1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékelés osztályozás nélkül

Ismertető pedagógusoknak és szülőknek

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 91 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-2331-2
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 53 359.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"1996-ban az oktatási törvény a nevelőtestületek hatáskörébe utalta, hogy az általános iskola első hat évében milyen értékelési módot választanak, osztályoznak-e vagy sem. Meglepő, hogy ez a lehetőség az elmúlt négy évben szinte alig foglalkoztatta a szakmai közvéleményt s az intézményeket, sőt gyakori volt, hogy nem is hallottak róla. Valahogy nem jutott el a hír, vagy akik olvasták, nem is akarták elhinni, hogy ez lehetséges, vagy el sem tudták képzelni, hogyan lehet osztályzat nélkül értékelni"- írja a bevezetőben Zágon Bertalanná.
A kötetben olvasható tanulmányok szerzői olyan pedagógusok, akik úttörőként vállalták az értékelés újszerű módjának kimunkálását, elméleti alapjainak feltárását és bevezetését az iskolai gyakorlatba. Közös az írásokban a humanista elvi alapvetés, a gyerekek személyiségének, önértékelésének hathatós fejlesztésére irányuló törekvés, az árnyalt szóbeli értékelés jótékony hatásának kiaknázása a tanulók lelki egészségének javára. Lényegre törő, rövid... Tovább

Fülszöveg

"1996-ban az oktatási törvény a nevelőtestületek hatáskörébe utalta, hogy az általános iskola első hat évében milyen értékelési módot választanak, osztályoznak-e vagy sem. Meglepő, hogy ez a lehetőség az elmúlt négy évben szinte alig foglalkoztatta a szakmai közvéleményt s az intézményeket, sőt gyakori volt, hogy nem is hallottak róla. Valahogy nem jutott el a hír, vagy akik olvasták, nem is akarták elhinni, hogy ez lehetséges, vagy el sem tudták képzelni, hogyan lehet osztályzat nélkül értékelni"- írja a bevezetőben Zágon Bertalanná.
A kötetben olvasható tanulmányok szerzői olyan pedagógusok, akik úttörőként vállalták az értékelés újszerű módjának kimunkálását, elméleti alapjainak feltárását és bevezetését az iskolai gyakorlatba. Közös az írásokban a humanista elvi alapvetés, a gyerekek személyiségének, önértékelésének hathatós fejlesztésére irányuló törekvés, az árnyalt szóbeli értékelés jótékony hatásának kiaknázása a tanulók lelki egészségének javára. Lényegre törő, rövid elméleti fejtegetésekés az alkalmazást nagymértékben megkönnyítő gyakorlati tanácsok, átvehető tapasztalatok váltakoznak a könyv lapjain. Aligha olvashatja úgy egy nevelő - szülő vagy pedagógus - , hogy ne gazdagodjék gyermekismerete, hogy ne ébredjen rá a bontakozó gyermeki lélek mélyebb megismerésének örömteli voltára. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
Zágon Bertalanné: Az értékelésről-osztályozásról történeti és összehasonlító pedagógiai megközelítésben 10
Czike Bernadett: Osztályozás és árnyalt értékesés pszichológiai megközelítésben 21
Osztályozó rendszerben működő egyedi megoldás - Izbégi Általános
Iskola, Szentendre
Szentmiklóssy Zoltánné: Szöveges értékelés a Deák Diák Iskola alsó tagozatában 33
Pétery Katalin: Szöveges értékelés a Deák Diák Iskola alsó tagozatában 42
Winkler Márta: Egy sajátos - szöveges - értékelési rendszer és tapasztalatai a Lauder
Javne iskolában kicsiknél és nagyoknál 50
Dr. Szeszler Anna: Értékelés a Rogers Iskolában 63
Dr. Gádor Anna: 74
Irodalom 91
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv