kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 222 oldal |
| Sorozatcím: | Tanárképző főiskolai tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-1009. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
| Bevezetés | 3 |
| A matematikatanítás fejlődése | 5 |
| Az elemi matematikatanítás egyetemes történetének főbb jellemzői | 7 |
| A matematika keletkezése | 7 |
| Az ókor | 8 |
| A középkor | 9 |
| Az újkor | 10 |
| A hazai matematikatanítás fejlődése | 12 |
| A kiegyezés kora előtt | 12 |
| 1868-1945 | 15 |
| Az általános iskolai matematikatanítás fejlődése | 19 |
| A matematikatanítás korszerűsítésének fő jellemzői és eredményei | 24 |
| Felhasznált irodalom. Gyakorlatok, feladatok | 28 |
| A matematikatanítás tartalmi kérdései | 31 |
| A matematikatanítás cél-, feladat- és követelményrendszerének összefüggései, jellemzői | 33 |
| Célok és feladatok | 33 |
| A követelményrendszer | 36 |
| Az általános iskolai matematikatanterv tananyagstruktúrája, témakörei | 42 |
| A tananyag strukturájáról | 42 |
| A tananyagfeldolgozás részleteit és a tevékenységrendszert meghatározó alapelvek | 48 |
| A tanterv témakörei | 52 |
| Az óvodai matematikai nevelés tartalma. A középiskolai matematikatanítás jellemzői | 54 |
| Felhasznált irodalom. Gyakorlatok, feladatok | 58 |
| A matematikai ismeretelsajátítás sajátos tantárgypedagógiai problémái | 61 |
| A matematikai ismeretelsajátítás pszichológiai kérdései | 63 |
| A matematikai ismeretelsajátításról és a matematikai tevékenységről | 63 |
| A motivációról | 68 |
| A matematikatanulással kapcsolatos tanulásmelméletek | 70 |
| A gondolkodás logikai nevelése | 84 |
| A logikus gondolkodás fogalma | 84 |
| A fogalomról és a definiálásról | 86 |
| Tételekről (ítéletekről) és a tételfordításról | 89 |
| A gondolkodás alaptörvényeiről (logikai alapelvekről) | 92 |
| A következtetésekről és a szillogizmusról | 92 |
| A bizonyításról | 96 |
| A matematikai gondolkodás fejlesztésének néhány részletkérdése | 99 |
| A tipikus gondolkodási hibákról, keletkezésükről és azok kiküszöböléséről | 104 |
| Ellenőrző kérdések, gyakorló feladatok. Irodalom | 107 |
| A matematikai ismeretelsajátítás módszerei és eszközei | 115 |
| A módszer fogalma | 117 |
| A "hagyományos" módszerek jellemző hibái és a korszerű matematikatanítás módszertani irányelvei | 118 |
| A módszerek megválasztása és osztályozása | 121 |
| A tanári szereplés módszerei | 122 |
| A témazáró tudásszintmérés | 127 |
| A tanár-diák dialógus módszerei | 169 |
| A "kérdve-kifejtő" módszer | 130 |
| A katétikus (katekizáló) módszer | 130 |
| A szokratészi dialógus | 131 |
| A heurisztikáról | 131 |
| A korrepetálásról | 132 |
| A matematika szakkör vezetése | 132 |
| A gyakorlásról, ismétlésről, alkalmazásról | 134 |
| Az önálló tanulás módszerei | 135 |
| Önálló tanulás tankönyvből, segédkönyvből, munkafüzetből | 136 |
| Feladatlap, munkalap, programlap | 137 |
| A Forrainé-féle módszer (feladatrendszeres tanulás) | 137 |
| A programozott tanulás | 139 |
| Az oktatógépekről | 140 |
| Az oktatástechnológia fogalma és jelentősége | 142 |
| Taneszköz és oktatástechnikai eszköz-rendszerünk | 144 |
| Az oktatástechnikai eszközök hatékonysága | 145 |
| Az oktatócsomagról | 150 |
| A "teljes elsajátítás" (Mastery Learning) | 151 |
| Ellenőrző kérdések, feladatok. Irodalom | 156 |
| A matematikatanítás szervezési kérdései | 161 |
| A tanítási órák munkaformái | 163 |
| A frontális osztálymunka | 164 |
| A csoportmunka | 166 |
| Az egyéni munka | 169 |
| A nevelő megváltozott szerepe. Vezetésmódok | 172 |
| A lemaradó tanulókkal való foglalkozás | 176 |
| Segítségadás a tanítási órák keretében | 178 |
| Korrepetálás | 180 |
| A tehetséges tanulók foglalkoztatása | 182 |
| A tehetség fejlesztése | 182 |
| A tanítási órán kívüli foglalkozási formák | 184 |
| Az összevont osztályú tanulócsoportok munkája | 188 |
| A tanítási órák tervezésének és vezetésének sajátosságai az összevont osztályú tanulócsoportokban | 193 |
| Gyakorlatok, feladatok. Irodalom | 197 |
| A nevelő felkészülése a matematika tanítására | 199 |
| Felkészülés a tanév elején. Tanmenetkészítés | 203 |
| Felkészülés a tanítási órák előtt | 206 |
| A matematika órák felépítése | 210 |
| A tanítási órák megtervezése, az óravázlat | 211 |
| A tanítási órák elemzése | 215 |
| Az óra tartalma és feladata | 216 |
| Az órán alkalmazott módszerek, eszközök és munkaformák | 216 |
| A nevelő munkája és személyisége | 216 |
| A tanulók tevékenysége és tanulása | 217 |
| Összefoglaló értékelés, következtetések | 217 |
| Gyakorlatok, feladatok. Irodalom | 218 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.