kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Agykontroll Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 287 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 22 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-7959-40-8 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| A Zseninek születtünk!-ben szereplő játékok és gyakorlatok | 9 |
| Köszönetnyilvánítás | 11 |
| Előszó: Michael Alexander, a Guggenheim Általános Iskola igazgatója | 13 |
| A Zseninek születtünk! elmetérképe | 16 |
| Bevezetés | 17 |
| Hogyan használjuk ezt a könyvet? | |
| Az integratív tanulás igérete | |
| Sok mindent tudunk arról, hogyan tanulunk, és hogyan lennénk képesek tanulni. Ez az ismeretanyag lehetővé teszi, hogy jobban megfeleljünk ennek a sürgető igénynek, mint ahogy ezt jelenleg iskoláink teszik | |
| A gyermeki elme végtelen lehetőségei | 21 |
| Gyermeked jóval nagyobb képességgel rendelkezik, mint amit jelenlegi oktatási rendszerünk ki tud belőle hozni. Ideje, hogy segíts rajta! | |
| Ahogy a természet rendje szerint tanulunk | 35 |
| És ahogy eltérnek ettől a hagyományos tanítási módszerek | |
| A tanulás építőkockái | 55 |
| A tanulási folyamat három összetevője: bevitel, szintézis és válasz. Mi módon gyorsítja fel és teszi élvezetesebbé a tanulást Georgij Lozanov innovatív módszere? | |
| Az integratív tanulás eredete és fejlődése | 68 |
| Hogyan fejlesztették ki az integratív tanulást Lozanov és követői, valamint saját tapasztalataim ezek szélesebb körű alkalmazásával | |
| Igazítsuk a tanulást az agyhoz! | 84 |
| A modern agykutatás egyre jobban megismeri a tanulás folyamatát, és annak akadályait is | |
| Integratív tanulás az iskolában | 97 |
| Közvetlen bepillantás egy általános iskolába, ahol az integratív tanulás hatására megváltozik a tanulók és a tanárok élete | |
| Felkészülés az integratív tanulásra | |
| Hogyan alakítsunk ki olyan környezetet, amelyben a tanulók tudása és a tanulás hatékonysága egyarát gyarapodik? Ehhez a szülőknek, a tanároknak és minden felnőttnek meg kell egy kicsit változni. A gyermekek ebben remekül tudnak segíteni és a haszon azonnal jelentkezik | |
| Hogyan találunk boldogságot a puritán munkaerkölcsben? | 109 |
| Sokan hiszünk a munkában - saját magáért. Ez az elv kétségbevonható, ha a tanulásra is alkalmazzák. A tanulás annál hatásosabb, minél élvezetesebb | |
| Határok között dolgozni | 118 |
| A gyerekeknek szükségük van rendszerre, és meg kell tanítani nekik az alapokat. Akkor tanulnak a legjobban, ha segítik őket, hogy saját maguk fedezzék fel ezek mélyén az alapelveket | |
| Alakítsd úgy az életedet, ahogy szeretnéd! | 130 |
| Meghatározó viselkedésmintákat tanulunk és tanítunk, anélkül, hogy tudnánk róla. Ha felismerjük és befolyásoljuk ezeket a tudatunk mélyén rejtőző gondolatokat, elménket sokkal céltudatosabban és pozitívabban használhatjuk | |
| Az érzelmekkel való bánás megtanulása | 137 |
| Ahogy az érzelmeinkkel bánunk, ahogy felismerjük és kifejezzük azokat, úgy bánunk általában minden mással is. A negatív érzelmek elnyomhatják a gondolkodást és blokkolhatják a tanulást. A következőkben néhány tanácsot adunk, hogyan lehet érzelmeinket - visszahúzó hatás helyett - pozitív erővé változtatni | |
| Az együttműködés örömei | 145 |
| Másokkal közösségben együtt dolgozni: jobb családot, jobb osztályt, jobb világot jelent - és több sikeres embert | |
| Szerelemben a tanulással | |
| Olyan feladatok gyűjteménye, amely sok embert segített már hozzá, hogy felfedezze intelligenciája mély tartalékait, amiről legtöbben nem is tudjuk, hogy létezik. Ezek arra ösztönözhetnek gyermekeiddel együtt, hogy közösen kutassátok föl a bennetek élő zsenit | |
| Sohasem hallgatták meg egy szavamat se | 157 |
| A legtöbb embert sosem hallgatták meg rendesen. Aki megteszi, megtanul jobban gondolkodni | |
| Örülök, hogy megszülettél, mert... | 163 |
| Amikor jókat hallunk magunkról, okosabbak leszünk. Amikor mi mondunk másokról jókat, attól is okosabbak leszünk | |
| A jegyzetekkel ellátott Muffet kis kisasszony | 170 |
| A legcsodálatosabb kincset az emberek fejében rejtették el. Ha megtanulunk kapcsolatokat teremteni és a dolgok mélyére látni, kiáshatjuk ezt a kincset | |
| Alapkoncepciók, amelyek strukturálják gondolkodásunkat | 188 |
| Olyan alapfogalmak, mint sorrend és egyensúly, erőteljesen befolyásolják gondolkodásmódunkat. Ezek és az ehhez hasonló alapkoncepciók - testi tevékenységek útján - még kisgyerekek számára is megtapasztalhatók és megérthetők | |
| Ez valóban te vagy? | 196 |
| Egész eddigi életedet arra vesztegetted el, hogy mások programját valósítsd meg. Mért nem valósítod meg a sajátodat? | |
| A memória és a kreativitás virágoskertje | 202 |
| Megtanulunk megbízni saját kreativitásunkban és megtanuljuk felszabadítani a lépzelőerőnket, hogy azok megtalálják a maguk útját a gondolatok kifejezésében és a problémák megoldásában | |
| Költőnek lenni | 217 |
| A ihlet kútjára találni zenével és relaxációval: nem csak javítja az íráskészséget, de szórakoztat is | |
| Csak a tehetetlenek nem kérnek segítséget | 222 |
| A sikeres embereknek tehetségük van ahhoz, hogy a megfelelő időben segítséget kérjenek. Ám van olyan segítség, ami valójában káros, van olyan, ami megalázó és olyan is van, ami nyűg | |
| A legmélyebb bensődben talált jelentés | 229 |
| Fontos, hogy érzelmeinkkel kapcsolatban őszinték legyünk. Az érzelmek kifejezésének gyakorlása szórakoztató, és a család harmóniájához is hozzájárul | |
| Most én jövök, de hogy csináljam? | 237 |
| A család vagy a csoport, minden tagja megérdemli, hogy meghallgassák. A figyelmes meghallgatás jelzi, hogy mindenki véleménye számít. Íme néhány hasznos alapszabály | |
| Intellektuális bűvészmutatvány | 243 |
| Mindannyian újítók lehetünk. A feltalálói játék segít, hogy az ismert dolgokat más szemmel nézzük | |
| Nem csak egy megoldás helyes | 249 |
| Meglepő, hogy milyen sok jó választ adsz, ha nem rettegsz az esetleges rossz válaszod miatt! | |
| A vizuális gondolkodással azonnal bekapcsolható memória | 255 |
| Hogyan használható az elmetérkép, hogy gyorsan és könnyen elsajátíthassunk nagyobb mennyiségű tananyagot? | |
| Függelék | 265 |
| Remény az agykárosodást szenvedett gyermekek számára | |
| Egy édesanya tapasztalata, amit agykárosodást szenvedett gyermekének felnevelése során szerzett, küzdelme, hogy normális életet tudjon élni, mindannyiunk számára tanulsággal szolgálhat | |
| Függelék | 278 |
| Az integratív tanulás alapelvei | |
| A kulcsfogalmak összefoglalása, főként tanárok számára |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.