, 1883-1884 51
38. John Singer Sargent: Szegfű, liliom, rózsa, 1885-1886 . . 52
39. Szimfónia. „Spy" (Sir Leslie Ward) gúnyrajza
Whistlerről. 1878 53
40. Viharos napnyugta Velencében, 1889 54
41. A London-híd, 1880 vagy 1890 55
42. Vörös harmónia:
Lámpafény (Mrs. Whistler), 1886 56
43. Átirat hússzínben és feketében:
Théodore Duret portréja, 1882-1884 57
44. Arab nő, 1892 58
45. Kék és ibolyaszín, 1889 59
46. Gyöngyház és ezüst:
Andalúziai nő, 1888-1900 60
47. Átirat hússzínben és barnában:
Arthur J. Eddy portréja, 1894 61
48. Lyme Regis kicsi rózsája, 1895 62
49. A jövendőmondónő, 1892 63
50. Zöld és kék: A táncosnő 64
51. A jade nyaklánc, 1896-1900 67
52. Borókarügyecske: Lizzie Willis, 1896-1897 68
53. A kis piros kesztyűs, 1896-1902 70
54. Kék és korallpiros: A kis kék kalapos, 1898 71
55. George W. Vanderbilt portréja, 1897-1903 72
56. Barna és arany, 1895-1900 73
57. Charles L. Freer magánemberként, 1902-1903 74
58. Whistler fényképe, 1885-1886 75
59. Dorothy Seton, Éva lánya, 1903 76
60. Whistler. Giovanni Boldini portréja 78
61. Whistler, amint Fulham Road-i műtermében fest 79
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem