1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kritika és koncepció

A magyarországi pedagógusképzés és -továbbképzés megújításához/JPTE Tanárképző Intézet

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Janus Pannonius Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 89 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-641-528-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Koncepciónk hosszabb időtávban gondolkodik, mint ahogyan az napjaink Magyarországán szokásos. Mi valódi, radikális változást sürgetünk, természetszerűen figyelembe véve a megvalósíthatóság, a kivitelezhetőség szempontjait is, egyszersmind túllépve a pedagógusképzés és - továbbképzés szűklátókörűségén, a problematika szakszerűtlen, "vélekedés-szerű" elintézésén. Mégpedig azáltal, hogy a pedagógusképzés és- továbbképzés ügyét a magyarországi képzési ágakkal összefüggésben szemléljük, s a hazai tradíciókra éppúgy ügyelünk, mint a nyugati innovációs piac kínálatára, illetve az Európához való csatlakozás kihívásaira. Hangsúlyozzuk: koncepciónk egy 2020-ig terjedő jövőképet posztulál.

Tartalom

Előszó5
Kritika7
A pedagógus szakma kritikája külföldön és Magyarországon7
A pedagógusképzés külföldi kritikája a hazai képzésre vetítve10
A pedagógusképzés és -továbbképzés megújítása érdekében az utóbbi évtizedekben született jelentősebb hazai erőfeszítések és kísérletek értékelése13
Koncepció15
A pedagóguskézés munkaerőpiaci helyzete és várható alakulása mint értelmezési keret15
Túlképzési kínálat, összefüggésben a pedagógus munkanélküliségel15
A pedagógus szakok és szakmák iránti kereslet, valamint a szakma várható jövője17
A koncepció törvényi hátteréről, a képesítési követelményekről, a pedagógus szakma helyzetének "munka- és foglalkozástani" rendezetlenségéről26
A koncepció tematikus és részletes kifejetése, tekintettel a pedagógusképsé és -továbbképzés tényleges és lehetséges ágaira29
Az akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzés lehetősége a pedagógusképzésben29
Az alapképzés problémái a pedagógusképzésben30
Kiegészítő képzés és a pedagógus szakma megújítása35
Szakirányú továbbképzés a pedagógusképzés keretei között, avagy a szakpedagógus-képés megkerülhetetlensége36
Doktori képzés a pedagógus szakma megújítása érdekében39
Pedagógusok átképzése40
Pedagógusok továbbképzése40
A pedagógusképzés és -továbbképzés racionalizálásának és színvonalemelésének elemi feltételei47
A pedagógusképzés és -továbbkézés fejlesztésének szervezeti feltételei50
Összefoglalás (tézisek)52
Függelék53
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv