| Bevezetés | |
| A ZX Spectrum billentyűzete, a televíziós kép leírása | |
| Programozási alapfogalmak | |
| Programok | |
| Sorszámozás | |
| Programszerkesztés a le- és fel nyíl és EDIT használatával | |
| RUN | |
| LIST | |
| GO TO | |
| CONTINUE | |
| INPUT | |
| NEW | |
| REM | |
| PRINT | |
| STOP az adatbevitel (INPUT) közben | |
| BREAK | |
| Programelágazások | |
| IF | |
| STOP | |
| =, <, >, <=, >=, <> | |
| Utasításciklusok | |
| FOR, NEXT, TO, STEP | |
| A FOR - NEXT ciklus | |
| Szubrutinok | |
| GO SUB, RETURN | |
| A READ, DATA és RESTORE utasítások | |
| Kifejezések | |
| Aritmetikai kifejezések a négy alapművelet használatával, számok exponenciális alakja, a változók nevei | |
| STRINGEK (karaktersorozatok) | |
| A stringek kezelése, részstring-képzés | |
| Függvények | |
| A felhasználó által definiált és standard ZX Spectrum függvények: DEF, LEN STRS, VAL, SGN, ABS, INT, SQR, FN | |
| Matematikai függvények | |
| (Egyszerű trigonometrikus függvények) | |
| Felfelényíl, PI, EXP, LN, SIN, COS, TAN, ASN, ACS, ATN | |
| Véletlenszámok | |
| RANDOMIZE, RND | |
| Tömbök | |
| String- és numerikus tömbök, DIM | |
| Feltételek | |
| és logikai kifejezések | |
| AND, OR, NOT | |
| A karakterkészlet | |
| A ZX Spectrum karakterkészlete, grafikus és felhasználói grafikus karakterek | |
| CODE, CHRS, POKE, PEEK, USR, BIN | |
| További tudnivalók a PRINT és az INPUT utasításról | |
| A két utasítás összetettebb alkalmazása az elhatároló jelek /, ; '/, a TAB, AT, LINE és CLS használatával | |
| Színek | |
| INK, PAPER, FLASH, BRIGHT, INVERSE, OVER, BORDER | |
| Grafikus lehetőségek | |
| PLOT, DRAW, CIRCLE, POINT | |
| Mozgás | |
| Mozgó ábrák, PAUSE, INKEY ÉS PEEK | |
| Hangok | |
| A BEEP utasítás használata | |
| Adattárolás kazettán | |
| Programok tárolása kazettás magnetofonnal | |
| LOAD, SAVE, VERIFY, MERGE | |
| A ZX nyomtató | |
| LLIST, LPRINT, COPY | |
| Kiegészítő berendezések használata | |
| Az IN függvény és az OUT utasítás | |
| Bemeneti/kimeneti portok és használatuk | |
| A memória | |
| A ZX Spectrum belső működése | |
| CLEAR | |
| A rendszerváltozók | |
| A gépi kód használata | |
| USR numerikus argumentummal | |
| Függelékek | |
| A karakterkészlet | |
| A számítógép üzenetei | |
| A ZX Spectrum leírása | |
| A ZX Spectrum BASIC | |
| Mintaprogramok | |
| A bináris és a hexadecimális számrendszer | |
| Tárgymutató | |