1.034.939

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ellenfény 2008/11.

Kortárs tánc- és színházművészet/Szabad lélekkel járni az úton - XIII. évfolyam 86. szám

Szerző
Szerkesztő
Fotózta

Kiadó: Ellenfényért Kiadói, Művészeti és Oktatási Betéti Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Ellenfény
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy inkább irodalmi, mint színházi értékei miatt kiemelkedő darab a lehető legjobb formáját mutatja a színpadon. Kortárs drámával ennél jobb, azt hiszem, nem történhet. Bagossy László rendezése ezt... Tovább

Előszó

Egy inkább irodalmi, mint színházi értékei miatt kiemelkedő darab a lehető legjobb formáját mutatja a színpadon. Kortárs drámával ennél jobb, azt hiszem, nem történhet. Bagossy László rendezése ezt érte el Térey szövegével. Miközben egy kellemes, mégis mélyértelmű előadás született, a darab számos színházi problémája is zárójelbe került. Társalgási drámai költemény?
Az Asztalizene megírására Térey Jánost (a Radnóti Színház honlapján olvasható beszámolója szerint) elsősorban irodalmi probléma inspirálta. Fogalmazása szerint hiátusokat próbál meg betölteni: a hajdan oly fontos verses regény feltámasztása mellett drámai költemény írását is célul tűzte ki: „Olyan érzés ez, mint újra lefektetni egy rég fölszámolt villamosvonal vágányait, és elindítani egy áramvonalas szerelvényt a klasszikus útvonalon." Tehát Térey interpretációja szerint az Asztalizene „eszázadi drámai költemény". Azonban a romantika korához kapcsolódó műfajt (amely a születő polgári személyiséget transzcendens közegbe helyezte, afféle újkori mítosz hőseként próbálta meg ábrázolni) a szerző egy másik hiátus kitöltésére (egy 50-100 évvel későbbi irodalmi ábrázolásmód felelevenítésére) is alkalmasnak találta: „A hagyományos polgári közeg eltűnte után nem írható többé vérbeli polgári színjáték magyarul? Én most mégis egy jelen időben és Magyarországon játszódó, úgynevezett „polgári" drámára gondoltam." De vajon összekapcsolhatók-e ezek a célkitűzések? A Faust, a Peer Gynt vagy épp Az ember tragédiája műfaja alkalmas-e arra, hogy Ibsen, Shaw, esetleg Molnár Ferenc világlátását fejezze ki? (A rendező egy interjúban többek között az utóbbi két szerzőhöz köthető műfajra is utalt: „Az Asztalizene... igazából egy társalgási mű.") Vissza

Tartalom

NAGYÍTÁS: Piaf Piaf
Péter Márta: Átlépni az időt 2
Piaf Piaf - Bárka Színház
Minden az időzítésen múlik 8
Jorma Uotinennel beszélget Králl Csaba
PÁRHUZAMOS INDULÁSOK: Kovács Géza és Pályi János
Birkó Kristóf: A sárkány birodalmában 13
Süttogó füzesek - Mesebolt Bábszínház
Ha körénk gyűlnek az emberek 15
Kovács Gézával beszélget Sándor L. István
VISSZFÉNY
Sándor L. István: Egy kamasz útja 40
Zalán Tibor: Rettegő görög vitéz - Stúdió "K"
Szoboszlai Annamária: "Múltikus" kaleidoszkóp 43
Bartók-trilógia II. - Labirintus - Magyar Állami Népi Együttes
Szűcs Mónika: Itt az idő 23
Órajáték - Pályi János
Játéköröm 25
Pályi Jánossal beszélget Sándor L. István
Zsédenyi Mária: A halálra táncoltatott lány balladája 45
Ballada - Honvéd Táncszínház
Barta Edit: Együtt-lét 47
BL - Bárka Fesztivál
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv