A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A műszaki felsőoktatás pedagógiája

Szerző

Kiadó: Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 290 oldal
Sorozatcím: Felsőoktatási pedagógiai tanulmányok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Köztudomású, hogy az oktatók pedagógiai felkészültsége mekkora szerepet játszik az egyetemek és főiskolák oktatási és nevelési folyamatának helyes irányitásából. Napjainkban az egyetemi oktatás... Tovább

Előszó

Köztudomású, hogy az oktatók pedagógiai felkészültsége mekkora szerepet játszik az egyetemek és főiskolák oktatási és nevelési folyamatának helyes irányitásából. Napjainkban az egyetemi oktatás tömeges méretei és tervszerűsége megkövetelik a képzési és nevelési folyamatok szervezésének és irányításának ésszerű módszereit, hogy mind mennyiségi, mind pedig minőségi szempontból biztosítani lehessen a képzés megfelelő hatékonyságát és időben való befejezését. Ez viszont minden egyetemi és főiskolai oktatótól azt követeli, hogy állandóéin tökéletesítse elméletileg jól megalapozott gyakorlati pedagógiai tevékenységének módszereit. A műszaki egyetemek és főiskolák oktatói ezer a téren különösen hátrányos helyzetben vannak, mivel a műszaki tanulmányok tantervében nem szerepelnek pedagógiai tárgyak, és igy nem is adhatnak semmiféle elméleti alapot a pedagógiai munkához. A műszaki egyetemek oktatóinak többsége pedig éppen ilyen jellegű főiskolákról és egyetemekről került ki. A fiatal oktatóknak szakmai gyakorlatuk első éveiben önképzés útján kell pótolniuk e hiányokat. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
I. A MAI EGYETEMEK ÉS FŐISKOLÁK OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI CÉLJAI ÉS FELADATAI 7
II. A MŰSZAKI EGYETEMI ÉS FŐISKOLAI TANULMÁNYOK 15
III. AZ OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI FOLYAMAT ALKOTÓELEMEI AZ EGYETEMEKEN ÉS A FŐISKOLÁKON 23
IV. A FELSŐFOKÚ MŰSZAKI KÉPZÉS TANTERVEI 31
V. AZ EGYETEMI DIDAKTIKA ALAPJAI 39
1. A didaktikai alapelvek 41
2. A didaktikai módszerek és 'forrnak' 47
3. A didaktikai eszközök 51
4. A didaktikai módszer kiválasztása 56
5. A didaktikai folyamatok modernizálásának irányai 58
VI. AZ EGYETEMI ELŐADÁS 65
VII. GYAKORLATI FOGLALKOZÁSOK AZ EGYETEMEKEN ÉS A FŐISKOLÁKON 81
1. Az előadótermi gyakorlatok 84
2. A. laboratóriumi gyakorlatok 87
3. A tervezési gyakorlatok 91
4. A szemináriumok 96
5. A. konzultációk 99
VIII. AZ ISMERETEK ELLENŐRZÉSÉNEK ÉS A TANULMÁNYI ELŐMENETEL ÉRTÉKELÉSÉNEK MÓDSZEREI 105
1. A folyamatos ellenőrzés rendszere és az aláírás kritériumai 111
2. Tantárgyi vizsga az. egyetemeken és az értékelés kritériumai 119
IX. AZ EGYETEMI ÉS A TERMELÉSI GYAKORLATOK 139
X. A DIPLOMAMUNKA 147
XI. A DIDAKTIKAI FOLYAMAT MEGSZERVEZÉSE 153
XII. A TANULÓIFJÚSÁG AZ OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI FOLYAMATBAN 161
1. A személyiség fogalma és a személyiség fejlődését meghatározó tényezők 161
2. Az egyetemi hallgatók közösségének megismerése, mint az oktatási és nevelési folyamat helyes irányitásának nélkülözhetetlen eleme 169
3. A hallgató ésszerű önálló munkájának feltételei 183
XIII. AZ EGYETEM ÉS-FŐISKOLA NEVELŐ FUNKCIÓI 189
1. A nevelő tevékenység formái az egyetemeken és a főiskolákon 195
2. Az L évfolyammal végzett munka 201
3. Az évfolyamfelelős és a csoportfelelős szerepe és feladatai 212
XIV. AZ OKTATÓK 221
A KÉPZÉS PEDAGÓGIAI HATÉKONYSÁGA 233
XV. AZ EGYETEMRE JELENTKEZŐK KIVÁLOGATÁSÁNAK RENDSZERE 247
XVI. AZ OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI FOLYAMAT FOGYATÉKOSSÁGAINAK NÉHÁNY OKA- GONDOLATOK A KUTATÁSOK ALAPJÁN 259
IRODALOM 273

Zofia Kietlinska

Zofia Kietlinska műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zofia Kietlinska könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv