A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A kézilabdázás oktatása kisiskoláskorban

Módszertani kézikönyv a 6-10 éves gyerekek képzéséhez

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-08-1704-2
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal és néhány fekete-fehér fotóval.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Képzeljük csak el hogy egyszerűen azért járnak edzésre a gyerekek, mert élvezik, amit csinálnak, mert ez jó érzéssel tölti el őket. Ha viszont a gyerekben az tudatosul hogy valamit kötelezően végre kell hajtania, az első adandó alkalommal amikor lehetőséget lát valami érdekesebb, játékosabb elfoglaltságra szert tenni, eltávolodik. Nos, én is nagyon jól tudom, hogy itt egy paradoxont kell áthidalni, ami nagyon megnehezíti az általam sugallt szemléletváltást. A játékon belül mindig van győztes és vesztes. Hogyan lehet mindkét elvárásnak eleget tenni? Egyszerre legyek jó pedagógus és jó szakember is? Egy időben legyek képes nevelőmunkát ellátni, ugyanakkor terelgessem a kiugró tehetségeket a versenysport irányába?
Hiszen kézilabdázni csak csapatban lehet, ráadásul egy másik csapattal szemben.

Tartalom

A sors akarta így? Egy történet kezdete 7
Ajánlás 11
Az edző/tanár személyisége 15
Az oktatás makrociklusai 21
A kézilabdaképzés az általános iskola testnevelés-tanmenetében 26
Az életkornak megfelelő képzés (részlet Dubecz József egyetemi jegyzetéből) 32
Módszertani javaslat az oktatáshoz 37
Az előkészítő mozgások kezdetének életkori csoportja (6-7 évesek) 40
A szivacs-kézilabdázás előnye és hátránya 40
Az általános iskola 1. osztálya 42
A koordinációs képességek összehangolásának életkori csoportja
(7-8 évesek) 46
Fejlődés-lélektani ismeretek 57
Az általános iskola 2. osztálya 60
Az összetett és a ciklikus mozgások tanulásának életkori csoportja (8-9 évesek) 86
Az általános iskola 3. osztálya 86
A játékra való alkalmasság és az általános játékkészség fejlesztésének életkori csoportja (9-10 évesek) 119
Az általános iskola 4. osztálya 119
A zene hatása az oktatómunkára 142
Üzenet 154
Magamról 156

Edzésmódszertan
I. Rendgyakorlatok 46
II. Egyensúlyhelyzet, térérzékelés 48
III. A labda fogása és elkapása 51
IV. Dinamikus láberősítés: fel-, leugrás egy-két lábbal, bosu segítségével 53
V. Kondicionális képességek fejlesztésének lehetősége 59
VI. A labda megfogása, elkapása - szemből és oldalról érkező labdával 64
VII. A labda leütése járás, majd futása közben 65
VIII. A hajítómozdulat alkalmazása játékok során (edzés) 73
IX. Hogyan érthetjük el, hogy a gyerek a legmagasabb ponton engedje el a labdát a kapura lövés során? 75
X. Védekezési alaphelyzet megtanulása 79
XI. A labdavezetés közbeni figyelem megosztottsága 87
XII. Labdaátadási feladatok párban, egy, illetve két labdával (Edzésgyakorlatok) 91
XIII. Rávezető gyakorlatok az eséssel vagy gurulással történő kapura lövéshez 94
XIV. Az egyszerű indulócsel előkészítése 99
XV. Kapura lövés oktatása (gyakorlatok) 103
XVI. Segítségnyújtás a tanuláshoz 110
XVII. Rávezető gyakorlatok a támadó és a védő közötti kapcsolat elsajátításához 114
XVIII. Az egy csapatban való gondolkodás elsajátítása küzdőgyakorlatok formájában 120
XIX. Az oldalról vagy hátulról érkező labda elfogása mozgás közben 124
XX. Keresztmozgásból történő kapura lövés 130

Zsiga Gyula

Zsiga Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsiga Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv