Fülszöveg
A budapesti VII. kerületi Dolgozók Általános Iskolájában megszervezett, a Kertész utcai iskolában hét tanéven át folytatott oktatási és nevelési kísérlet története, az alkalmazott módszerek, szerzett tapasztalatok, elért eredmények összefoglalása.
Egy iskolaigazgató pedagógiai tanulmánya.
A kísérlet alanyai: túlkorosak. A rendes általános iskolai oktatásból kimaradt fiatalkorúak, akik nem szellemi alkalmatlanságuk miatt maradoztak el társaiktól, hanem társadalmilag hátrányos helyzetük, szociális veszélyeztetettségük miatt. Az iskola kísérleti "ifjúsági osztályainak" tanulói a társadalomból kibotlott vagy kibotlóban volt gyermekek. Parancsolóan megjelenik mögöttük a környezet, amelyből jönnek. Iskolán kívüli életük törvényszerűen behatol az iskolába.
A pedagógiai tanulmány tehát szociográfiává is lesz.
A ma már országos hírű - a Balázs Béla Stúdió díjnyertes kisfilmje révén nagy körben is ismert - kísérlet egy típusosan nagyvárosi társadalmi probléma izgalmas, rendkívül...
Tovább
Fülszöveg
A budapesti VII. kerületi Dolgozók Általános Iskolájában megszervezett, a Kertész utcai iskolában hét tanéven át folytatott oktatási és nevelési kísérlet története, az alkalmazott módszerek, szerzett tapasztalatok, elért eredmények összefoglalása.
Egy iskolaigazgató pedagógiai tanulmánya.
A kísérlet alanyai: túlkorosak. A rendes általános iskolai oktatásból kimaradt fiatalkorúak, akik nem szellemi alkalmatlanságuk miatt maradoztak el társaiktól, hanem társadalmilag hátrányos helyzetük, szociális veszélyeztetettségük miatt. Az iskola kísérleti "ifjúsági osztályainak" tanulói a társadalomból kibotlott vagy kibotlóban volt gyermekek. Parancsolóan megjelenik mögöttük a környezet, amelyből jönnek. Iskolán kívüli életük törvényszerűen behatol az iskolába.
A pedagógiai tanulmány tehát szociográfiává is lesz.
A ma már országos hírű - a Balázs Béla Stúdió díjnyertes kisfilmje révén nagy körben is ismert - kísérlet egy típusosan nagyvárosi társadalmi probléma izgalmas, rendkívül olvasmányos feltárása; ugyanakkor a szocialista közösségi nevelésre, a közösség önnevelő erejére, a munkával és munkára való nevelés értékére, cselekvő szocialista humanizmusra tanít.
Tanulmány és szociográfia; szép olvasmány mindazoknak, akik nem elítélni, nem olcsó közhelyekkel elintézni, hanem nevelni akarják a jövő nemzedékeit, mert bíznak bennük, és azoknak, akik közösségben nézik, szemlélik az embert, mert közösségben gondolkoznak.
Vissza