A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A tanulás tervezése és irányítása a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési programban

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím: Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-0398-8
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83138.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés programja tizenhárom éves kutatómunka eredményeképp született meg. Alternatív tantervvé a művelődési miniszter 122/1984. (Műv. K. 16.) MM számú utasítása... Tovább

Előszó

A nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés programja tizenhárom éves kutatómunka eredményeképp született meg. Alternatív tantervvé a művelődési miniszter 122/1984. (Műv. K. 16.) MM számú utasítása nyilvánította. Bevezetéséről a 207/1984. (Műv. K. 16.) számú útmutató rendelkezik.
A nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési kísérletet 1971-ben indítottuk Kaposvárott, a gyakorló iskolában. Indulása óta tantervmódosító kísérletként tartották számon. Tananyagának kidolgozása során szakítottunk a korábbi évtizedek tantervi minimalizmusával. Törekvésünk hátterében az az életkor-pszichológiai fölfogás állt, amely nyíltan megfogalmazta, majd kísérletileg is igazolta, hogy a kisiskolások értelmi és kreatív teljesítőképessége jóval nagyobb a feltételezettnél. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés programcsomagja5
A tanterv7
A tanterv célrendszere7
A tananyagrendszer16
A követelményrendszer87
A tanítási progam88
Tanítás a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési programban89
A tanulásirányítás szakaszai90
Motiválás90
Tanulásszervezés, differenciálás92
Döntés94
Feladatadás98
Ellenőrzés99
Értékelés100
A tanítás munkaszakaszai100
Tervezés101
Óravezetés104
Óraelemzés110
A tanító a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési programban112
A tanító gyermekekkel szembeni beállítódása117
A tanító nevelési stílusa119
A tanító tudása121
Függelék123
Tanulásirányítási eljárások (1. osztály)123
Szóképek elemzése125
Gyorsolvasási gyakorlatok végzése129
Ismeretterjesztő szövegek olvasása131
Címszavak megkeresése a gyermeklexikonban134
Az írásmozgás fejlesztése137
Betűelemek vázolása144
Helyesírási hibák javítása148
Hangsúlygyakorlatok végeztetése olvasással151
Elbeszélő szöveg alkotása élmény alapján kiscsoportos kommunikációban154
Leíró szöveg alkotása állatokról csoportkommunikációban158
Óramodellek (1. osztály)161
Új tananyagot bevezető olvasás, önművelés jellegű óra frontális osztálymunkában161
Olvasás, önművelés jellegű gyakorló óra frontális osztálymunkában162
Olvasás, önművelés jellegű gyakorló óra differenciált osztálymunkában163
Új tananyagot bevezető olvasás, önművelés jellegű óra differenciált osztálymunkában165
Új tananyagot bevezető írás, helyesírás jellegű óra frontális osztálymunkában167
Írás, helyesírás jellegű gyakorló óra frontális osztálymunkában168
Új tananyagot bevezető írás, helyesírás jellegű óra differenciált osztálymunkában169
Írás, helyesírás jellegű gyakorló óra differenciált osztálymunkában170
Új tananyagot bevezető beszédművelés jellegű óra frontális osztálymunkában172
Beszédművelés jellegű gyakorló óra differenciált osztálymunkában172
Beszédművelés jellegű gyakorló óra frontális osztálymunkában173
Új tananyagot bevezető beszédművelés jellegű óra differenciált osztálymunkában174
Új tananyagot bevezető irodalom jellegű óra frontális osztálymunkában177
Irodalom jellegű gyakorló óra frontális osztálymunkában 178
Új tananyagot bevezető irodalom jellegű óra differenciált osztálymunkában179
Irodalom jellegű gyakorló óra differenciált osztálymunkában181
Egy tanítási óra vázlata és a megtartott óra elemzése (1. osztály)183
Olvasás, önművelés jellegű gyakorló óra vázlata183
Az olvasás, önművelés jellegű gyakorló óra elemzése185
Esetleírások (2. osztály)188
Időterv-részlet (2. osztály)191
Nyelvhasználati tevékenységek indítási és fontossági rendje194

Zsolnai József

Zsolnai József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsolnai József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv