Bevezetés | 5 |
Az aktivitással kapcsolatos általános kérdések | 10 |
Az aktivitás és a fejlődés | 10 |
Az aktivitás motiváló tényezői | 12 |
Az aktivitás fogalma | 17 |
Az aktivitás és az iskolai kutatómunka | 18 |
Az aktivitás serkentő tényezői | 33 |
A játékosság és az aktivitás | 33 |
A kísérlet ismertetése | 37 |
A kísérlet kiterjesztése | 44 |
A játékosság ellen felvethető vélemények | 47 |
A játékosság aktivizáló hatásának jelentősége | 49 |
A tanulókísérletek, a cselekedtetés és az aktivitás | 50 |
A kísérlet ismertetése | 51 |
A kísérlet részletezése | 53 |
A kísérlet kiterjesztése | 66 |
A mennyiségi - kvantitatív - összefüggések megállapítása | 71 |
A cselekedtetés, a tanulókísérletek ellen felvethető vélemények | 75 |
A tanulókísérletezés aktivizáló hatásának jelentősége | 78 |
A szemléletesség és az aktivitás | 87 |
A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatás segítő tényezői | 101 |
Az oktatófilm és az Iskolatelevízió felhasználási lehetőségei az oktatási folyamatban | 105 |
A szemléletesség aktivizáló hatásának jelentősége | 110 |
Az "életközelség" és az aktivitás | 111 |
Az életközelség aktivizáló hatásának jelentősége | 122 |
A tanulók kérdései és az aktivitás | 123 |
Az érzelmi motiváció és az aktivitás | 125 |
Az érzelmi motiváció aktivizáló hatásának jelentősége | 131 |
A tanulói aktivitás lehetőségei az új anyag elsajátításában | 135 |
A tanítási órák tervezése és az aktivitás | 136 |
Az előző ismeretek didaktikai szerepe, valamint a célkitűzés és az aktivitás | 142 |
Az előző ismeretek didaktikai szerepe és az aktivitás | 143 |
A célkitűzés és az aktivitás | 150 |
A konkrét tényekkel való megismertetés és az aktivitás | 155 |
A tanulói közreműködés módjai, lehetőségei | 156 |
Az elemzés és az aktivitás | 162 |
Az aktivitás lehetőségei az általánosításban | 169 |
Az aktivitás lehetőségei a gyakorlásban, az ellenőrzésben és az értékelésben | 179 |
Az aktivitás lehetőségei a gyakorlásban | 179 |
Az aktivitás lehetőségei az ellenőrzésben és az értékelésben | 202 |
A programozott oktatás és az aktivitás | 226 |
A programozott oktatás néhány pszichológiai kérdése | 228 |
A programozott oktatás és a tanulás motiváltsága | 233 |
A képességek fejlesztésének lehetőségei a programozott oktatásban | 235 |
Oktató programok készítése algoritmusokkal | 236 |
Az algoritmikus folyamatok leírásának módszerei | 240 |
A lineáris és a kevert programok készítésére felhasználható algoritmusok | 248 |
A programozás irányzatai és a továbbfejlődés lehetősége | 253 |
A programozott oktatással kapcsolatos tapasztalataink | 258 |
Befejezés | 261 |
Irodalom | 264 |