1.037.154

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai irodalmi nevelés módszertana

Óvónőképző Intézetek/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-644.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A művészet és a mesterség titkát szeretnénk tanítványainknak felfedni. Az átváltozásnak azt a rejtett folyamatát, amelyben a kisgyermek megérzi az irodalom varázsos szépségét, hatalmát.
A mesék,... Tovább

Előszó

A művészet és a mesterség titkát szeretnénk tanítványainknak felfedni. Az átváltozásnak azt a rejtett folyamatát, amelyben a kisgyermek megérzi az irodalom varázsos szépségét, hatalmát.
A mesék, versek elbűvölően változatos, izgalmas és gazdag világát ismerve, az a meggyőződésünk alakult ki, hogy a művészet, a szépirodalom légkörét lehet úgy érzékeltetni, hogy a kisgyermek is könnyen megközelítheti, befogadhatja, sőt gyermekfejjel az irodalom, a könyv megszállottja is lehet.
Mindehhez meg kell tanulni az irodalmi nevelés mesterségének és művészetének számtalan változatát. Írásunk gyűjteménye mindazoknak az elveknek, módszereknek, elgondolásoknak, amelyek lehetővé teszik a gyermekirodalom szépségeinek feltárását, és felfedtük azokat a mesterségbeli titkokat, amelyekkel a kisgyermeknek és önmagunknak is gyönyörűséget szerezhetünk. Gondolataink a megértés és a megértetés szándékával fogalmazódtak, a nyitottság és a tágasság igényével. Jó hagyományainkat s legújabb módszereinket, a mérlegelés és a tapasztalat alapján rendszereztük.
A kötetlen irodalmi foglalkozások új formát jelentenek óvodai nevelésünkben. A tapasztalatok rendszerré szerkesztésénél vállalatuk az esetleges ismétléseket is, mert úgy éreztük, hogy ami még nem megszokott, több magyarázatra, példára szorul.
Valljuk, hogy az igazi irodalom időtlen. Népmeséink és mai gyermeklíránk egyaránt bizonyítja. Élvezetéhez, átéléséhez csak annyit kell tudnunk, amennyit elmond. Szeretnénk ha tanítványaink erre rátalálva, örülnitudó és boldogságot visszhangzó óvodásainkkal építenék a mesék tündértornyát.
Ha útmutatásunk nyomán, a meghitt légkör, az élőbeszéd melege megeleveníti a gyermekirodalom világát, s a mesélő, verset mondó óvónőt, a szeretet, vágy, kíváncsiság és hála kíséri - az olvasóvá válás biztos jelzéseiként -, akkor sikerült a szakma míves titkait megtanítani.
Vissza

Tartalom

Bauer Gabriella: Bevezetés5
A gyermek kapcsolata az irodalommal6
Bauer Gabriella: Az óvodai irodalmi nevelés célja és feladatai7
Giczy Jánosné: Az óvodai irodalmi nevelés feltételei13
Zilahi Józsefné: Az óvodai irodalmi nevelés általános követelményei25
Zilahi Józsefné: Az óvodai irodalmi foglalkozások sajátos nevelésmódszertani kérdései 29
Zilahi Józsefné: A műelemzés sajátosságai és módszere az óvónő munkájában34
Zilahi Józsefné: A tervszerűség biztosításának feltételei40
Zilahi Józsefné: A kötetlenség kialakításának feltételei43
Zilahi Józsefné: A kötetlen irodalmi foglalkozások kezdeményezésének módja és vezetése48
Giczy Jánosné: A mese54
Bauer Gabriella: Az elbeszélés74
Zilahi Józsefné: A vers77
Giczy Jánosné: Az ünnepélyek irodalmi anyagának összeállítása és szervezése89
Giczy Jánosné: Az irodalmi nevelés lehetőségei az irodalmi foglalkozásokon kívül93
Bauer Gabriella: A család irányítása a gyermek irodalmi nevelésében96
Bauer Gabriella: Ajánlott irodalom az irodalmi foglalkozásokhoz99
Irodalom105
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv