kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 902 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-18-2272-9 |
| Megjegyzés: | Kottákkal. |
| I. kötet | |
| Előszó | 3 |
| Zenei alapismeretek - népdalelemzés | |
| Zenei hang | 13 |
| A hangmagasság | 13 |
| Gyermekeink dallamvilága a zenei fejlődés tükrében | 16 |
| Dallamok ütempárokból | 16 |
| A bichord hangkészlet | 16 |
| A dallamsor | 24 |
| A mi-tetrachord | 24 |
| Összetartozó dallamsorok | 36 |
| A zene elemei | 42 |
| A ritmus | 42 |
| A dallam | 47 |
| A forma | 76 |
| A magyar nép dallamvilága | 82 |
| A népdalelemzés célja | 82 |
| Népdalaink ritmusa | 88 |
| Szótagszám, metrika | 88 |
| Népdalaink dallama | 105 |
| A dallamszerkezet | 105 |
| Népdalaink formája | 149 |
| Kötetlen formák | 149 |
| Népdalaink stílusrétegei | 167 |
| A régi stílus | 167 |
| Népies műdalaink | 192 |
| Népdalstílus, műdalstílus | 192 |
| A zenei alapfogalmak összefoglalása | 216 |
| A ritmus jelzése | 216 |
| Hangjegyértékek | 2106 |
| A pentatónia | 221 |
| Az ötfokú hangrendszer | 221 |
| Hatfokú rendszerek | 228 |
| Hangsorok pien-hangokkal | 228 |
| A diatónia | 231 |
| A hétfokú hangrendszer | 231 |
| A dúr és moll hangnemek rendszere | 239 |
| A dúr és moll tonalitás kialakulása | 239 |
| A tizenkétfokú hangrendszer | 244 |
| A módosított hangok | 244 |
| A hangközök rendszere | 248 |
| Elméleti jellegű hangközök | 253 |
| Az akkordok | 257 |
| A hármashangzatok | 257 |
| A klasszikus vokálpolifónia, a XVI. század kórusművészete | |
| Az európai többszólamú műzene kialakulása | 263 |
| A heterofóniától a klasszikus vokálpolifóniáig | 263 |
| Kétszólamúság | 286 |
| Palestrina "Patrem omnipotentem" kezdeztű kétszólamú idézetének elemzése | 286 |
| A palestrina-stílus dallamvilága | 294 |
| Két szólam mozgásirányai | 302 |
| Bevezetés az ellenponttanba | 307 |
| A kétszólamú kadenciák | 334 |
| Az imitáció | 361 |
| Lassus: "A hajnal szárnyas hírnöke" bicínium elemzése | 398 |
| Háromszólamúság | 403 |
| Marenzio "Édes szép szemek" kezdetű háromszólamú madrigáljának elemzése | 403 |
| A madrigál formai felépítése | 403 |
| A palestrina-stílus akkordkészlete | 410 |
| Konszonáns összhangzások a háromszólamúságban | 410 |
| Háromszólamú kadenciák | 420 |
| A harmadik szólam a kétszólamú kadencia alatt | 420 |
| Imitáció háromszólamúságban | 442 |
| Népies akkordfűzés a XVI. század többszólamú művészetében | |
| Palestrina "Tremens factus sum ego" c. háromszólamú motettájának elemzése | 456 |
| Négyszólamúság | 458 |
| Lassus "Hogyha a férjem hazajő" kezdetű chansonjának elemzése | 458 |
| A chanson formai felépítésének vázlata | 458 |
| Alapállású hármashangzatok összefűzése négy szólamban | 474 |
| Az alapállású hármashangzatok szólambeosztása | 474 |
| Alapállású hármashangzatok szólamvezetési szabályai | 478 |
| A négy szólam mozgása kvintfordulatokban | 478 |
| A szextakkordok és az alapállású hármasok összefűzése négy szólamban | 497 |
| A konszonáns szextakkordok | 497 |
| Kadenciák négy szólamban | 502 |
| A zárófordulat autentikus fő lépés | 502 |
| Moduláció a palestrina-stílusban | 524 |
| A négyszólamú imitáció | 529 |
| Önálló elemzések | 534 |
| Függelék | 539 |
| Személyi lexikon | 541 |
| Forrásmunkák | 545 |
| II. kötet | |
| Előszó | 3 |
| A barokk zene | |
| A drámai szólóének. A számozott basszus | 7 |
| Alaphelyzetű hármashangzatok fűzése | 8 |
| Háromtagúság. Főhármashangzatok | 20 |
| Fő- és mellékhármashangzatok | 26 |
| Etűdszerűség. Motívum, frázis, sorszerkezet. Terckésleltetés | 33 |
| Realisztikus hangszerelés. Hangnemi kitérés. | 41 |
| Téma, passacaqglia, chaconne, periódus, ritornell. Szeptimakkordok és fordításaik. Főhármasok szextfordításainak fűzése | 48 |
| Az akkordok kadenciális sora | 57 |
| A Korál mint cantus firmus | 60 |
| Diatonikus és kromatikus moduláció | 60 |
| Kobrált cantus firmus | 63 |
| Melodikus figuráció | 68 |
| A fúgaforma | 74 |
| Keresztállás. Zárlati és orgonapontos kvartszextakkord | 81 |
| A funkciók | 87 |
| Funkcionális elemzés | 87 |
| A hangszeres dallamosság | 97 |
| Kis kéttagú forma. Alapállású szeptimakkordok fűzése | 97 |
| A barokk rondóforma | 101 |
| Kettős ellenpont. Szeptimakkord sorozat fűzése | 106 |
| A variálás módjai. Háromtagúság. Nónakkord. Szeptimakkord-fordítások fűzése | 111 |
| Kétszólamú invenció | 119 |
| Háromszólamú invenció | 123 |
| Zárlatok | 128 |
| Átmeneti formák a motetta és a fúga közörtt | 132 |
| A fugátó | 149 |
| A barokk szonátaforma | 156 |
| Ritornell, divertimento. Ritmikus és harmonikus figuráció, harmóniai kivonat | 159 |
| Concerto grosso - Larghetto | 165 |
| Békehimnusz | 170 |
| A szvit mint ciklikus forma. Programszvit | 174 |
| A barokk zene összefoglaló jellemzése | 192 |
| Hangkészlet, hangnem | 192 |
| Hangszerismertetés | |
| A hangszerek felosztása | 223 |
| Húros hangszerek | 227 |
| Fúvós hangszerek | 259 |
| Ütőhangszerek | 303 |
| Elektromos hangszerek (Elektrofonok) | 325 |
| Függelék | |
| A zenekar története | 327 |
| Zenekarfajták | 338 |
| A szimfonikus zenekar hangszereinek hatnyelvű szótára | 342 |
| Irodalom | 345 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.