1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolaelméletek és iskolai élet

Szerző

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9228-18-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolának régóta vannak elméletei, nemcsak kitüntetett helyén, a neveléstudományban, hanem számos más ember- és társadalom-tudományban is, de a különféle nézőpontokat egyesítő és az iskolára... Tovább

Előszó

Az iskolának régóta vannak elméletei, nemcsak kitüntetett helyén, a neveléstudományban, hanem számos más ember- és társadalom-tudományban is, de a különféle nézőpontokat egyesítő és az iskolára mint egészre koncentráló viszonylag önálló iskolaelmélet csak az utóbbi évtizedekben alakult ki, vált sajátos vizsgálati területté, és kapott teret a pedagógusképzésben, továbbképzésben és önképzésben. Könyvünk nem iskolatörténet, s nem is az iskoláról való gondolkodás vagy az iskolakutatások kronológiailag vagy irányzatok szerint rendezett 20. századi története. Azokat a nézeteket igyekszik áttekinteni, melyek a legnagyobb érdemleges hatást tették az iskoláról való mai - sokfelé szabdalt, de bizonyos tendenciákat határozottan kirajzoló - felfogásunkra. Az iskola egyrészt a nevelés-képzés intézménye, mint ilyen formális szervezetekből áll, mely sajátos „alrendszerét" alkotja a társadalomnak, az államnak, másrészt az életnek egy meghatározó szakaszában életszíntér is, a mindennapi élet jelentős terepe, melynek különös világa van. Az iskoláról szóló elméletek mindeddig sokkal inkább az előbbit elemezték (rendszerint a befolyásolás szándékával, de legalábbis azért, hogy hitet tegyenek bizonyosfajta iskolák mellett, és elítéljenek másokat) - a pezsgő és mindig sajátos, nehezen „teoretizálható" iskolai élet bemutatását és „értelmének" keresését jószerivel ráhagyták a szépirodalomra és a filmekre. Igaz, a neveléstörténészek egy része nemcsak a pedagógiai eszmék alakulását írta le, hanem a nevelőintézmények mindennapos életét is, többnyire azonban az eszmetörténet illusztrációjaként vagy éppen színesítőjeként. Vissza

Tartalom

Előszó 6
Iskolafogalmak 8
Az iskolázás mint életszakasz és biográfiai fejezet 11
Az iskolaelmélet mint külön teoréma 18
Néhány reprezentatív iskolaelméleti elgondolás 25
Az iskola a pedagógiai reflexiókban 38
Iskolatipológiák 45
Iskolabírálatok - működési zavarok vagy válság? 58
A minőség megváltozott gazdasági és iskolaelméleti felfogása.
Iskolacélok 69
Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat 90
Iskolavizsgálatok 98
Mérsékelt és radikális reformpedagógiai iskolakritika 101
A radikális iskolakritika hullámai 119
Az iskolai szervezet főszereplői 129
Iskolaátvilágítás és elemzés 138
Klímavizsgáló eszközök 144
Szervezet- vagy közösségfejlesztés? 157
Az iskola mint kicsinyített társadalom 164
Iskolai munka, munkaiskola 167
Otthonosság, családiasság az iskolában 175
Érzelmi kultúra és iskolai nevelés 193
Kötött idő és szabadidő. A tanulók két kultúrája 200
Az iskola implicit tanításai 204
Iskolák és értékek 209
Civilizációs forradalom - az iskola megújulása 215
Hová vezet az információs szupersztráda? 220
Utópiák és prognózisok 231
önállóan megjelent magyar nyelvű művek az iskolaelmélet
fő témaköreihez (1960-1999) 241
Ábrák és táblázatok jegyzéke 255

Zrinszky László

Zrinszky László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zrinszky László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolaelméletek és iskolai élet Iskolaelméletek és iskolai élet
Állapot:
2.640 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba
konyv