| Előszó | 5 |
| Jelkép- és rövidítésjegyzék | 8 |
| Bevezetés | 11 |
| Rendszeres rész | |
| Zenetudomány | 12 |
| Akusztika | |
| Hullámtan, rezgésformák | 14 |
| A hang paraméterei, hangzás | 16 |
| A hallás fiziológiája | |
| Hallószerv, hallás | 18 |
| A hallás lélektana | |
| Hallási jelenségek, hallásképességek | 20 |
| Az emberi hang fiziológiája | |
| Fiziológiai, akusztika | 22 |
| Hangszerismeret | |
| Bevezetés | 24 |
| Idiofon hangszerek | |
| I: összeütéssel megszólaltatott hangszerek, ütőpálcák | 26 |
| II: ütőpálcák és -tányérok | 28 |
| III: üreges ütőhangszerek, csörgők | 30 |
| Membrafon hangszerek: üstdobok, dobok | 32 |
| Húros hangszerek | |
| I: Citerák | 34 |
| II: Zongorák | 36 |
| III: Fidulák, violák | 38 |
| IV: Hegedűk | 40 |
| V: Lantok, teorbák | 42 |
| VI: Gitárok, hárfák | 44 |
| Aerofon hangszerek | |
| I/Rezek 1: általános tudnivalók | 46 |
| II/Rezek 2: kürtök | 48 |
| III/Rezek 3: trombiták, harsonák | 50 |
| IV/Fafúvók 1: fuvolák | 52 |
| V/Fafúvók 2. nádnyelves hangszerek | 54 |
| VI. Orgona 1 | 56 |
| VII: Orgona 2, harmonikafélék | 58 |
| Elektrofon hangszerek | |
| I: hangszedők, generátorok | 60 |
| II: Elektromos orgona, szekunder egységek | 62 |
| Zenekar: összeállítás, történet | 64 |
| Zeneelmélet | |
| Hangjegyírás | 66 |
| Partitúra | 68 |
| Rövidítések, jelek, előadási utasítások | 70 |
| Előadói gyakorlat | 82 |
| Hangrendszerek | |
| I: Alapok, hangközök | 84 |
| II: Hangsorok | 86 |
| III. Elméletek | 88 |
| IV. Történet | 90 |
| Ellenpont | |
| I: Alapok | 92 |
| II. Formák | 94 |
| Összhangzattan | |
| I: hármashangzatok, kadenciák | 96 |
| II: Alterációk, modulációk, elemzés | 98 |
| Generálbasszus | 100 |
| Tizenkét fokú technika | 102 |
| Formák | |
| I: zenei forma | 104 |
| II. A tagolódás kategóriái | 106 |
| III: Zenei formák | 108 |
| Műfajok és formák | |
| Ária | 110 |
| Karakterdarab | 112 |
| Korál | 114 |
| Fúga | 116 |
| Kánon | 118 |
| Kantáta | 120 |
| Versenymű | 122 |
| Dal | 124 |
| Madrigál | 126 |
| Mise | 128 |
| Motetta | 130 |
| Opera | 132 |
| Oratórium | 134 |
| Nyitány | 136 |
| Passió | 138 |
| Preludium | 140 |
| Programzene | 142 |
| Recitativo | 144 |
| Szerenád | 146 |
| Szonáta | 148 |
| Szvit | 150 |
| Szimfónia | 152 |
| Tánc | 154 |
| Variáció | 156 |
| Történeti rész | |
| A zenetörténet kezdetei | 158 |
| Ókori fejlett kultúrák | |
| Mezopotámia | 160 |
| Palesztina | 162 |
| Egyiptom | 164 |
| India | 166 |
| Kína | 168 |
| Görögország | |
| I (Kr. e. 3. évezred - 7. sz.) | 170 |
| II (7-3. sz.), hangszerek | 172 |
| III: zeneelmélet, emlékek | 177 |
| IV: hangrendszer | 176 |
| Kései ókor és kora középkor | |
| Róma, népvándorlás | 178 |
| Az őskeresztény egyház zenéje | 180 |
| Bizánc | 182 |
| Középkor | |
| Gregorián ének/Történet | 184 |
| Kottaírás, neumák | 186 |
| Hangrendszer | 188 |
| Tropus és szekvencia | 190 |
| Világi dalköltészet/Trubadurok és trouvére-ek I | 192 |
| Trubadurok és trovuére-ek II | 194 |
| Minnesang I | 195 |
| Minnesang II, mesterdal | 196 |
| Többszólamúság/Korai orgánum (9-11. sz.) | 198 |
| St. Martial-korszak | 200 |
| Notre-Dame-korszak I | 202 |
| Notre-Dame korszak II | 204 |
| Ars antiqua I: motetta | 206 |
| Ars antiqua II: műfajok, elmélet | 208 |
| Ars antiqua III: menzurálnotáció, források | 210 |
| Periferiális többszólamúság a 13. sz.-ban | 212 |
| Ars nova I: menzurálszisztéma, motetta | 214 |
| Ars nova II: izoritmia, natiléna | 216 |
| Ars nova III: miste, MACHAUT | 218 |
| Trecento I (1330-1350) | 220 |
| Trecento II (1350-1390) | 222 |
| A 14. sz. vége, ars subtilior | 224 |
| Hangszerek | 226 |
| Reneszánsz | |
| Általános ismertetés | 228 |
| Fauxbourdon, letét, paródia | 230 |
| Vokális műfajok,fehér menzurálnotáció | 232 |
| Anglia a 15. sz.-ban | 234 |
| Franko-flamand vokális zene | |
| I/1 (1420-1460): kezdetek, Burgundia | 236 |
| I/2 (1420-1460): DUFAY | 238 |
| II (1460-1490); III/1 (1490-1520): OBRECHT | 240 |
| III/2 (1490-1520): JOSQUIN | 242 |
| IV (1520-1560): WILLAERT, GOMBERT | 244 |
| V (1560-1600): LASSO | 246 |
| Római iskola, PALESTRINA | 248 |
| Velencei iskola | 250 |
| Világi vokális zene Itáliában és Franciaországban I | 252 |
| II | 254 |
| Német vokális zene | 256 |
| Vokális zene Spanyolországban és Angliában | 258 |
| Orgona, csembaló- és lantzene | |
| I: Németország, Itália | 260 |
| II: Franciaország, Spanyolország, Anglia | 262 |
| Vonósokra és hangszeregyüttesekre írt zene | 264 |
| Barokk | |
| Általános ismertetés | 266 |
| A zene felfogása | 268 |
| Zenei nyelv | 270 |
| Zenei struktúrák | 272 |
| Opera | |
| I/Itália: kezdetek | 274 |
| II/Itália: velencei operaiskola | 276 |
| III/Itália: Velence, Róma, Nápoly | 278 |
| IV/Itália: nápolyi operaiskola | 280 |
| V/Franciaország | 282 |
| VI/Anglia | 284 |
| VII/Németország stb. | 286 |
| Oratórium I | 288 |
| II | 290 |
| Katolikus egyházzene I | 292 |
| II | 294 |
| Evangélikus egyházzene I | 296 |
| II | 298 |
| Dal | 300 |
| Monteverdi | 302 |
| Schütz | 304 |
| Orgona és csembaló | |
| I/Itália, Hollandia, Franciaország | 306 |
| II/Németország 17.sz. | 308 |
| III/Németország 18. sz. | 310 |
| IV/Bach | 312 |
| Egyéb országokban 18. sz.; lantzene | 314 |
| Vonósok | |
| I/Hegedű | 316 |
| II/ Fúvósok | 318 |
| Zenekar | |
| I/Kezdetek és áttekintés | 320 |
| II/Műfajok; szvit, balett | 322 |
| III/Concerto grosso | 324 |
| IV/Szólóversenymű | 326 |
| Bach | 328 |
| Handel | 330 |
| Klasszika | |
| Általános ismertetés | 332 |
| A zene felfogása | 334 |
| Kompozíciós struktúrák | 336 |
| Opera I/Opera seria: Leo, Hasse, Jommelli | 338 |
| II/Opera buffa 1: Pergolesi, Paisiello | 340 |
| III/Opera buffa 2: Mozart | 342 |
| IV/Franciaország 1: Rousseau, Monsigny | 344 |
| V/Franciaország 2: Gluck, Grétry | 346 |
| VI/Németország 1: Mozart | 348 |
| VII/Németország 2: Mozart, Beethoven | 350 |
| Oratórium | 352 |
| Egyházi zene | |
| I | 354 |
| II | 356 |
| III | 358 |
| Dal | 360 |
| Zongora | |
| I/Gáláns stílus és Empfindsamkeit | 362 |
| II/Haydn és Mozart kora | 364 |
| III/Beethoven kora | 366 |
| IV/Beethoven | 368 |
| Kamarazene | |
| I/Hegedű, gordonka | 370 |
| II/Zongoratrio, zongoranégyes | 372 |
| III/Vonóstrió, vonósnégyes 1 | 374 |
| IV/Vonósnégyes 2, vonósötös | 376 |
| V/Fúvósok stb. | 378 |
| Zenekar | |
| I/Korai szimfóniák | 380 |
| II/Klasszikus szimfóniák: Haydn | 382 |
| III/Klasszikus szimfóniák: Mozart, Beethoven | 384 |
| IV/Beethoven szimfóniái | 386 |
| V/Nyitány, balett stb. | 388 |
| VI/Versenyművek 1: hegedű, zongora | 390 |
| VII/Versenyművek 2: fúvósok, több szólistára írt versenyművek; előadói gyakorlat | 392 |
| Haydn | 394 |
| Mozart | 396 |
| Beethoven | 398 |
| 19. század | |
| Általános ismertetés | 400 |
| A zene felfogása | 402 |
| Zenei nyelv | 404 |
| Opera | |
| I/Itália: az énekes-központú opera | 406 |
| II/Itália: verizmus | 408 |
| III/Itália: Verdi | 410 |
| IV/Franciaország: grand opéra, drame lyrique | 412 |
| V/Franciaország: opéra comique, operett | 414 |
| VI/Németország: romantikus opera, vígopera | 416 |
| VII/Németország: zenedráma, meseopera | 418 |
| VIII/Németország: Wagner | 420 |
| IX/Egyéb | 422 |
| Oratórium | 424 |
| Egyházi zene | |
| I | 426 |
| II | 428 |
| Dal | |
| I/Schubert és mások | 430 |
| II/Brahms és mások; kórusdal | 432 |
| Schubert | 434 |
| Zongora | |
| I/Korai romantika | 436 |
| II/Érett romantika | 438 |
| III/Kései romantika | 440 |
| Chopin | 442 |
| Schumann | 444 |
| Liszt | 446 |
| Kamarazene | |
| I/Szóló vonóshangszer | 448 |
| II/Zongoratrió, zongoranégyes | 450 |
| III/Vonósnégyes, vonósötös | 452 |
| IV/Fúvósok | 454 |
| Zenekar | |
| I/Szimfónia 1: korai és érett romantika | 456 |
| II/Szimfónia 2: kései romantika | 458 |
| III/Szimfónia 3: Franciaország, Kelet-Európa | 460 |
| IV/Programszimfónia, szimfonikus költemény 1 | 462 |
| V/Szimfonikus költemény | 464 |
| VI/Nyitány, szvit, balett | 466 |
| VII/Zongoraverseny 1: Chopin, Schumann | 468 |
| VIII/Zongoraverseny 2: Liszt, Brahms | 470 |
| IX/Hegedűverseny, stb. | 472 |
| Brahms | 474 |
| Századforduló | |
| I/Mahler, Reger | 476 |
| II/Strauss, Busoni | 478 |
| III/Impresszionizmus 1: Debussy, Ravel | 480 |
| IV/Impresszionizmus 2: Ravel, Rahmanyinov és mások | 482 |
| 20. század | |
| Általános ismertetés | 484 |
| A zene felfogása | 486 |
| Zenei formálás | 488 |
| Schönberg | 490 |
| Berg, Webern | 492 |
| Bartók | 494 |
| Stravinsky | 496 |
| Neoklasszicizmus | |
| I: Franciaország, Oroszország | 498 |
| II: Oroszország stb., Németország | 500 |
| III: Németország, USA | 502 |
| Könnyűzene | |
| I/Jazz 1: New Orleanstól Chicagóig | 504 |
| II/Jazz 2: a swingtől az electricig | 506 |
| III/Zenekar, filmzene, sláger | 508 |
| IV/Médiumok, musical, rock | 510 |
| Zene 1950 után | |
| I: dodekafónia, modális kompozíció | 512 |
| II: Musique concréte, véletlen, kollázs | 514 |
| III: hangzáskompozíció, nyelv | 516 |
| IV: szeriális zene, aleatorika | 518 |
| V: elektronikus zene, tér, idő | 520 |
| VI: opera, zenés színház | 522 |
| VII: posztszeriális zene, minimal music. Újabb irányzatok | 524 |
| Név- és tárgymutató | 526 |