1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az aktivitás serkentő tényezői az oktatásban

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 276 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulói aktivitás követelménye nem új a pedagógusok előtt. A különböző oktatáselméleti tankönyvek és kézikönyvek részletesen kifejtik és határozottan kiemelik a tanulók aktív közreműködésének... Tovább

Előszó

A tanulói aktivitás követelménye nem új a pedagógusok előtt. A különböző oktatáselméleti tankönyvek és kézikönyvek részletesen kifejtik és határozottan kiemelik a tanulók aktív közreműködésének szükségességét az ismeretszerzési folyamatban.
A téma időszerűségét és fontosságát igazolja az V. Nevelésügyi Kongresszus témabizottsági jelentése is, amikor hangsúlyozza, hogy a tanulók tevékenységére, az oktató-nevelő munkában való aktív részvételre épülő iskolai élet kialakítása nevelésügyünk egyik fontos feladata. Ezért előtérbe kell állítani a tevékeny ismeretszerzést, a tanulói aktivitást, a készségek és képességek optimális fejlesztésének igényét.
"Arra kell törekednünk, hogy tanulóink valóban lényeges, megbízható tárgyi ismeretek alapján megtanuljanak gondolkodni, magukat kifejezni, ítélni, következtetni, kombinálni, tervezni, ismereteiket alkalmazni, önálló ismereteket szerezni és azokat kritikailag értékelni, vagyis megtanuljanak tanulni, ami a jövőben egyre inkább életforma és nem egyszerűen iskolai kötelesség lesz." Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Az aktivitással kapcsolatos általános kérdések10
Az aktivitás és a fejlődés10
Az aktivitás motiváló tényezői12
Az aktivitás fogalma17
Az aktivitás és az iskolai kutatómunka18
Az aktivitás serkentő tényezői33
A játékosság és az aktivitás33
A kísérlet ismertetése37
A kísérlet kiterjesztése44
A játékosság ellen felvethető vélemények47
A játékosság aktivizáló hatásának jelentősége49
A tanulókísérletek, a cselekedtetés és az aktivitás50
A kísérlet ismertetése51
A kísérlet részletezése53
A kísérlet kiterjesztése66
A mennyiségi - kvantitatív - összefüggések megállapítása71
A cselekedtetés, a tanulókísérletek ellen felvethető vélemények75
A tanulókísérletezés aktivizáló hatásának jelentősége78
A szemléletesség és az aktivitás87
A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatás segítő tényezői101
Az oktatófilm és az Iskolatelevízió felhasználási lehetőségei az oktatási folyamatban105
A szemléletesség aktivizáló hatásának jelentősége110
Az "életközelség" és az aktivitás111
Az életközelség aktivizáló hatásának jelentősége122
A tanulók kérdései és az aktivitás123
Az érzelmi motiváció és az aktivitás125
Az érzelmi motiváció aktivizáló hatásának jelentősége131
A tanulói aktivitás lehetőségei az új anyag elsajátításában135
A tanítási órák tervezése és az aktivitás136
Az előző ismeretek didaktikai szerepe, valamint a célkitűzés és az aktivitás142
Az előző ismeretek didaktikai szerepe és az aktivitás143
A célkitűzés és az aktivitás150
A konkrét tényekkel való megismertetés és az aktivitás155
A tanulói közreműködés módjai, lehetőségei156
Az elemzés és az aktivitás162
Az aktivitás lehetőségei az általánosításban169
Az aktivitás lehetőségei a gyakorlásban, az ellenőrzésben és az értékelésben179
Az aktivitás lehetőségei a gyakorlásban179
Az aktivitás lehetőségei az ellenőrzésben és az értékelésben202
A programozott oktatás és az aktivitás226
A programozott oktatás néhány pszichológiai kérdése228
A programozott oktatás és a tanulás motiváltsága233
A képességek fejlesztésének lehetőségei a programozott oktatásban235
Oktató programok készítése algoritmusokkal236
Az algoritmikus folyamatok leírásának módszerei240
A lineáris és a kevert programok készítésére felhasználható algoritmusok248
A programozás irányzatai és a továbbfejlődés lehetősége253
A programozott oktatással kapcsolatos tapasztalataink258
Befejezés261
Irodalom264

Zukovits Imre

Zukovits Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zukovits Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az aktivitás serkentő tényezői az oktatásban
Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv